Blog
WARTOŚCIOWE ARTYKUŁY I PORADNIKI

Piktogram w grafice – czym jest?
Każdego dnia mijasz dziesiątki, jeśli nie setki piktogramów. Znajdują się one w sklepach, na ulicach, w miejscach pracy i innych miejscach użyteczności publicznej. Są też powszechnie stosowane w internecie. Towarzyszą ludzkości od zarania dziejów i odpowiadają za...
HEX – co to jest?
Opisywanie technologii wymaga dokładności. Klasyczny język nie zawsze wystarcza do precyzyjnego określenia poszczególnych kwestii. W związku z tym czasem konieczne okazuje się stworzenie bardziej szczegółowej terminologii. Przykładem takiego rozwiązania jest tytułowy...
Co to jest render i gdzie go stosujemy?
W cyfrowym świecie można napotkać wiele enigmatycznych pojęć. Warto zapoznać się z nimi, aby lepiej odnajdywać się w rzeczywistości, która jest coraz bardziej uzależniona od technologii. Do takich terminów należy „render”, który na pewno jest doskonale znany grafikom...
Co to jest DTP?
Skrót DTP może wydawać się enigmatyczny z perspektywy osób niemających większej styczności z poligrafią albo projektowaniem graficznym. Tytułowe pojęcie odnosi się jednak do czynności, której rezultat mógł podziwiać właściwie każdy. Otóż za pięknie wydane książki oraz...
Co to jest prepress?
Wysoka klasa wydruku wynika nie tylko z zastosowania zaawansowanej technologii. Sekret jakości tkwi również kompleksowym podejściu do całego procesu. Jednym z elementów tej operacji jest tzw. prepress. Dowiedz się, co oznacza to pojęcie i jak istotną rolę odgrywa w...
Proces tworzenia animacji 2D – od storyboardu do finalnego wideo
Animacja 2D to sztuka, która wymaga kreatywności, umiejętności technicznych oraz odpowiednich narzędzi. Każdy, kto chce dowiedzieć się, jak stworzyć animację, powinien zrozumieć proces jej powstawania – od pierwszego pomysłu po finalne wideo. Tworzenie animacji to nie...
Trendy w animacji 2D – co jest na topie w 2025 roku?
Animacja 2D wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów wizualnych, a 2025 rok przynosi kolejne innowacje, dzięki którym nadal będzie znajdować zastosowanie w wielu branżach. Nowe technologie, zmieniające się oczekiwania widzów i powrót do klasycznych technik...
Przyszłość designu – trendy w projektowaniu 3D na nadchodzące lata
Świat projektowania 3D nieustannie ewoluuje, wprowadzając innowacyjne rozwiązania, które redefiniują współczesne podejście do designu. Przyszłość designu jest kształtowana przez rozwój nowych technologii, sztucznej inteligencji oraz ekologicznych materiałów, które...
Proces tworzenia modeli 3D – od koncepcji do finalnego produktu
Rozwój technologii druku 3D otworzył nowe możliwości przed wieloma branżami – od przemysłu i architektury po medycynę czy sztukę. Tworzenie modeli 3D jest obecnie nieodzownym elementem projektowania nowoczesnych produktów, prototypów i elementów dekoracyjnych. W tym...
Różnice między animacją 2D a 3D – którą wybrać dla swojej marki?
Animacja to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, które pozwala na przyciągnięcie uwagi odbiorców i wyróżnienie marki na tle konkurencji. Dzięki dynamicznemu obrazowi animacje angażują widza, pomagają przekazać skomplikowane treści w przystępnej...
Naming – co to takiego i dlaczego ma znaczenie?
Każda marka, firma czy organizacja zaczyna swoją historię od nazwy. To właśnie za jej pośrednictwem następuje pierwszy kontakt firmy z odbiorcą, który może zadecydować o tym, czy marka wzbudzi zainteresowanie, czy zostanie szybko zapomniana. Naming to proces tworzenia...
Najpopularniejsze programy do wizualizacji 3D – sprawdź, które z nich warto znać
Współczesne programy do grafiki 3D oferują wiele możliwości, od podstawowego modelowania po zaawansowane renderowanie i animację. Dzięki nim architekci, projektanci, inżynierowie i artyści mogą tworzyć realistyczne wizualizacje, prototypy oraz wirtualne światy. Wybór...
Czym jest animacja typu digital whiteboard?
