Naming, czyli poszukiwanie unikalnej nazwy dla Twojej marki

Czy nazwa marki, produktu lub usługi ma znaczenie? Czy może mieć wpływ na sukces wizerunkowy i sprzedażowy? Odpowiedź brzmi: dwa razy TAK. Dobrze dobrana nazwa przyciąga uwagę, jest łatwa do zapamiętania, oddaje charakter firmy, a zarazem wyróżnia ją na tle konkurencji. Naming, czyli proces tworzenia takiej nazwy, nie jest jednak prosty. Warto więc skorzystać ze wsparcia profesjonalistów, którzy spojrzą na markę lub produkt z dystansu i pomogą sprawić, aby wybrane słowo spełniało wszystkie kryteria, które powinna mieć dobra nazwa.

Naming – co to jest i jakie są jego zalety?


Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę z tego, że dobrą nazwą najczęściej nie jest hasło, które objawiło się komuś pod wpływem chwili. Profesjonalny naming trwa, ponieważ wymaga uwzględnienia wielu aspektów, które mogą mieć wpływ na późniejszy odbiór firmy. To niezwykle ważny etap strategii brandingowej, którego efektem jest nie tylko wyjątkowa i unikalna nazwa, lecz również wzrost świadomości na temat wyróżników marki wśród osób zaangażowanych w działanie firmy. Większa świadomość tego, co stanowi atut w oczach innych ludzi, sprawia zaś, że łatwiej jest komunikować tę wartość klientom. Naming buduje więc silny wizerunek marki zarówno dzięki rozpoznawalnej i łatwo zapamiętywalnej nazwie, jak i lepiej dopasowanej komunikacji, do której może prowadzić cały ten proces.


Każda marka, czy usługa, jak i każdy produkt potrzebują odpowiedniej nazwy. Najlepiej, by ta oddawała ich charakter, a przy tym zapadała w pamięć. Dzięki temu klienci mogą wrócić do danej firmy, kiedy poczują się gotowi na zakup. Dobrze dobrana nazwa:

  • przyciąga uwagę i sprawia, że marka jest łatwa do zapamiętania,
  • buduje silny wizerunek marki,
  • pomaga wyróżnić się na rynku (szczególnie w branżach o dużej konkurencji),
  • ułatwia działania marketingowe i komunikację z klientami,
  • tworzy fundamenty pod identyfikację wizualną marki,
  • może wpłynąć na decyzje zakupowe, budując zaufanie i wiarygodność.

Warto pamiętać, że nietrafiona nazwa może działać zupełnie odwrotnie. Czasami budzi negatywne skojarzenia z firmą czy usługą, powoduje zamieszanie, może też być trudna do zapamiętania. Zdarza się, że jest niespójna z wizerunkiem, który firma chce budować wśród swoich odbiorców lub w ogóle nie kojarzy się z daną branżą.
Te wszystkie aspekty należy wziąć pod uwagę w procesie namingu, dlatego tak ważne jest to, aby korzystać ze wsparcia profesjonalistów.

Jak powstaje skuteczna nazwa?

Zastanawiasz się, czym jest profesjonalny naming: co to jest i jak ten proces wygląda
w praktyce? Łączy on w sobie pracę kreatywną z analizą rynku i potrzeb grupy docelowej. Prace nad nazwą zaczynają się od poznania i zrozumienia marki – jej wartości, misji oraz unikalnych cech. Wymaga to dogłębnego przyjrzenia się specyfice firmy, aby poznać wszystkie niuanse, które mogą mieć wpływ na przyszłą nazwę.

Kolejnym etapem jest zbieranie pomysłów na nazwę. Na początku ma miejsce burza mózgów, a dopiero później pomysły poddaje się analizie pod kątem ich przydatności jako rzeczywistej nazwy marki bądź produktu. Czasami konieczne jest wykonanie badań rynkowych bądź prawnych, co zwykle wiąże się z koniecznością przeznaczenia na ten cel większej sumy, jednak zdecydowanie warto to zrobić. Te badania staną się fundamentem na długie lata i wspomogą funkcjonowanie firmy. Bardzo ważnym krokiem jest również sprawdzenie dostępności domeny internetowej oraz możliwości rejestracji nazwy jako znaku towarowego.

Po wybraniu najlepszych propozycji przeprowadza się testy, które mogą obejmować na przykład ankiety wśród potencjalnych klientów czy ocenę zgodności z wizerunkiem marki. Dopiero później podejmowana jest decyzja
o wyborze nazwy, która najlepiej odda charakter marki i zapewni jej rozpoznawalność.

projektowanie logo Fesido
projekt logo przykłady

Dlaczego warto skorzystać
z namingu?

Jeśli chcesz samodzielnie zająć się procesem namingu, to musimy Cię ostrzec. Choć może się to wydawać proste, w praktyce jest to proces pełen pułapek. Korzystanie z pomocy profesjonalistów pozwala uniknąć wielu błędów i jest gwarancją tego, że nazwa spełni wszystkie kluczowe wymagania. Eksperci mają wiedzę z obszarów takich jak językoznawstwo, marketing i psychologia konsumenta, co pozwala im tworzyć nazwy nie tylko kreatywne, ale przede wszystkim skuteczne.

Korzystając z usług naszego zespołu, zyskujesz pewność, że nazwa będzie unikalna, łatwa do zapamiętania i dopasowana do Twojej firmy oraz branży,
w której ta działa. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie, szczególnie kiedy masz dużą konkurencję w swojej branży. Proces może być czasochłonny, jednak korzystając z usług ekspertów, masz pewność co do efektu!

W Fesido uwzględnimy dopasowanie nazwy do marki oraz Twojej grupy docelowej. Sprawimy, że będzie ona wolna od negatywnych skojarzeń językowych czy kulturowych. Zadbamy również o to, aby była spójna
z wizerunkiem firmy oraz z przyjętą strategią marketingową.

Profesjonaliści od namingu z Fesido!

Nasza firma specjalizuje się w tworzeniu skutecznych i oryginalnych nazw, które pomagają markom osiągać sukces wizerunkowy oraz sprzedażowy. Współpracując z nami, otrzymujesz kompleksową usługę namingu wynikającą ze spójnego procesu, który minimalizuje koszty. Nasze działania obejmują szczegółową analizę, generowanie pomysłów, ich ocenę oraz finalny wybór najlepszej propozycji. Dzięki inwestycji w kreatywnych i doświadczonych ekspertów możesz mieć pewność, że Twoja marka zyska nazwę, która przyciągnie uwagę odbiorców i zapadnie w ich pamięć. Masz również możliwość stworzenia u nas całej dopasowanej identyfikacji wizualnej. Napisz do nas, a dobierzemy rozwiązania idealne dla Twojej marki!

Formularz kontaktowy

Napisz do nas!

Cel

Zgoda na kontakt

Telefon

Umów rozmowę poprzez formularz kontaktowy

Adres

ul. Kapelanka 12,
30-347 Kraków

}

Godziny pracy

Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
Weekend: Zamknięte