Wyszukiwanie obrazem – co to jest i jak działa?

Google to prawdziwy monopolista na rynku wyszukiwarek internetowych ? korzysta z niego stale ponad 90% użytkowników. Wraz z rozwojem narzędzia pojawia się w nim coraz więcej możliwości służących maksymalnemu uproszczeniu procesu wyszukiwania przez internautę. W związku z tym obok klasycznego wpisywania fraz da się znaleźć konkretne informacje, wykorzystując grafikę. Czym jest wyszukiwanie obrazem i jak działa?

Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika – co to jest?

Wygląda to banalnie prosto. Przy użyciu sztucznej inteligencji i napisanych specjalnie do tego celu algorytmów wyszukiwarka sama próbuje rozpoznać obrazy podobne do przesłanego, a także związane z nimi podstrony. Cel można osiągnąć na kilka sposobów:

  • po wybraniu opcji Grafika w prawym górnym rogu na stronie głównej google.pl na pasku uaktywni się ikona aparatu, po kliknięciu której można wybrać opcję Prześlij obraz, a tam przesłać załącznik prosto ze swojego dysku,
  • często nie trzeba mieć nawet własnej fotografii ? wystarczy przeciągnąć jeden z wyników wyszukiwania w zakładce Grafika na pasek, a Google zrobi resztę pracy za nas,
  • istnieje możliwość kliknięcia w dany obiekt na dowolnej stronie prawym przyciskiem myszy i wybranie z menu kontekstowego opcji Szukaj grafiki w Google. Wówczas powinna się otworzyć nowa karta z gotowymi wynikami. Nazwy opcji oraz działanie funkcji mogą nieznacznie różnić się w zależności od posiadanej przeglądarki,
  • najmniej popularny polega na tym, że, podobnie jak w pierwszej opcji, po wybraniu ikony aparatu ukazuje się opcja wklejenia adresu URL konkretnej grafiki, który można wkleić, uprzednio kopiując go poprzez wciśnięcie prawego przycisku myszy i wybór Kopiuj adres obrazu.

Jak widać, Google kompleksowo pomyślał o użytkownikach różnego typu. Implementując metody od banalnych w zastosowaniu aż po skierowane raczej do profesjonalistów, stara się dotrzeć ze swoimi wygodnymi rozwiązaniami do każdego.

Jak wyszukać obrazem z telefonu?

Pytanie to jest bardzo ważne, bo internet z urządzeń mobilnych przegląda coraz więcej osób. Wyszukiwanie Google Grafika jest dostępne także dla nich, choć często dużo głębiej ukryte. Najprościej przebiega to w popularnych przeglądarkach mobilnych, gdzie, jak w ich pełnej wersji, trzeba wywołać menu kontekstowe (poprzez przyciśnięcie i przytrzymanie palca na wybranym obrazie), a następnie wybrać opcję Szukaj tej grafiki w Google.

Po co szukać obrazem w Google?

Zdarza się, że trafiamy na interesującą nas grafikę, która jest źle opisana lub w ogóle nie ma opisu, a szukamy więcej wiadomości na dany temat. Wówczas przy braku sprecyzowanych słów kluczowych nie uda się zasięgnąć informacji w wyszukiwarce. To również dobry sposób na zweryfikowanie, czy nasza autorska grafika nie jest wykorzystywana nielegalnie w przez inny podmiot.

Ta możliwość przyda się również przy szukaniu konkretnych produktów ze sklepów internetowych w jak najniższej cenie. Wyszukując zdjęciem istnieje większe prawdopodobieństwo, że uda się znaleźć to samo, ale znacznie taniej.

Jak wykorzystać wyszukiwanie grafiką pod kątem biznesowym?

Przygotowanie spójnych materiałów graficznych zdecydowanie przysłuży się pozycji strony w wyszukiwarce. Projekt zestawu grafik na strony WWW znajdujący się w naszej ofercie, gwarantuje obecność również w wynikach wyszukiwania, za które odpowiada Google Grafika. Obejmują one nie tylko logo czy banery, ale również oferty konkretnych produktów. Warto zdecydować się na taki pakiet dostosowany do indywidualnych wymagań, zamiast korzystać z gotowych szablonów, które mogą negatywnie wpływać na pozycję strony w wyszukiwaniu grafiką Google.

Taką samą funkcję przyjmuje wizualna strona kampanii w systemie reklamowym tego amerykańskiego giganta. Dzięki profesjonalnemu pakietowi spersonalizowanych grafik do kampanii w Google Ads łatwiej jest dotrzeć ze swoją identyfikacją wizualną do potencjalnych klientów, utrwalając w ich pamięci jej najważniejsze elementy. Wybór odpowiednich obrazów sprawi, że kiedy trafią do wyszukiwarki, zainteresowanym łatwiej będzie znaleźć więcej podobnych, które są związane z daną firmą.

Jednak na pierwszym miejscu powinno się postawić wykonanie księgi znaku, która zawiera najważniejsze informacje na temat prowadzonej działalności: opis logo, kolorystykę oraz dopuszczalną typografię. Taka usługa stanowi podstawę do dalszych prac nad kwestiami graficznymi przy materiałach promocyjnych, firmowych oraz przeznaczonych do przestrzeni cyfrowej. Dzięki jasno określonym zasadom łatwiej jest tworzyć obrazy, które można wykorzystać do promocji marki w graficznych wynikach wyszukiwania.

    Podsumowanie

    Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika jest najczęściej dużo dokładniejsze niż formułowanie zapytań tekstowych. Dzięki tej użytecznej sztuczce poruszanie się w internecie staje się dużo prostsze. Okazuje się, że zaledwie kilka kliknięć może pomóc nam w zrobieniu tańszych zakupów, poszerzeniu naszego słownictwa czy w bardzo łatwym wyszukiwaniu dodatkowych informacji na temat konkretnej rzeczy, która pojawia się na zdjęciu. Korzyści płyną zarówno dla użytkowników internetu, jak i dla przedsiębiorców funkcjonujących w tej przestrzeni, Sprawdź sam, jak możesz od ręki znaleźć użyteczne informacje, poświęcając temu minimum pracy i uwagi!