projektowanie Wizytówek

Wizytówka to w biznesie rzecz nie tylko ikoniczna, ale od pewnego momentu, czy też poziomu – wręcz oczekiwana. Choć może się wydawać niepozornym, niekiedy wręcz ekstrawaganckim, dodatkiem do naszego wizerunku, jej istotności tak naprawdę nie sposób przecenić. To uniwersalnie akceptowany i poważany synonim profesjonalizmu, rzetelności i wdzięcznej, subtelnej reklamy.

Zachęceni? Nasze studio graficzne zajmuje się między innymi projektowaniem wizytówek, od luźnych konceptów po projekt gotowy do przekazania do druku. W małym palcu mamy wszelkie wytyczne oraz rekomendacje dotyczące ich tworzenia, ale co ważniejsze – w głowie mnóstwo kreatywnych pomysłów. Przekonaj się, co możemy zaproponować Twojej firmie!

Cechy wizytówki

Jak wspomnieliśmy, ten mały, zadrukowany kartonik musi być wymowny i zapadać w pamięć. Oczywiście nie oznacza to, że istnieje jeden sprawdzony szablon, pod który wystarczy podstawić swoje dane – w istocie nie ma nic dalszego od prawdy. Projekt wizytówki musi odzwierciedlać jego posiadacza, a efekt taki można uzyskać za pomocą odpowiedniej oprawy graficznej.

Projektowanie wizytówek firmowych różni się zatem znacząco od takich, które przeznaczone są dla osób fizycznych. Firmy czy przedsiębiorstwa mają zazwyczaj już rozbudowane elementy wizerunkowe, które powinno się wykorzystać, lub do których powinno się nawiązać w projekcie graficznym. Utworzy to spójność stylistyczną, instynktownie kojarzoną z rzetelnością.

    Cechy wizytówki

    Układ treści, elementów stałych (szerzej o nich za chwilę) i ozdobników również zależeć będzie od specyfiki działalności. Korporacje, firmy zajmujące się finansami czy bankowością, jak również kancelarie prawnicze zdecydowanie powinny postawić na stonowane, formalne barwy, obracające się raczej w powszechnie przyjętej klasyce, ewentualnie minimalizmie. W tych branżach szczególnie ceni się profesjonalne podejście, budzące zaufanie odbiorców, dlatego należy jak najmocniej wytworzyć takie konotacje. Nieco więcej pola do popisu mają firmy lub odbiorcy indywidualni, zajmujący się innymi profesjami – tu ograniczeniem jest zasadniczo wyłącznie własna kreatywność, a zazwyczaj im jej więcej, tym lepszy i bardziej angażujący efekt możemy osiągnąć. Dodajmy może, że nie oznacza to wcale umieszczania na projekcie wizytówki dużej ilości krzykliwych elementów, bowiem efekt jest wtedy najczęściej odwrotny do zamierzonego. Potrzebny jest umiar i wyczucie, którego naszym akurat grafikom nie brakuje.

    tworzenie wizytówek

    Tworzenie wizytówek

    Pierwszy krok jest prosty – wystarczy się do nas zgłosić, nie trzeba posiadać już wstępnej wizji – stworzymy ją wspólnie. Nasi graficy przeprowadzą krótki wywiad, zbierając informacje wspomniane powyżej, by następnie przedstawić, jak będzie przebiegał proces.

    Istnieją kryteria i wytyczne, w obrębie których dobrze jest operować podczas projektowania wizytówek. Przede wszystkim istnieje przyjęty w Polsce zwyczajowy wymiar wynosi on 90×50 mm. Nasze studio oferuje jednak również, wedle życzenia, inne wymiary, choć czasem dobrze jest przystać na przyjęty, akceptowalny standard.

    Jakie dane powinny się znaleźć na wizytówce? To istotne i całkiem złożone zagadnienie, a odwołać się należy ponownie do charakterystyki działalności, którą prowadzimy. Duże firmy i korporacje powinny zdecydowanie postawić na treściowy minimalizm: nazwa, logo, adres firmy, kontakt, być może również kod QR – to prosty sposób na subtelne wplecenie odnośnika. Wizytówki pracownicze i służbowe (a także osoby prowadzące jednoosobową działalność) powinny zawierać imię i nazwisko, kontakt, adres firmy (jeśli przyjmują pod nim klientów), stanowisko, ewentualnie króciutki opis.

    Gdy wszystko będzie już obopólnie ustalone, nasi graficy przystąpią do tworzenia wizytówki. Projekt zostanie wykonany cyfrowo, a dostęp do niego możliwy w każdej chwili, by zasugerować zmiany bądź korekty. W studiu przykładamy szczególną wagę do bezpieczeństwa plików, zatem nie ma szans, by jakiekolwiek informacje ujrzały światło dzienne bez wyraźnej zgody obu stron. Gotowy projekt przesyłamy w formie gotowej do druku, by maksymalnie ułatwić całość przedsięwzięcia.

      Szukasz kompleksowych rozwiązań?
      Zapraszamy do współpracy!

      Pokaż mi swoją wizytówkę, a powiem Ci, kim jesteś – oto efekt, do którego dążymy, tworząc podobne projekty w naszym studiu graficznym. Zdajemy sobie sprawę, że te małe wielkie kartoniki odgrywają niebagatelną rolę w self brandingu i komunikacji biznesowej, a na dodatek posiadamy wszelkie potrzebne umiejętności, sprzęt i wiedzę, by stworzyć możliwie najlepsze projekty. Niech nasze portfolio będzie naszą wizytówką!

      Formularz kontaktowy

      Napisz do nas!

      Format

      Zgoda na kontakt

      Telefon

      Umów rozmowę poprzez formularz kontaktowy

      Adres

      ul. Kapelanka 12,
      30-347 Kraków

      }

      Godziny pracy

      Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
      Weekend: Zamknięte