Animacja digital whiteboard to nowoczesna i niezwykle skuteczna forma przekazu wizualnego, która pozwala na przedstawienie treści w sposób atrakcyjny, dynamiczny i przystępny dla odbiorców. Główna idea tej techniki polega na tworzeniu efektu ręcznie rysowanych...
Jak zaprojektować CV, które wyróżni Cię na rynku pracy?
Dobrze zaprojektowane CV może przesądzić o rozpatrzeniu Twojej aplikacji o pracę. W czasach rosnącej konkurencji na rynku rekruterzy poświęcają zaledwie kilka sekund na pierwszą ocenę dokumentu, dlatego czytelność, przejrzystość i estetyka są równie istotne, co jego...
Broszura kontra katalog – kiedy warto wybrać konkretne rozwiązanie?
W świecie marketingu liczy się każdy detal, a wybór odpowiednich materiałów reklamowych to podstawa skutecznej komunikacji. I chociaż broszura i katalog to dwa różne narzędzia, to oba odgrywają podobną rolę: pomagają zaprezentować Twoją ofertę. Tylko jak zdecydować,...
Jak skutecznie łączyć grafikę i tekst w materiałach reklamowych?
Chcesz, żeby Twoje materiały reklamowe naprawdę przyciągały uwagę? Kluczem do sukcesu jest umiejętne połączenie grafiki z tekstem, jednak nie chodzi jedynie o dobór odpowiednich obrazków i czcionek i treści. To przemyślany proces, który ma na celu zbudowanie spójnej i...
Jak design wpływa na budowanie zaufania do Twojej firmy?
Szukasz usług lub produktu i trafiasz na stronę internetową. Pierwsze sekundy to moment, w którym decydujesz, czy zostać, czy odejść. Co ciekawe, zazwyczaj nie analizujesz tego świadomie, po prostu czujesz, że możesz zaufać firmie, której witrynę akurat odwiedzasz. Co...
Branding kontra rebranding – kiedy warto odświeżyć wizerunek firmy?
Wizerunek Twojej firmy to nie tylko logo, slogan czy kolory na internetowej stronie. To także emocje, skojarzenia i relacje, jakie każdego dnia budujesz ze swoimi klientami. Kiedy konkurencja jest coraz bardziej zaciekła, a rynkowe trendy zmieniają się w mgnieniu oka,...
Jak znaleźć idealny kolor przewodni dla Twojej marki?
Kolor to magia — emocje, które działają na nas, zanim jeszcze zdążymy pomyśleć. A bywa, że i silnie wpływają na nasze decyzje, nawet gdy jesteśmy tego zupełnie nieświadomi. W kontekście marki to wielki potencjał. Barwa przewodnia jest jak fundament, który buduje...
Co to jest poligrafia?
Poligrafia to dziedzina, która niejednego zaskoczy swoją wszechstronnością i historią. Choć termin brzmi technicznie i nieco tajemniczo, jest ona wszędzie wokół nas – od kolorowych magazynów i ulubionej książki, przez widziany na mieście baner, eleganckie wizytówki i...
Co to interlinia i kiedy ją stosować?
Tworzenie treści wizualnych, czy to na potrzeby reklamy, czy publikacji drukowanych, to sztuka balansowania między tekstem a przestrzenią. Jednym z ważniejszych elementów tego procesu jest interlinia — niby mały, ale jakże istotny szczegół, który wpływa na odbiór...
Litografia – co to?
Litografia to technika druku, która od ponad dwóch stuleci zachwyca swoją precyzją i artystycznym wyrazem. Jej niezwykłość polega na możliwości tworzenia grafik pełnych detali, a jednocześnie przepełnionych ekspresją, a wszystko na specjalnie przygotowanych kamieniach...
Logo firmy transportowej – co powinno zawierać?
Logo firmy transportowej to narzędzie budowania silnej marki i najlepsza wizytówka, która ma przyciągnąć uwagę, wyróżniać Twoją markę i budować profesjonalny wizerunek. Może się wydawać, że projektowanie odpowiedniego znaczka nie jest niczym trudnym, ale w...
Jak łączyć kolory? Najważniejsze zasady
Kolory to jeden z najważniejszych elementów, za pomocą których budujesz komunikację wizualną. Już to stwierdzenie wskazuje, jak istotna jest wiedza na temat barw oraz umiejętność ich właściwego doboru w tworzeniu harmonijnych kompozycji i skuteczniejszych przekazów....
Kiedy można używać zdjęć ze stocka?
