Jak często warto odświeżać logo swojej marki? Dobrze przemyślane logo potrafi mówić do nas bez słów, przyciągać wzrok i zapadać w pamięć na lata. Kiedy jednak mijają kolejne dekady, a trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie, czasem nawet najsilniejsze logo potrzebuje...
Jak stworzyć stronę internetową?
Spis Treści
- Jak stworzyć stronę internetową?
- Tworzenie własnej strony internetowej jako długofalowa inwestycja
- Jak zrobić stronę internetową, aby przyjęła postać sklepu?
- Jak zrobić stronę www w wydaniu usługowym?
- Jak założyć stronę internetową samodzielnie?
- Domena, czyli jak założyć stronę internetową?
- Hosting i strona internetowa ? jak zrobić to właściwie?
- Jak zrobić stronę internetową z uwzględnieniem względów bezpieczeństwa?
- Jak stworzyć własną stronę internetową przez system zarządzania treścią?
- Tworzenie własnej strony internetowej a estetyka
Jak stworzyć stronę internetową?
Posiadanie własnej witryny w sieci już od wielu lat jest standardem. Pomimo tego niektóre firmy nadal nie zdecydowały się na założenie strony internetowej. Można wyróżnić też wiele takich przedsiębiorstw, które dysponują przestarzałą i zaniedbaną wizytówką w sieci. W obu przypadkach warto zakasać rękawy i zająć się własną stroną internetową.
Z drugiej strony warto zwrócić też uwagę na przedsiębiorców, którzy wychodzą z założenia, że media społecznościowe pełnią rolę alternatywy dla klasycznej witryny. Faktycznie w niektórych branżach można opierać się głównie na Facebooku czy też Instagramie. Niemniej nawet w sprzyjających okolicznościach własna witrynę internetowa będzie wartością dodaną do biznesu. Sprawdź, jak stworzyć stronę www i z jakich względów warto zdecydować się na taki krok.
Strona internetowa ? jak zrobić wrażenie na odbiorcach?
Na korzyść własnej witryny przemawia szereg cech. Podstawowym atutem jest wpływ na wizerunek marki. Jeżeli posiadasz własną stronę internetową, stajesz się postrzegany jako wiarygodniejszy partner w relacjach biznesowych. To wizytówka firmy i w pewnym sensie świadectwo rzetelności.
Zakładanie strony internetowej
otwiera przed Tobą szereg możliwości na płaszczyźnie marketingowej. Dzięki temu zyskujesz kolejne kanały do prezentowania swoich usług. Doskonałym przykładem jest pozycjonowanie. Nie jesteś w stanie optymalizować w Google fanpage?a albo profilu na Instagramie. Z kolei witrynę jak najbardziej możesz poprowadzić tą ścieżką.
W rezultacie pozyskasz ruch z kolejnego źródła, a większa liczba odwiedzających oznacza podwyższoną szansę na sprzedaż.
Tworzenie własnej strony internetowej jako długofalowa inwestycja
Założenie strony internetowej pociąga za sobą wzmocnienie poczucia niezależności w sieci. W tym kontekście można posłużyć się zestawieniem z mediami społecznościowymi. Administracja platform social media bywa kapryśna. Niektóre decyzje zostają podjęte bardzo pochopnie. Może się zdarzyć, że zostaniesz niesłusznie posądzony o naruszenie regulaminu, co poskutkuje zablokowaniem konta. Oczywiście możesz się w tym czasie odwołać, ale ze względu na brak dostępu masz związane ręce przy prowadzeniu działań promocyjnych. Zakładanie strony internetowej stanowi pewniejszą inwestycję.
Warto też nadmienić, że koszty utrzymania witryny nie są wysokie w zestawieniu z potencjalnymi korzyściami. Wielu dostawców zapewnia dostęp do atrakcyjnych promocji przez pierwszy rok trwania współpracy. Zazwyczaj od drugiego roku należy już opłacać regularną stawkę. Niemniej koszty powinny oscylować w granicy kilkuset złotych w skali roku. Taki wydatek może się bardzo szybko zwrócić, gdy umiejętnie prowadzisz działania sprzedażowe.
Jak zrobić stronę internetową, aby przyjęła postać sklepu?
