Jak zaprojektować spersonalizowane opakowanie?

Co powinno znaleźć się na dobrze zaprojektowanym pudełku?

Dobrze zaprojektowane opakowanie może przyciągnąć uwagę potencjalnych Klientów i zachęcić ich do kupna właśnie Twojego produktu. Sklepowe półki, które mijamy na co dzień mienią się tysiącem kolorów. Wypełnione są przeróżnymi pomysłami, które komunikują nam zawartość opakowań i mają zachęcać do zakupu. ?Nowa niższa cena?, ?w 2-paku taniej!?, ?Weź udział w loterii
i wygraj?… Co jednak decyduje o tym, że sięgamy po konkretne produkty, kiedy wkoło krzyczą do nas ich tysiące?

Co powinno znaleźć się na opakowaniu, by dobrze spełniało swoją funkcję? Oto 5 podstawowych punktów:

  1. Nazwa produktu ? informuje o tym, co znajdziemy w środku.
    2. Logo producenta/dystrybutora ? buduje wizerunek i zaufanie do marki. Niektórzy z konkretną marką łączą wysoką jakość produktu.
    3. Objętość/gramatura/ilość sztuk ? dzięki niej wiemy, za jaką ilość produktu płacimy i czy wystarczy nam danego produktu.
    4. Forma produktu (np. herbata liściasta) ? to kolejna informacja, która mówi o zawartości pudełka.
    5. Środki ostrożności i/lub sposób stosowania ? szczególnie ważne przy produktach chemicznych lub niebezpiecznych.

Niestety, to, że wiemy, jakie informacje powinny znaleźć się na opakowaniu, nie gwarantuje mu jeszcze sukcesu. Oprócz tego co powinno się na nim znaleźć, warto zastanowić się nad tym, co dodatkowo mogłoby je zdobić lub wyróżniać. Dobrze jeśli będziemy pamiętać, że mimo wszystko umiar jest wskazany. Projektowanie opakowań kartonowych to pewna sztuka kompromisu, między tym co praktyczne, a tym co chcielibyśmy na nich zmieścić

Zaprojektuj pudełko w swoim stylu!

Coraz częściej spotykamy się z wręcz minimalistycznym design?em. Takie opakowania, najczęściej z papieru kraftowego lub po prostu tektury, wyróżniają się na tle wielobarwnych i nierzadko tandetnych propozycji.
Oszczędny charakter projektu pozwoli wyeksponować logo i zachować spójność szaty graficznej serii opakowań. Im mniej elementów, tym bardziej zauważalne drobne różnice między pudełkami. To dobry kierunek – jeśli decydujemy się na opatrzenie serii kodem kolorystycznym, który będzie głównym wyróżnikiem konkretnych produktów. Minimalizm stosują często marki premium, które świetnie rozumieją, że dobry produkt nie musi być opatrzony przytłaczającą reklamą. Tutaj świetnie sprawdza się powiedzenie ?mniej, znaczy więcej?

katalogi firmowe

Możesz postawić na dialog z klientem. Jeśli poznał już markę, pozna także produkt. Zaprezentuj się z jak najlepszej strony i daj się zapamiętać! Chwytliwe hasło nawiązujące do zakupionego produktu? A może ?pochwała? dobrego gustu, która stwarza wrażenie interakcji z klientem. Zaprojektuj pudełko z przekazem! Postaw na oryginalność i spróbuj skrócić dystans między firmą a kupującym. Wzbudź pozytywne emocje!

Pomyśl, że opakowanie jest pierwszą rzeczą, z którą stykają się potencjalni klienci zainteresowani twoim produktem. W takiej sytuacji to oczywiste, że musi bezpośrednio nawiązywać do wizerunku marki. Możesz zdecydować się na odważny pattern, który pasuje do charakteru Twojego biznesu. Powtarzalne wzory, zwłaszcza te geometryczne, świetnie pasują do nowoczesnych, dynamicznych i młodzieżowych marek! Jeśli chcesz sprzedać coś bardziej ekskluzywnego, sprawdź z jakich uszlachetnień możesz skorzystać. Być może zdecydujesz się na złocone elementy, przyjemną w dotyku folię soft-touch lub tłoczenie 3D. Zastanów się, kto jest potencjalnym kupującym? Weź pod uwagę cechy i wartości Twojej marki. Zapytaj jednego z projektantów Fesido Studio Graficzne, a na pewno razem wybierzecie najbardziej efektowne rozwiązanie

Projektowanie opakowań kartonowych ? zapamiętaj
te wskazówki!

Pamiętaj, że duże znaczenie ma także aspekt praktyczny. Dla jakiego produktu będzie projektowane pudełko?
Nie warto opakowywać, transportować, ani magazynować powietrza! Niech opakowanie Twojego produktu odpowiada jego wielkości. Dopasuj opakowanie do produktu, a nie na odwrót! Jeśli sprzedajesz większą ilość artykułów, możesz zdecydować się na bardziej uniwersalne wymiary lub kilka pudełek o gabarytach dopasowanych do grup produktów.

Istnieją tzw. opakowania z okienkiem. To dobre rozwiązanie w przypadku produktów, których kolor, konsystencja lub inna forma może mieć wpływ na decyzje zakupowe Klientów. Pamiętaj jednak, że takie opakowania, choć spersonalizowane mogą być bardzo atrakcyjne, wymagają większych kosztów z racji produkcji dedykowanych wykrojników. Jeśli jako przedsiębiorca dbasz o ekologię, możesz również zastanowić się nad tym, jak recyklinguje się pudełka papierowe z okienkiem wyklejonym folią.

Głównym zadaniem opakowania jest ochrona produktu przed niekorzystnymi warunkami zewnętrznymi.
Pamiętaj, by nie stawiać estetyki ponad funkcjonalność. Jak zaprojektować opakowanie, które będzie się wyróżniało, ale będzie odpowiadać standardom? O aspekt wizualny zadbaj wybierając oryginalny, ale czytelny font, interesujące kolory lub ciekawe ilustracje czy zdjęcia. Czasami klienci oczekują, że zobaczą zastosowanie danego produktu. Możesz przedstawić produkt w użyciu lub np. sposób jego podania dzięki ciekawym zdjęciom, wizualizacjom lub ilustracjom. Postaw na czytelność z większych odległości. Zaprojektuj pudełko tak, by odpowiadało na realne potrzeby klientów. Zastanów się, w jakich warunkach kupujący zobaczą Twoje opakowanie. Czy będzie to mały osiedlowy sklep, gdzie będą mogli przyjrzeć mu się z bliska i spokojnie przeczytać wszystkie ważne informacje, czy może sklep z jaskrawym oświetleniem i mało dostępnymi wysokimi półkami?
Jakie emocje będą towarzyszyć zainteresowanym w momencie zakupu Twojego produktu? Czy w pośpiechu będą szukać skomplikowanych oznaczeń technicznych nieznanego urządzenia, czy może przyzwyczajeni do wizerunku marki pewnie chwycą znane im opakowanie?

Na projektowanie opakowań kartonowych składa się wiele elementów. Esencją dobrego design?u jest wzbudzenie emocji w odbiorcy. W Fesido wiemy jak zaprojektować opakowanie, dlatego stworzymy dla Ciebie praktyczny i zachwycający wizualnie projekt! Zgłoś się do nas z garścią pomysłów, a otrzymasz plik cyfrowy przygotowany do druku.