Czy dobry obraz nie jest wart więcej niż tysiąc słów? Zwłaszcza obecnie, kiedy zalewani jesteśmy treściami, informacjami i przekazem, którego nie sposób udźwignąć. Dobra fotografia może zdziałać cuda – wpłynąć na nastrój, dodać wartości, wzbogacić wizerunek,...
Jak tworzyć projekty graficzne, które sprzedają?
Grafika to nie tylko estetyka – to narzędzie, które może mocno wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. Odpowiednio zaprojektowana i wykonana ma moc przyciągania uwagi, budowania zaufaniai skłaniania do podejmowania decyzji. Zwłaszcza dzisiaj, kiedy oferta jest tak...
Jak skutecznie komunikować swoje potrzeby dotyczące projektu graficznego?
Współpraca z grafikiem wymaga jasnej, otwartej komunikacji, cierpliwości i zaufania. Im lepiej przygotujesz się do tego procesu i wprost wyrazisz swoje potrzeby, tym większa jest szansa, że efekt będzie odpowiadał Twoim wyobrażeniom. Dobre porozumienie i jasne...
Największe błędy w projektowaniu graficznym, których należy unikać
Największe błędy w projektowaniu graficznym – tego należy unikać W projektowaniu graficznym łatwo o wpadki, które mogą popsuć nawet najbardziej obiecujący projekt. Niby drobiazgi, a jednak potrafią zrujnować całą koncepcję i sprawić, że rezultat straci na...
Odświeżenie logo – co ile warto to zrobić?
Jak często warto odświeżać logo swojej marki? Dobrze przemyślane logo potrafi mówić do nas bez słów, przyciągać wzrok i zapadać w pamięć na lata. Kiedy jednak mijają kolejne dekady, a trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie, czasem nawet najsilniejsze logo potrzebuje...
Rodzaje logo – jakie wybrać dla swojej marki?
Wyróżniające się i zapadające w pamięci logo to jeden z ważniejszych elementów budowania wizerunku marki. Logo to nie tylko znak, ale też nośnik wartości i emocji, które przekazuje Twoja firma. Dobre logo powinno być estetyczne i atrakcyjne dla grupy docelowej, ale...
Jak działa Canva AI?
Canva zdobyła popularność jako narzędzie do projektowania dla każdego – od początkujących po profesjonalistów. Oprogramowanie od zawsze ułatwiało pracę grafikom, ale teraz dzięki sztucznej inteligencji stwarza użytkownikom jeszcze więcej możliwości. To, co dawniej...
Looka (Logojoy) – jak stworzyć proste logo w kilka minut?
Stworzenie profesjonalnego logo – takiego, które jest ładne, czytelne, zapada w pamięć i oddaje tożsamość marki – może się wydawać zadaniem wymagającym mnóstwa czasu i zaawansowanych umiejętności graficznych. Jednak co zrobić, jeśli potrzebujesz go na już, brakuje Ci...
DeepArt – stwórz grafikę, jak prawdziwy artysta
Czy wiesz, że dziś nie musisz już mieć szczególnych umiejętności, by tworzyć grafiki niczym prawdziwy artysta? W dobie sztucznej inteligencji każdy z nas bez wyjątku ma szansę zostać twórcą. Dzięki platformie DeepArt możesz w prosty sposób przekształcać zdjęcia w...
Jak używać Deep Dream Generator?
Google Deep Dream to idealne narzędzie do odkrywania nowych sposobów na kreatywne wyrażanie siebie. Generator umożliwia tworzenie w bardzo krótkim czasie surrealistycznych obrazów za pomocą AI. Wystarczy chwila, by zamienić zwykłe zdjęcie w pełne kolorów i...
Czym jest Stable Diffusion i do czego służy?
Stable Diffusion AI to jedna z tych technologii, które na dobre zmieniły zasady gry w świecie grafiki komputerowej. Model ten należy do grupy algorytmów dyfuzyjnych, co oznacza, że pozwala na tworzenie obrazów dosłownie „z niczego” – wystarczy dobry prompt, aby...
MidJourney – porady i prompty
MidJourney to jedno z najbardziej fascynujących narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Jego wprowadzenie na rynek poskutkowało prawdziwą rewolucją w świecie grafiki komputerowej. Wyjątkowa technologia pozwala użytkownikom tworzyć obrazy na podstawie jedynie...
Dell-E – jak działa i jak stworzyć idealny prompt?
Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, a jednym z jej najbardziej fascynujących osiągnięć w tej dziedzinie jest DALL-E. Ten stworzony przez OpenAI algorytm jest zaawansowanym modelem sztucznej inteligencji, który z ogromnym „wyczuciem” jest w stanie...
Ilustracje w marketingu – jak je efektywnie wykorzystać?
Ilustracje w marketingu to potężne narzędzie – jeśli jest używane w przemyślany i kreatywny sposób, może znacząco wpłynąć na skuteczność reklamowych i wizerunkowych kampanii. Ilustracjew reklamach mają na celu przede wszystkim przyciągnięcie uwagi odbiorcy,...
Tworzenie komiksów – jak połączyć grafikę z narracją?
Tworzenie komiksów to wyjątkowa sztuka łączenia grafiki i narracji – proces artystyczny obejmujący projektowanie, pisanie, rysowanie i publikację. To doskonała zabawa i angażująca praca, a także wyzwanie, które wiąże się z ogromną satysfakcją. Każda strona i każdy...
Plakaty reklamowe – jak się wyróżnić w przestrzeni publicznej?
Plakaty reklamowe to klasyczna forma marketingu, która mimo upływu lat, wciąż sprawdza się doskonale. Dobrze zaprojektowany plakat ma ogromny potencjał – może przyciągać uwagę, zapadać w pamięć i skutecznie promować markę. W dobie wszechobecnych reklam internetowych...
Znaczenie layoutu w projektowaniu materiałów firmowych
Materiały firmowe odgrywają niezwykle istotną rolę w budowaniu pozytywnego i spójnego wizerunku oraz rozpoznawalności marki. Ich jakość i profesjonalny wygląd mają istotny wpływ na percepcję marki przez klientów i partnerów biznesowych. Jednak atrakcyjny wygląd to nie...
Logo minimalistyczne vs. złożone – co wybrać dla swojej marki?
Logo bez wątpienia jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej każdej marki. Decyduje ono o pierwszym wrażeniu, jakie firma robi na swoich klientach, a także o jej rozpoznawalności na rynku. Z tego powodu warto zadbać o jego estetykę, unikatowość i...
Jakie narzędzia wykorzystać do projektowania logo?
Dziś, jeśli chcesz zaistnieć, musisz zadbać przede wszystkim o wizualną identyfikację swojej marki. Na początek koniecznie zadbaj o dobre logo – proste i estetyczne, odzwierciedlające wartości Twojej firmy. Jego zaprojektowanie wymaga nie tylko kreatywności, ale także...
Jakie są cechy dobrego logo dla e-commerce?
W świecie e-commerce logo jest wizytówką – pierwszą rzeczą, którą widzą klienci i powodem, dla którego pozostają na naszej stronie bądź szybko ją opuszczają. To dlatego powinno być ono wyjątkowe, a nade wszystko po prostu skuteczne. Dobre logo dla e-commerce...
Identyfikacja wizualna w kontekście międzynarodowym – co warto wiedzieć?
Identyfikacja wizualna to podstawa budowania wizerunku każdej firmy, a w kontekście międzynarodowym jej znaczenie rośnie jeszcze bardziej. By rozwijać działalność i zwiększać zasięgi na różnych rynkach, potrzeba wiedzy na temat tego, jak umiejętnie dostosować wizualny...
Jakie elementy składają się na kompletną identyfikację wizualną?
Każdy przedsiębiorca prędzej czy później stanie przed pytaniem, co zrobić, aby jego marka przetrwała, zbudowała silną pozycję na rynku i była rozpoznawalna w oczach klientów. Najważniejszym narzędziem w tym procesie – takim, które umożliwia konsekwentne budowanie i...
Reklamy graficzne w Google Ads – formaty, wymiary, rozmiary
W cyfrowym świecie reklamy graficzne są nieodzownym elementem kampanii marketingowych. Szczególnie istotne stają się w kontekście Google Ads, gdzie właściwe wykorzystanie banerów może stanowić klucz do osiągnięcia sukcesu w promocji produktów czy usług w sieci. Jako...
Facebook – wymiary grafik 2024
Wymiary grafik na Facebooka są niezwykle ważne. Bez ich znajomości przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej dla firmy czy osoby prywatnej jest niemal niemożliwe. Co ważne, zmieniają się one dynamicznie, dlatego warto być na bieżąco z najnowszymi danymi....
Storytelling – co to jest i jak go wykorzystać w grafice?
