Brand Hero – Czym jest brand hero i kto potrzebuje maskotki marki?

 Brand hero – bohater marki i ucieleśnienie pod zantropomorfizowaną postacią jej wizerunku. To firmowa maskotka, która przekazuje ważne treści i jest nośnikiem firmowych ideałów, realizuje motto, pomaga klientom w podejmowaniu trudnych decyzji zakupowych oraz sprzyja nawiązaniu emocjonalnej relacji z marką.
Czy 
brand hero jest potrzebny zawsze i każdemu przedsiębiorcy? W większości wypadków bardzo pomaga, warunkiem jest jednak silna rynkowa pozycja,
działanie w bardzo konkurencyjnej branży i kurs na cel, jakim będzie szybkie zwiększenie dynamiki rozwoju.

Brand Hero

Brand hero jest świetnym pomocnikiem przy tworzeniu contentu i strategii marketingowej na social media, wdzięcznym tematem postów i sprawnym twórcą, narratorem i uczestnikiem wciągających historii. Pomaga w organizowaniu imprez i firmowych eventów, zwiększaniu widoczności i rozpoznawalności marki, doskonale sprawdza się w formie animacji, nadruku na markowych gadżetach i jako maskotka podczas branżowych wystaw, konkursów i prezentacji. Masz firmę, rozpoznawalny produkt i apetyt na kolejną porcję rynkowych wpływów? Zgłoś się do Fesido – projektowanie brand hero to nasza specjalność!

Firmowa maskotka, która pomaga zdobywać rynek

Jak wskazują badania rynku, sama obecność brand hero w przestrzeni marki znacząco poprawia wizerunek firmy i zwiększa zasięgi oddziaływania. Tego typu maskotka szczególnie sprawdza się w przedsiębiorstwach o profilu sprzedażowym, gdzie poza produktem brakuje pola do budowania firmowej narracji. Jeśli posiadasz towar o parametrach niemal identycznych, jak u konkurencji, postawienie na brand hero może być kluczowe, by klient sięgnął właśnie po Twój produkt.

Jednak sama bierna obecność postaci nie wystarczy, potrzebna będzie odpowiednia strategia marketingowa, która uaktywni brand hero, tworząc z niego niejako ambasadora marki. Ważne, by postać nawiązywała relacje z klientami oraz aby dzięki niej wokół produktów tworzyła się opowieść angażująca uwagę i emocje. Gdy klient stanie przed sklepową półką, z pewnością wybierze towar, który budzi w nim pozytywne skojarzenia, wydaje się znajomy, a przez to również atrakcyjniejszy. 

Brand Hero
brand Hero co to?

Jak zaprojektować brand hero atrakcyjne i skuteczne?

Stworzenie skutecznego brand hero, dzięki któremu sprzedażowe słupki zaczną rosnąć, a marka pojawiać się na ustach coraz to większych rzesz klientów, jest stosunkowo skomplikowanym procesem. Uwzględniać musi wiele parametrów jednocześnie, ściśle związanych zarówno z identyfikacją wizualną marki, jaki i przeznaczeniem produktu oraz grupą docelową.
A zatem jak zaprojektować brand hero, by spełniał pokładane w nim nadzieje? Maskotkę marki powinny charakteryzować cechy takie jak:

  • wyjątkowość,
  • spójność z kolorystyką, charakterem marki i produktów,
  • wiarygodność,
  • posiadanie cech ludzkich,
  • dostosowanie postaci do targetu,
  • umiejętność skupiania emocji i rozładowywania napięcia,
  • komunikatywność, biegłość w nawiązywaniu relacji z klientem.

 

Dobry projekt firmowej maskotki musi więc bazować na szerokim rozeznaniu w strategii firmy, sytuacji rynkowej, rodzaju oferowanych produktów, konkurencyjnych ofert branżowych marek i wielu innych aspektach. Potrzeba będzie sporo nie tylko graficznych umiejętności, ale i marketingowej wiedzy, pokładów kreatywności, doświadczenia i intuicji.

projektowanie brand hero

Jak wygląda projektowanie
brand hero w Fesido?

Pierwszym etapem w procesie projektowania brand hero, podobnie jak i przy innych tego typu projektach w Fesido, będzie bardzo dokładne rozeznanie w potrzebach klienta, poznanie strategii marki, jej historii i określenie celów. Wspólnie stworzymy brief określający potrzeby i wymagania zleceniodawcy oraz określimy harmonogram prac. Tak, by projekt jak najlepiej spełniał oczekiwania i wpisywał się w firmową koncepcję klienta.

