Projektowanie opakowań

Poznaj szczegóły!

Opakowania

Opakuj swój pomysł w należy sposób!

Wiemy, ile trudu i zachodu kosztuje wypuszczenie nowego produktu na rynek. To tygodnie, jeśli nie miesiące analiz, projektów, konceptów, ustaleń. Te składowe pozostają jednak dla klientów niewiadome i nie można oczekiwać, że nabędą to, co oferujemy, w podzięce za naszą pracę włożoną w przedsięwzięcie. Dlatego nie bagatelizujmy innego, przypuszczalnie nawet najważniejszego elementu całego procesu – projektu opakowania. Małe fortuny przeznaczone na marketing mogą nie pomóc, jeśli to, z czym potencjalny nabywca będzie miał kontakt na półce sklepowej – opakowanie – nie wyda mu się atrakcyjne.

W naszym studiu graficznym Fesido projektowaniem graficznym opakowań zajmujemy się na porządku dziennym, dlatego możemy o tym całkiem sporo powiedzieć. Istnieje bowiem wiele niuansów, które należy rozpatrzeć.

Co bierzemy pod uwagę przy projektowaniu opakowania?

Zdajemy sobie doskonale sprawę, że produkt i opakowanie muszą się wzajemnie uzupełniać, tworząc spójną całość. Nie będzie więc możliwe stworzenie eleganckiego projektu opakowania bez uprzedniego zebrania szeregu informacji o produkcie i firmie oraz ustalenia wspólnych założeń dotyczących finalnego efektu. Co się na nie składa?

Pierwszym krokiem jest poznanie firmy: jej wartości, celów, wizerunku, misji. Te marki, które otwarcie informują o takich aspektach, zyskują w oczach klientów na autentyczności – to z kolei przekłada się na parametry bardziej mierzalne, czyli sprzedaż i rozpoznawalność.

Dobrze zaprojektowane opakowanie powinno być niczym ogniskowa wszystkich tych elementów – nie tylko sprawnie komunikować je odbiorcy, ale także dopowiadać i sprawiać odpowiednie wrażenie.

Poznaliśmy firmę, poznaliśmy markę – czas poznać produkt. To debiut czy któraś już premiera dla danej firmy? Czy będzie kontynuacją wypuszczonych już produktów danej marki na rynek, odcinać się całkowicie, a może świadomie nawiązywać, będąc jednak dystynktywnym? Do kogo jest kierowany, do jakiej branży należy? Projekt opakowania musi w końcu przedstawić go w atrakcyjny sposób, jednocześnie informując o jego typie i rodzaju. Na jego podstawie potencjalny nabywca lub nabywczyni stwierdzi, że ma do czynienia z produktem z kategorii premium, ekskluzywnym, eko; to podyktuje jego lub jej dalsze zachowanie konsumenckie.

Ideą, która dobrze to oddaje, jest stwierdzenie kanadyjskiego filozofa Marshall MacLuhana: the medium is the message. Naszą wiadomością dla świata jest filozofia naszej marki, a naszym nośnikiem – opakowanie.

Jak przebiega projektowanie graficzne opakowań?

 

Jak wspomnieliśmy, prawdziwą potęgą odpowiedniej grafiki jest to, że nie tylko informujemy, ale też sugerujemy. Taki efekt oczywiście nie bierze się znikąd i uzyskanie go wymaga gruntownego, skrupulatnego przemyślenia wszelkich elementów składowych projektu.

Key visual

Nasi graficy zaczną od przeanalizowania aktualnego key visual marki – wyciągną z niego esencję, która następnie stanie się bazą do kreatywnej burzy mózgów dla nowego projektu. Ważny jest dla nas efekt spójności tudzież ewolucji, a nie niespodziewanego zerwania z dotychczasowym wizerunkiem, nawet jeśli w przypuszczalnie kreatywny sposób – choć oczywiście decyzję pozostawiamy zleceniodawcy.

Po trochu wynikającym z powyższego, a po trochu wymagających indywidualnego ustalenia aspektem jest paleta barw, czcionka, zastosowane grafiki czy zdjęcia.

Wielkość

Typ opakowania, w którym dystrybuować będziemy produkt, warunkuje ilość (i kształt) miejsca dostępnego na graficzne projektowanie opakowania. Bez obaw – fizyczne ograniczenia nie przekładają się w żaden sposób na pomniejszenie naszej kreatywności. Jeśli miejsca będzie mniej, zaadoptujemy odpowiednio projekt.

