Ulotka wymiary – jakie są rozmiary ulotek?

Jakie są popularne i unikatowe formaty ulotek?

Ulotka wydaje się być nieśmiertelnym nośnikiem reklamowym. Niepozorne karteczki, od dziesiątek lat obecne na rynku, wcale nie zamierzają odchodzić do lamusa. Doskonale informują, reklamują i przyciągają uwagę, są łatwe do rozdania, nawet przypadkowym przechodniom, dość poręczne, by zatrzymać je na dłużej, chowając w kieszeni i co niezwykle istotne z punktu widzenia reklamodawcy – stosunkowo niedrogie w produkcji. Jednak, by ulotka należycie spełniła swoją funkcję, powinna być dokładnie przygotowana – przemyślana, zaprojektowana, wydrukowana na odpowiedniej jakości papierze oraz – najważniejsze – właściwych rozmiarów! Wybór formatów ulotek dostępnych na rynku jest na tyle szeroki, że z powodzeniem spełniają one najbardziej wymyślne wymagania.

Dlaczego wymiary ulotki mają takie znaczenie?

Decydując się na odpowiedni rozmiar ulotki, warto już dobrze wiedzieć, co zamierzamy na niej zaprezentować. Rozbudowane menu orientalnego baru, intrygujące zaproszenie na plenerową imprezę czy nowość na rynku – o wyglądzie i smaku, któremu trudno się oprzeć? Każda z tych treści reklamowych będzie potrzebować innej oprawy i przede wszystkim wielkości, która pomieści najważniejsze informacje, zdjęcia i grafiki. A jednocześnie ani nie przytłoczy rozmiarem, ani nie okaże się zbyt skąpa w formie. Znaczenie będzie miało również to, czy zamierzamy z jednej strony, czy z obu zadrukować naszą ulotkę. Format podłużnego prostokąta świetnie sprawdzi się w przypadku list czy wypunktowań – jak menu baru czy oferta usług finansowych, rozwijanej harmonijki – gdy trzeba będzie przedstawić firmę czy zaprezentować skomplikowaną usługę, a kwadratu – do nowoczesnej, minimalistycznej prezentacji lub wywołania niezwykłego wrażenia.

Klasyczne, popularne ulotki – wymiary standardowe

Najpopularniejsze ulotki to te występujące w standardowych rozmiarach A5 i A6. Doskonale mieszczą się na nich wszystkie potrzebne informacje, cenniki, zdjęcia i grafiki, a sama ulotka jest bardzo poręczna i z łatwością mieści się w kieszeni czy torebce. To jednak nie wszystko – standardowe formaty ulotek obejmują znacznie więcej propozycji – od formatu A, przez B do C:

  • A3 – 297×420 mm,
  • A4 – 210×297 mm,
  • A5 – 148×210 mm,
  • A6 – 105×148 mm,
  • A7 – 74×105 mm.

 

Z szeregu B, nieco mniej popularnego, rozmiary ulotki prezentują się następująco:

  • B3 – 353×500 mm,
  • B4 – 250×353 mm,
  • B5 – 176×250 mm,
  • B6 – 125×176 mm,
  • B7 – 88×125 mm.

 

Natomiast typ C, podobnie jak B uznawane za formaty pomocnicze, to nieco rzadziej wybierane ulotki. Wymiary tego szeregu to:

  • C3 – 324×458 mm,
  • C4 – 229×324 mm,
  • C5 – 162×229 mm,
  • C6 – 114×162 mm,
  • C7 – 81×114 mm. 