Po ustaleniu szczegółów nasi graficy przygotują zestaw wstępnych propozycji brand hero. Wszystko po to, by upewnić się, że projekt podąża w dobrym kierunku, a rodząca się maskotka ucieleśnia to, co najistotniejsze dla zleceniodawcy. Na tym etapie konieczne będą poprawki i modyfikacje kierujące projekt na właściwy tor oraz dialog, dzięki któremu założenia zostaną uszczegółowione. Po uzyskaniu satysfakcjonujących obie strony efektów powstaje ostateczny projekt firmowej maskotki, a zabezpieczone cyfrowo pliki wędrują do klienta.

brand Hero co to?

Czy Twojej marce potrzebny jest brand hero?

Zastanawiasz się, czy Twoja marka potrzebuje brand hero? Przede wszystkim rozważ, czy jest już wystarczająco rozpoznawalna i czy chcesz dalej dynamicznie rozwijać swoją działalność. Jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie to nie, a na drugie tak, brand hero zdecydowanie będzie wartościowym narzędziem do osiągnięcia tych celów. Potrzebujesz wyróżnić się z konkurencji? Chcesz, by klienci wybierali właśnie Twoje produkty? Brand hero może być kluczowym elementem wyróżniającym Twoją markę w gąszczu podobnych ofert! Rozważ też grupę docelową, jeśli celujesz do osób odbierających treści w sposób bardziej emocjonalny, dobry brand hero może być w tym przypadku szczególnie skutecznym narzędziem.

Maskotka marki pomoże zbudować więź emocjonalną z konsumentami, wzbudzając przyjemne konotacje i zapadając w pamięć na długo. Jeśli Twój brand hero może wspierać tworzenie treści w mediach społecznościowych, organizację imprez i eventów firmowych, zwiększać widoczność oraz angażować klientów w ciekawe wydarzenia, to z pewnością będzie stanowić bardzo cenny element strategii marketingowej!

projektowanie brand hero

Co to jest brand hero i do czego się przydaje?

Stworzenie własnej maskotki marki ma wiele istotnych walorów. Spośród nich najważniejsze to:

  • budowanie i wzmacnianie tożsamości marki – brand hero jest ucieleśnieniem wizerunku brandu; poprzez spójność z wartościami i charakterem marki maskotka stanowi silny element identyfikacji wizualnej, reprezentuje wartości i misję marki,
  • kreowanie emocjonalnej więzi z klientem – maskotka ma zdolność do budowania emocjonalnej relacji z klientami, potrafi wzbudzać dobre emocje, sympatię i zaufanie, co sprzyja lojalności,
  • wspieranie strategii marketingowej – brand hero może uczestniczyć w kampaniach reklamowych i być wykorzystywany do tworzenia angażującego contentu, narracji w opowieściach marki, zwiększania widoczności oraz promowania produktów na rozmaitych nośnikach,
  • poprawa konkurencyjności – maskotka marki może sprawić, że klienci wybiorą produkt bezpośrednio z nią związany, nawet jeśli ma on podobne parametry do produktów konkurencji,
  • poprawa wizerunku marki – maskotka przyciąga uwagę, nadaje marce unikatowości, dobrze zaprojektowana może przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności,
  • zwiększanie zaangażowania klientów – brand hero może pomóc w zwiększeniu poziomu interakcji z klientami; łatwiej jest im zidentyfikować się z postacią maskotki i czuć więź z marką, co może prowadzić do większej chęci uczestniczenia w aktywnościach związanych z brandem, udziału w konkursach i wydarzeniach firmowych,
  • ułatwianie komunikacji z klientami – maskotka może pełnić funkcję ambasadora marki, być wykorzystywana do przekazywania informacji, udzielania porad czy rozwiązywania problemów, co może przyczynić się do lepszego doświadczenia klienta,
  • wzmacnianie wiarygodności i zaufania – poprzez obecność brand hero, marka może budować swoją wiarygodność; brand hero symbolizuje ważne wartości, wyraża firmową pewność siebie i profesjonalizm.

Szukasz kompleksowych rozwiązań?
Zapraszamy do współpracy!

Formularz kontaktowy

Napisz do nas!

Cel

Zgoda na kontakt

Telefon

Umów rozmowę poprzez formularz kontaktowy

Adres

ul. Kapelanka 12,
30-347 Kraków

}

Godziny pracy

Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
Weekend: Zamknięte