Projekt

System Identyfikacji Wizualnej

Dla

GSM VIKING

Historia projektu

Jak powstał projekt?

GSM Viking jest firmą zajmującą się tworzeniem i sprzedażą szkieł hartowanych, folii hydrożelowych i innych akcesoriów do smartfonów. Jej właściciel poprosił nas o stworzenie od podstaw całej identyfikacji wizualnej, inspirując się przede wszystkim nazwą – czyli wikingami.

Projekt ten finalnie miał składać się z wielu wariantów grafik, ale należało się zabrać za niego po kolei. Najważniejsze było logo, od którego zaczęliśmy. Elementem, na którym się skupiliśmy, projektując je była postać wojownika-wikinga. Było wiele koncepcji na logo – od proponowanych stylów, po jego formę. Odsiane zostało to co było zbędne, od tego, co było najtrafniejsze i tak pozostały dwie propozycje, których forma była podobna, ale stylistycznie zupełnie się różniły. Do tych dwóch propozycji dobrane zostały dwa warianty kolorystyczne. Właściciel firmy wybrał to, które najbardziej odpowiadało wraz z najtrafniejszą kolorystyką. Można było odetchnąć – najważniejszy element każdej firmy jest idealny!

Kolejnym krokiem było przygotowanie grafik na sklep internetowy i na opakowania akcesoriów do smartfonów. Praca nad tymi elementami przebiegała równolegle, ale to projektując opakowania wyklarował się styl. Mocne i przykuwające uwagę kolory, przeplatały się z równie mocnymi ikonami i delikatnymi, falującymi liniami, równoważącymi to; a jednocześnie przywołującymi na myśl morskie fale, a jak wiadomo wikingowie są z żeglugą związani. Grafiki na sklep internetowy również miały taki sam układ fal i linii, jednak były bogatsze o zdjęcia drakkarów (statki wikingów). Były to zaledwie drobne ujęcia na nie, jednak robiły robotę.

Kolejnym elementem stały się grafiki z instrukcjami montażu odpowiednich akcesoriów. Musiały odpowiadać ogólnej estetycei wpisywać się w całość opakowania. Stąd zdecydowaliśmy się na schematyczną ale i czytelną stylistykę, o mocnych liniach, do których wpletliśmy wiodące kolory.

Całość uzupełniały odpowiednie fonty – dwa rodzaje z wariantami. Oba były proste, bezszeryfowe i czytelne. Jednak różniły się drobnymi szczegółami – najważniejszy, zastosowany w logotypie, miał delikatnie zaokrąglone linie, idealnie wpisujący się estetykę loga, gdzie linie były dokładnie tak samo zakończone.

Pełen projekt był niezwykłą przygodą, długą, ale też satysfakcjonującą. Mieliśmy świetny kontakt z właścicielem firmy, który zdał się na nas, a jednocześnie dawał odpowiedni feedback i uwagi. Komunikacja była klarowna, szybka i sprawna.

Adobe Photoshop
Wersja online
Adobe Illustrator
Wersja do druku
6 tyg. pracy
240 roboczogodzin

 Poznaj naszą Ofertę

Oferta

(Pojedyncze projekty)

Pakiety Graficzne

(Stała współpraca)