Niezwykle oryginalna ulotka – wymiar DL

Jednymi z najbardziej popularnych obecnie ulotek są reklamowe karteczki w nieco tajemniczo brzmiącym rozmiarze DL. Format, choć sytuujący się poza typowymi szeregami A, B i C uznany jest za standardowy i nie ma drukarni, w której ofercie nie występuje tego typu ulotka. Wymiary DL to: 99×200 mm, stanowią jedną z trzech części złożonej kartki A4. Ten niezwykle atrakcyjny podłużny prostokąt, z uwagi na swoją unikatową, elegancką formę zdobył serca reklamodawców i jest obecnie jednym z najchętniej zamawianych formatów ulotki. Wymiary DL świetnie sprawdzają się jako piękne wizytówki, bilety, kupony promocyjne i zniżkowe, zaproszenia czy skrócone menu. Ponieważ kształt do złudzenia przypomina wejściówkę lub bon, znacząco podnosi to atrakcyjność ulotki DL. Wymiary 99×200 mm pozwalają na umieszczenie wszystkich istotnych informacji bez wrażenia przytłoczenia ilością treści.

    katalogi firmowe

    Unikatowe formaty i niestandardowy rozmiar ulotki

    Kiedy okazuje się, że standardowy rozmiar ulotki nas nie zadowala, zawsze można sięgnąć po formaty nieszablonowe, wykonywane zwykle na specjalne życzenie zamawiającego – na podstawie nawet najbardziej nietuzinkowych pomysłów. Tego typu reklama może być szczególnie przydatna w bardzo konkurencyjnej branży, kiedy chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt, bądź przebić się ze swoją ofertą przez schematyczną, nudną formę danego rodzaju przekazu. Podczas gdy konkurencyjne oferty wyglądają zwykle tak samo, nie wzbudzając większego entuzjazmu potencjalnych klientów, postawmy na coś absolutnie unikatowego. Wrażenie zrobi wówczas nietypowy format, załamane linie, ozdobne brzegi czy choćby kwadratowa ulotka. Wymiar, podobnie jak i dodatkowe modyfikacje typu sztancowanie, złocenie lub foliowanie powierzchni, wyposażenie w dodatkowy element, czy podwyższona gramatura papieru – to parametry, które będzie można indywidualnie omówić z wyspecjalizowaną firmą reklamową, projektową czy drukarnią.

    katalogi firmowe

    Kiedy przyda się składana i dwustronna ulotka?

    Jednym z ciekawszych rozwiązań jest składana bądź harmonijkowa, dwustronnie zadrukowana ulotka. Format ten pozwala na publikację znacznie większych ilości treści niż jednostronny, jednokartkowy nadruk. Ulotki tego typu są jednak tworzone z myślą o nieco innego rodzaju wydarzeniach i skierowane raczej do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Więcej obrazków, grafiki i tekstu wymagać będzie więcej świadomej uwagi, dlatego sprawdzą się w grupie klientów poszukujących danego typu rozwiązań, czy usług, a także, jako świetna prezentacja cen czy menu restauracji. Ponieważ ulotki składane na pół, trzy części, w postaci książeczki czy harmonijki to znacznie droższa inwestycja niż klasyczne, standardowe jednostronne karteczki A5, raczej nie będzie sensu rozdawać ich na ulicy przypadkowym przechodniom. Będą natomiast doskonałą prezentacją oferty targowej czy wzbogaceniem strefy informacyjnej biura, sklepu czy punktu usługowego.

    katalogi firmowe

    Bo liczy się projekt, estetyka, jakość… i wymiary ulotki

    Mała, niepozorna ulotka to wciąż potężne narzędzie marketingowe. By jak najpełniej wykorzystać możliwości, jakie daje ta forma prezentacji oraz sposób nawiązania dialogu z klientem, jaki oferuje, należy ją optymalnie wykorzystać. I właśnie w tym, obok świetnego pomysłu i dobrego projektu, pomagają rozmaite formy, kształty i wielkości tych niewielkich karteczek. O ile do standardowych formatów ulotek z łatwością dopasujemy na przykład koperty, by (zwiększając rangę przekazu) rozesłać je pocztą lub wręczyć podczas ważnego wydarzenia, decydując się na niestandardowe – dodamy ofercie animuszu i oryginalności. Karteczki w rozmiarze A, B, C i ulotki DL, wymiary niestandardowe o rozmaitych długościach, możliwość składania, jakość nadruku, klasa papieru i uszlachetnienie – wszystkie te cechy, właściwie dobrane i odpowiednio zestawione, są w stanie uczynić prawdziwe, reklamowe i marketingowe cuda.