Jak zrobić ulotkę reklamową, która przyciągnie klienta?

Reklama to podstawowy element każdej strategii marketingowej. Biorąc pod uwagę tego typu kampanie, wiele osób oczyma wyobraźni widzi ogłoszenia w telewizji, prasie, bądź Internecie, które często są pomijane przez odbiorców, bo bywają nachalne i blokują dostęp do interesującej użytkownika treści.
Subtelniejszą formą przyciągnięcia uwagi jest ulotka. Nieduży, ale atrakcyjny dla oka folder z pewnością przykuje uwagę oglądającego, więc warto mądrze zaplanować jego design, by osiągnąć zamierzony efekt.

Jak zaprojektować ulotkę?

Podczas udzielania sobie odpowiedzi na pytanie ?Jak zaprojektować ulotkę??, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim trzeba określić, do jakiej grupy docelowej kierujemy produkt. Dzieci z fascynacją będą przyglądać się kolorowym broszurom, najlepiej z charakterystycznymi postaciami z popularnych kreskówek lub bohaterami gier komputerowych. Zawarty tekst powinien być krótki, a zarazem treściwy ? młody człowiek zazwyczaj skupia się na obrazkach, a nie na literkach, więc odpowiednio skomponowany slogan odgrywa tu kluczową rolę. Zastosowanie intrygującej czcionki także uważane jest za sprytne rozwiązanie.

A jak zrobić ulotkę, jeśli grupą docelową są dorośli? W tym przypadku problem jest bardziej złożony. Jak powszechnie wiadomo, agitka jest nośnikiem różnych informacji. Nierzadko stanowi zaproszenie na daną imprezę, prezentuje też usługi podmiotu, ale i zdarza się, że jej przekaz jest typowo propagandowy. Zgodnie z koncepcją pomysłodawcy ma cechować się efektywnością i spełniać swoje zadanie, stąd metodyczne projektowanie ulotki krok po kroku ma w tym kontekście niebagatelne znaczenie.

folder firmowy

Podstawowe zagadnienia, czyli jak zrobić ulotkę na miarę potrzeb

Ze względu na format ulotki dzieli się na 3 główne typy:

? jednostronne,
? dwustronne,
? składane. 

Opcja jednostronna najczęściej bywa najtańsza, jednak wbrew pozorom nie jest najłatwiejsza w opracowaniu. Dlaczego? Im mniejsza przestrzeń papieru dedykowana jest zagospodarowaniu, tym trudniej wybrać najistotniejsze wiadomości. Zazwyczaj w głowie autora zaczynają mnożyć się pomysły, których jednostronna reklama nie jest w stanie pomieścić. Wyselekcjonowanie danych to zatem pierwszy krok, jaki należy wykonać. W dalszej kolejności ustalane są aspekty graficzne. Specjalista pomoże dobrać nawiązujące tematycznie obrazy, tworząc spójną, schludną całość z wymyślonym wcześniej tekstem.

Większe pole manewru daje dwustronna ulotka. Jak zrobić to dobrze, by zachęcić oglądającego do głębszej analizy folderu? Podobnie jak w wariancie jednostronnym, kluczem do sukcesu jest ciekawa treść i atrakcyjność wizualna. Dodatkowy obszar przeznaczony pod druk pozwala umieścić więcej informacji, ponadto stwarza możliwość doboru bardziej urozmaiconych grafik.

Wersja składana jest skierowana do tych, którzy wiedzą, czego chcą. Sama budowa arkusza wyróżnia się elegancją, więc zadrukowanie go w sposób przemyślany przyczyni się do stworzenia jedynej w swoim rodzaju broszury, będącej nowoczesną formą kontaktu
z potencjalnymi klientami. Inwestycja w tego typu produkt z pewnością przyniesie efekt, jaki został określony w kampanii marketingowej.

Specjalistyczny program narzędziem pracy grafika

Skupmy się nieco na jednym z technicznych aspektów. Rozjaśni on dylemat, jak zaprojektować ulotkę. Osoby częściowo zaznajomione z graficznym software?em często zastanawiają się, w jakim programie zrobić ulotkę reklamową. Wybór oprogramowania jest
w zasadzie indywidualną kwestią grafika. Wśród znakomitej większości fachowców renomą cieszą się jednak propozycje dwóch firm, stąd warto przyjrzeć im się z bliższej perspektywy.

Amerykańskie przedsiębiorstwo Adobe przygotowało całe środowisko, dzięki któremu problem, w jakim programie zrobić ulotkę reklamową praktycznie przestaje istnieć. Adobe Creative Cloud zawiera między innymi sławnego na całym świecie Photoshopa, ale
i inne narzędzia pomocne w codziennej obróbce obrazów, takie jak Illustrator czy InDesign. Projektowanie ulotki krok po kroku w akcesoriach systemowych Adobe dla doświadczonego profesjonalisty jest łatwe i przyjemne. Intuicyjne i przejrzyste interfejsy sprzyjają szybkiej realizacji zadań, dlatego nawet najtrudniejsze zlecenia są wykonywane z dbałością o najmniejsze detale. A do skomplikowanych zleceń zalicza się choćby rozbudowana ulotka. Jak zrobić taki format z pewnością podpowie kompetentny znawca.

Inną aplikacją, która zdobyła uznanie grafików, jest Corel. Rozwinięty pod kątem funkcji program uchodzi za idealną odpowiedź na przejawiające się wśród początkujących zagadnienie, w jakim programie zrobić ulotkę reklamową. Wraz z poznawaniem kolejnych opcji menu użytkownik nabiera coraz większej wprawy, wskutek czego pytanie ?Jak zrobić ulotkę?? z czasem przestaje być dla niego kłopotliwe.

Ulotka dopasowana do preferencji

Rynkowa konkurencja wymusza na przedsiębiorcach wdrażanie działań, mających na celu ciągły rozwój prowadzonego biznesu. Promowanie swoich usług w efektywny sposób przyczynia się do pozyskiwania nowych kontrahentów. Jedną z form tego typu aktywności jest ulotka. Jak zrobić przejrzysty i intrygujący dla oglądającego folder, zasugerują pracownicy Fesido. Projektowanie ulotki krok po kroku to dla naszego zespołu chleb powszedni, a doświadczenie zdobyte przez lata bytności na rynku owocuje wiedzą
i rzetelnym doradztwem ? aspekty te z pewnością przyczynią się do osiągnięcia sukcesu przez Twoją firmę.

Zastanawiasz się, jak zaprojektować ulotkę przyciągającą potencjalnych klientów? Szukasz niebanalnych rozwiązań? A może masz już w głowie wizję, jak zrobić ulotkę, ale brakuje Ci narzędzi do jej urzeczywistnienia? Stworzenie zachwycającego, ale i skutecznego pod kątem marketingowym prospektu powinno być podstawowym założeniem każdego podmiotu, który chce zaistnieć w świadomości konsumentów. W zależności od nakreślonych przez zleceniodawcę wytycznych specjaliści Fesido opracują dopasowaną do potrzeb ulotkę. Jej zawartość z pewnością podniesie atrakcyjność interesu w oczach odbiorców i przyczyni się do ekonomicznego rozwoju działalności.