Fundamentalną kwestią jest określenie rodzaju działań, które mają być realizowane za pośrednictwem witryny. W ramach najbardziej podstawowego podziału można wyróżnić dwie opcję. Jedną jest biznes e-commerce, czyli sprzedaż produktów. W tym przypadku będziesz potrzebować systemu dostosowanego do charakteru działania sklepów internetowych. W tej materii można wyróżnić kilka najpopularniejszych rozwiązań. Ich nazwy brzmią następująco:
WooCommerce,
PrestaShop,
Magento,
Shopify,
Shoper.
Oczywiście powyższa lista nie wyczerpuje kwestii systemów przeznaczonych do zarządzania sklepem internetowym. Niemniej przedstawione propozycje cieszą się największym zainteresowaniem. To z kolei idzie też w parze z niezawodnością. Wymienione opcje mogą jednak zasadniczo różnić się interfejsem, funkcjonalnością, a także innymi względami. W związku z tym warto przed dokonaniem wyboru zapoznać się z charakterystyką poszczególnych wariantów.
Jak zrobić stronę www w wydaniu usługowym?
Skoro w sklepie sprzedaje się produkty to drugą opcję będą strony skupione na oferowaniu usług. W tym przypadku należy przede wszystkim ocenić swoje zapotrzebowanie. Dzięki temu dobierzesz rozwiązanie odpowiadające Twoim oczekiwaniom. Jednocześnie unikniesz stworzenia zbyt skomplikowanej bądź zbyt ograniczonej witryny.
Podstawową opcję stanowią strony one page oraz wizytówki www. W tych przypadkach wszystkie treści zostają zgromadzone albo na stronie głównej, albo na bardzo ograniczonej liczbie zakładek. W rezultacie wszystkie wątki znajdują się pod ręką i nie trzeba głęboko ?kopać?, aby znaleźć pożądane informacje. Taki wariant będzie odpowiedni dla osób działających niezależnie. W tej grupie można wskazać dziennikarzy, artystów, a także dentystów bądź adwokatów posiadających własny gabinet.
Alternatywą dla prostych konstrukcji są witryny typu multi page. W tym przypadku jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia. Na stronie można umieścić dowolną liczbę zakładek. Poza tym masz do dyspozycji znacznie więcej przestrzeni na wyeksponowanie treści. Takie okoliczności sprzyjają też prowadzeniu działań w ramach pozycjonowania.
Jak założyć stronę internetową samodzielnie?
Na pozór tworzenie własnej strony internetowej wydaje się ogromnym wyzwaniem. Mogłoby się wydawać, że jako niedoświadczony śmiałek nie jesteś w stanie uporać się z tym samodzielnie. Warto jednak wstrzymać się z kapitulacją. Współcześnie projektowane rozwiązania stają się coraz dostępniejsze dla użytkowników.
Nie musisz angażować doświadczonego programisty ani samemu uczyć się języka kodowania. Konieczność tworzenia skomplikowanych skryptów często bywa zastąpiona przez wygodne wtyczki. W rezultacie możesz wykonać określone działania przy pomocy intuicyjnego interfejsu, a system za Ciebie przetworzy podjęty krok na kod źródłowy. Jeżeli zastanawiasz się jak zrobić stronę internetową, musisz pamiętać o kilku kluczowych elementach. Wskazówki znajdziesz poniżej.
Domena, czyli jak założyć stronę internetową
To esencja tożsamości Twojej witryny. Domena oznacza stopień na zidentyfikowanie strony internetowej. Innymi słowy, przyporządkowujesz siebie do wybranej kategorii. Najpowszechniejszym rozwiązaniem są warianty krajowe, np. .pl, .de czy też .fr. Na korzyść tej opcji przemawia właśnie popularność, która wpłynęła na przyzwyczajenia odbiorców. Jeżeli polski użytkownik nie pamięta domeny, na której zarejestrowana była Twoja strona, prawdopodobnie dopisze końcówkę .pl licząc na szczęśliwy traf.
Poza tym istnieją też bardziej uniwersalne domeny. Wśród nich znajdują się takie opcje jak .eu, .com, czy też .info. Ciekawy przypadkiem są domeny ściśle przyporządkowane do konkretnego rodzaju podmiotu. W rezultacie .edu odpowiada placówkom edukacyjnym, natomiast .gov jest zarezerwowany dla instytucji rządowych.