Kształt

Jeśli chodzi o kształt, większość produktów na sklepowych półkach znajdziemy w konwencjonalnych pudełkach o kształtach prostopadłościanu. To powszechnie przyjęta klasyka, natomiast nasi graficy nie traktują jej jako wyznacznik, a jedynie punkt odniesienia – sam kształt może być na tyle fantazyjny, na ile pozwala nam wyobraźnia, budżet, ograniczenia surowca oraz względy logistyczne – produkt wszak sam się nie będzie dystrybuował.

Czasem jednak trzymanie się norm okaże się zasadniejsze niż twórcze eksperymenty, dlatego też zawsze przedstawimy kilka alternatyw. Wiemy, że poza popisem kreatywności opakowanie musi być również funkcjonalne oraz niejako pasujące do produktu. Nasi graficy takie niuanse czują doskonale, zatem każda z ich propozycji z pewnością zbalansuje wszystkie te elementy.

Elementy obowiązkowe

W zależności od produktu na projekcie opakowania znaleźć się także muszą wszelkie prawnie wymagane elementy – takie jak skład, kod kreskowy, ostrzeżenia, niezbędne formułki. Traktujemy je najczęściej jako obowiązkowy dodatek, który zaburza wizję, z tego powodu nie przykłada się do nich zazwyczaj zbyt dużej uwagi, dodając je w rogach na białym tle. Nie wygląda to niestety zbyt dobrze. W Fesido nie pozwalamy im jednak popsuć artystycznej wizji i kunsztu całości, mając na nie każdorazowo jakiś pomysł i czyniąc z nich interesujący dodatek.

Baner reklamowy a lokalizacja

Aby wybrane przez nas banery reklamowe mogły pełnić swoją rolę, konieczne jest dokładne zastanowienie się wpierw, gdzie powinniśmy je umieścić. Reklama tego typu musi bowiem dotrzeć do potencjalnej grupy odbiorców, dlatego też powieszenie banera w odpowiednim miejscu jest równie istotne, co sam projekt warstwy wizualnej.

Z tego też powodu, nasi specjaliści pomogą Państwu w odpowiednim dobraniu projektu. Po zapoznaniu się z ogólną koncepcją, dopasujemy materiał oraz design banera do miejsca powieszenia oraz grupy docelowej. Dzięki temu, nasi klienci mogą być pewni, że zamówiona reklama faktycznie będzie odznaczać się najlepszą możliwą efektywnością przekazu.

Projektowanie opakowań w studiu graficznym Fesido

Wiemy, jaka jest esencja dobrego projektu opakowania – wzbudzić w odbiorcy emocje. A najlepiej jedną, konkretną emocję – chęć nabycia produktu.

Uniwersalnej formuły nie ma – formułą jest bowiem poznanie specyfiki produktu, wyodrębnienie jego najważniejszych charakterystyk oraz znalezienie sposobu, by przedstawić je w atrakcyjnej dla klienta formie. Przyciągniemy zatem uwagę nie tylko jakością samego wyrobu, ale również walorem estetycznym.

Jak widać, rzeczy do wzięcia pod uwagę jest naprawdę sporo – na szczęście nie musisz się tym zajmować sam/sama! Wystarczy zgłosić się do Fesido, gdzie sztab doświadczonych grafików i projektantów z zapałem i chęcią podołania wyzwaniu stworzy dla Ciebie projekt opakowania nie tylko odpowiadający wszelkim potrzebom, ale również zachwycający wizualnie. Biegle operujemy konwencjami, mamy przy tym bezbłędne wyczucie stylu, a to gwarancja zadowolenia z uzyskanego efektu.

Możesz zgłosić się do nas z garścią luźnych sugestii lub wyraźnym, gotowym niemal szkicem – zadbamy o to, by w każdym przypadku efekt był taki, jak sobie tego zażyczysz. Pracujemy na nowoczesnym oprzyrządowaniu, więc jesteśmy w stanie użyć szerokiego spektrum technik, by osiągnąć ustalony cel – technologia u nas działa w naszej służbie. Projekt zostanie dostarczony do Ciebie w postaci cyfrowej, będąc cały czas dostępnym w chmurze, a o bezpieczeństwo plików nie musisz się martwić – podchodzimy do tego z największą uwagą.

Formularz kontaktowy

Napisz lub zadzwoń!

Zgoda na kontakt

Email

Kontakt@fesido.pl

Telefon

783617787

Adres

Ul. Kapelanka 12,
30-347 Kraków

}

Godziny pracy

Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00

Weekend: Zamknięte

l

Dane Firmy

NIP: 5512639707

REGON: 383117231