Co to jest lakier wybiórczy? Czym jest, a czym nie jest?
Co to jest lakier wybiórczy?
Niektóre elementy materiałów reklamowych warto szczególnie wyróżnić, aby skierować uwagę odbiorcy właśnie na nie. Rzucający się w oczy kolor nie zawsze jest dobrym wyborem, szczególnie jeżeli wykracza poza kolorystyczną identyfikację marki. Z pomocą przychodzi szczególny typ bezbarwnego lakieru nakładany jako wierzchnia warstwa na druku. Czym jest lakier UV wybiórczy, a czym nie jest?
Jak to jest zrobione?
Stosuje się go tylko na papierach i tekturach matowych, gdyż użyty na połyskującej powierzchni nie będzie się niczym wyróżniać Jak sama nazwa wskazuje, swoje charakterystyczne cechy uzyskuje tylko pod wpływem działania światła ultrafioletowego. Pokryte nim elementy druku zyskują specjalne właściwości ? stają się śliskie, delikatnie wypukłe, a przy tym połyskujące.
Dzięki nałożeniu go na nadruk można wydobyć głębię kolorów, zyskując fantastyczne efekty połączone z czernią. Zastosowany samodzielnie pozwala uzyskać równie ciekawy efekt. Naniesiony na papier wzór widać tylko, jeśli światło pada pod odpowiednim kątem. W ten sposób można wykonać nie tylko pojedyncze logo, ale również pokryć całą powierzchnię wizytówki czy okładki symbolami jednoznacznie kojarzącymi się z marką.
Taki wyróżnik z pewnością sprawi dobre pierwsze wrażenie na kontrahencie. Materiały pokryte lakierem bezbarwnym sprawiają wrażenie druków wyższej jakości i są uważane za nowoczesne i eleganckie.
Lakierowanie wybiórcze ? o czym trzeba pamiętać?
Zastosowana technologia sprawia, że pokrywanie lakierem wybiórczym małych elementów może się nie udać. Jego warstwa może się nie pokrywać z drukiem offsetowym i jest to normalne. Należy zachować odpowiednie odstępy oraz stosować je tylko do większych elementów graficznych. Za minimalny rozmiar czcionki uważa się 10 pkt., a grubość linii to 1 pkt.
Można je stosować wraz z innymi procesami uszlachetniającymi druk, takimi jak wytłaczanie czy pokrywanie papieru folią matową. Nie należy go jednak łączyć z hot-stampingiem, gdyż pokrycie go lakierem UV nie da zakładanego efektu.
Jaki papier wybrać?
Generalnie zasada jest taka, że powinno się wybierać papier o grubości powyżej 150. gramów. Przy wyborze cieńszego, lakierowanie będzie niedokładne, gdyż materiał będzie się odkształcać lub zaginać. Prawidłowe wykonanie tego procesu na cienkim papierze wymaga dużo pracy, a efekt i tak będzie niezadowalający.
Przy jakich projektach wykorzystywać lakierowanie wybiórcze?
Jest bardzo dużo produktów związanych z marketingiem, gdzie sprawdzi się wręcz idealnie. Należą do nich:
- wizytówki;
- foldery;
- broszury;
- teczki reklamowe;
- ulotki;
- i wiele innych?
W naszej ofercie znajdują się konkretne projekty graficzne, w których na życzenie klienta możemy uwzględnić naniesienie dodatkowej warstwy UV. Projekty wizytówek z lakierem UV, takie jak te https://fesido.pl/wizytowka/, wykonujemy z dbałością o obowiązujące w Polsce standardy. Ściśle trzymamy się obowiązującego wymiaru wizytówek, czyli 9 × 5 cm, pomagamy wybrać odpowiednie dane do umieszczenia na wydruku oraz proponujemy ciekawe rozwiązania graficzne.
Podobnie traktujemy projekty broszur. Różnią się one od ulotek przede wszystkim liczbą stron oraz ilością informacji na wydruku. Doskonale wiemy, jak przygotować angażujący projekt, który przykuje oko potencjalnych zainteresowanych. Oprócz wartościowych treści powinna się ona w jakiś sposób wyróżniać wizualnie. Lakierowanie wybiórcze idealnie sprawdzi się jako zabieg zwracający uwagę na konkretne elementy.
Foldery reklamowe to doskonały sposób na zbiorcze przedstawienie całej oferty danego przedsiębiorstwa. Oferujemy przygotowanie stosownych projektów graficznych w tym zakresie. Proponujemy projekty dostosowane do wysokiej jakości matowego papieru z połyskującymi elementami z lakieru UV, gwarantujące przykucie uwagi odbiorcy.
Podsumowanie
Chcesz nadać wybranym elementom wydruku połysk? Wybierz projekt z lakierem UV, którym wyróżnimy logo, nazwę lub wykorzystamy go jako ozdobę! Dzięki nim stworzysz nowoczesną identyfikację wizualną marki, która sprawi, że zawsze będziesz o krok przed konkurencją.
Niezależnie od wybranej technologii, liczy się głównie pomysł. Jeżeli nie wiesz, jak zbudować spójną wersję projektów graficznych dla swojej firmy, skorzystaj z usług naszej firmy. Wykorzystując innowacyjne techniki poligraficzne, potrafimy w prosty sposób uatrakcyjnić wizualnie każdy materiał marketingowy ? od wizytówek po ulotki.