Domenę jesteś w stanie nabyć za pośrednictwem oferty rozmaitych firm hostingowych. Poszczególne propozycje mogą różnić się pod względem ceny oraz warunków umowy. Przed wykupieniem domeny warto też upewnić się, czy upatrzony przez Ciebie adres jest aktualnie wolny. Możesz to zrobić w tym miejscu. Czasem okazuje się, że nazwa jest zajęta. Nie przekreśla to jeszcze szansy na zakup. Niemniej wkraczasz wówczas na rynek wtórny, a właściciel często każe słono sobie płacić za odstąpienie od konkretnej frazy.
Jak zrobić stronę internetową z uwzględnieniem względów bezpieczeństwa?
Dynamiczny rozwój technologiczny dotyczy wszystkich aspektów rzeczywistości, również tych mroczniejszych. W praktyce oznacza to, że coraz więcej przestępstw ma miejsce w przestrzeni cyfrowej. Choć włamania są wirtualne, to ich skutki są całkowicie realne. Trzeba przywiązywać do tego wagę i starać się korzystać z sieci w możliwie najbezpieczniejszy sposób.
Jeżeli posiadasz własną stronę internetową, stajesz się odpowiedzialny nie tylko za swoje bezpieczeństwo, ale również za odwiedzających. W tym celu należy zainwestować certyfikat SSL, który stanowi absolutny fundament bariery ochronnej. Z jego pomocą zachodzi szyfrowanie komunikacji przebiegającej pomiędzy serwerem a urządzeniem docelowym. W rezultacie odbiorcy stają się znacznie mniej narażeni na włamania.
Jak stworzyć własną stronę internetową przez system zarządzania treścią?
Treść często kojarzy się ze słowem pisanym. W języku angielskim to słowo jest tłumaczone jako content i ma znacznie szersze znacznie. W rezultacie treści odnoszą się nie tylko do tekstów, ale też materiałów multimedialnych w zróżnicowanej postaci. Taką zawartość strony jesteś w stanie w całości uporządkować przy pomocy CMS, czyli systemu zarządzania treścią.
Do wyboru jest kilka rozwiązań, ale jedno z nich bardzo się wyróżnia. Mowa tutaj o WordPressie, który skupia wokół siebie znaczną część właścicieli witryn. Z pomocą tego rozwiązania jesteś w stanie zrealizować szeroką gamę działań. Nie musisz jednak podążać za popularnością. Do wyboru są też alternatywy. Warto jednak zgłębić ten temat, wyciągnąć wnioski i dopiero wtedy ostatecznie zadecydować.
Tworzenie własnej strony internetowej a estetyka
Popularność WordPressa idzie w parze z obszernością jego bazy danych. Ten serwis ma do zaoferowania szeroką gamę szablonów, spośród których możesz wybrać motyw nadający się na Twoją stronę internetową. Wszystkie dostępne kompozycje jesteś w stanie przejrzeć w tym miejscu.
Jeżeli jesteś na etapie tworzenia stron internetowych, warto też rzucić okiem w jaki sposób my podchodzimy do kolejnych realizacji. Mamy na swoim koncie całą masę sukcesów w tej materii. Wybrane pozycje możesz podejrzeć w naszym portfolio. Poza tym służymy też pomocą przy tworzeniu profesjonalnych stron internetowych.
Przeczytaj Także
Rodzaje logo – jakie wybrać dla swojej marki?
Wyróżniające się i zapadające w pamięci logo to jeden z ważniejszych elementów budowania wizerunku marki. Logo to nie tylko znak, ale też nośnik wartości i emocji, które przekazuje Twoja firma. Dobre logo powinno być estetyczne i atrakcyjne dla grupy docelowej, ale...
Jak działa Canva AI?
Canva zdobyła popularność jako narzędzie do projektowania dla każdego – od początkujących po profesjonalistów. Oprogramowanie od zawsze ułatwiało pracę grafikom, ale teraz dzięki sztucznej inteligencji stwarza użytkownikom jeszcze więcej możliwości. To, co dawniej...