Każdego dnia jesteśmy bombardowani całą masą obrazów i informacji, co sprawia, że walka o naszą uwagę staje się coraz trudniejsza. W takiej rzeczywistości kluczową umiejętnością staje się skuteczne przekazywanie treści. Do osiągnięcia sukcesu w budowaniu trwałej więzi...
Wpływ grafiki na skuteczność marketingową firmy
Elementy systemu identyfikacji wizualnej mają niezwykłą zdolność przyciągania uwagi i wywoływania emocji u odbiorców. Od kolorystyki i kompozycji logotypu przez typografię i aż po zdjęcia – grafika stanowi nieodłączny element każdej strategii marketingowej, wpływając...
Rebranding – co to jest i jak go przeprowadzić?
Przeprowadzenie skutecznego rebrandingu wymaga więcej niż tylko zmiany logotypu czy nazwy firmy. Nie uda się bez starannego planowania, dogłębnej analizy sytuacji rynkowej oraz świadomego podejścia do zmian wizerunkowych. Dokonanie rebrandingu w przemyślany i...
Inspiracje dla grafika – skąd czerpać?
Skąd czerpać inspiracje do projektowania logo? Tworzenie logo, które jest wizytówką firmy, odzwierciedla jej wartości oraz charakterystyczne cechy – to jedno z największych wyzwań dla każdego grafika. By wesprzeć markę i poprowadzić ją do sukcesu, ten tylko pozornie...
Print on demand – co to za usługa i jakie produkty obejmuje?
W świecie, gdzie elastyczność, szybkość i personalizacja stają się najważniejszymi czynnikami sukcesu, print on demand jest coraz atrakcyjniejszą opcją – zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla klientów. Ten model, opierający się na druku i produkcji wyrobów dopiero w...
Grafik na etacie, freelancer czy studio graficzne – zalety i wady każdej ze ścieżek
Wybór między pracą jako grafik na etacie, freelancerem a pracą w studiu graficznym może być nie lada wyzwaniem dla osób zainteresowanych karierą w grafice komputerowej. Każda z tych opcji ma swoje zalety i wady, które warto rozważyć przed podjęciem decyzji. Choć praca...
Jak zostać grafikiem komputerowym? [Poradnik Fesido]
Uwielbiasz programy graficzne, spędzanie czasu przy komputerze i tablecie, budowanie, konstruowanie i tworzenie projektów i animacji? Z pewnością zawód grafika komputerowego to coś, co Cię zainteresuje. Jednak by pracować w zawodzie potrzeba znacznie więcej niż samej...
5. Międzynarodowe Konfrontacje Plakatu Studenckiego
Konfrontacje Plakatu Studenckiego, które odbędą się w dniach 15 czerwca–17 lipca 2024 roku, to coroczna międzynarodowa wystawa prezentująca najciekawsze projekty plakatów studenckichz Polski i świata. W tym roku podczas wydarzenia, będącego już piątą odsłoną tej...
Jak rozpoznać grafiki generowane przez AI?
Ile kosztuje logo w 2024? Od czego zależy cena?
Font a czcionka! Co to jest font i gdzie występuje?
Instrukcja obsługi, a instrukcja montażu. Różnice!
8. międzynarodowa konferencja i 15. Przegląd projektowy AGRAFA ’24
Wayfinding, czym jest system oznaczeń czytelny dla każdego?
Brand Hero, czy potrzebuje go Twoja firma?
Na czym polega druk DTG? Co to jest i jak wygląda?
Najważniejsze elementy skutecznego katalogu firmowego
Grafika 2D i 3D. Jakie są najważniejsze różnice?
Czym się różni 2D od 3D? Grafika 2D składa się z dwóch wymiarów: szerokości i wysokości, a 3D dodaje trzeci wymiar tzw. głębię. Grafika 3D i 2D to dwa rodzaje grafiki, które służą do tworzenia obrazów i animacji. Grafika 2D jest używana do tworzenia ilustracji w...
Dlaczego logo jest ważne dla Twojej firmy?
Jak wygląda tworzenie instrukcji montażu?
Fullprint, czym jest? Projektowanie i produkcja!
Z jakich programów graficznych warto korzystać?
Czy sztuczna inteligencja może zastąpić grafika?
Jak wykorzystać materiały promocyjne do zwiększenia sprzedaży?
Jak zintegrować materiały firmowe z działaniami marketingowymi?
Wykorzystanie infografik w materiałach promocyjnych
Narzędzia i technologia do tworzenia materiałów firmowych
Jakie informacje powinny znaleźć się w raporcie dla klientów?
Trendy w projektowaniu i tworzeniu katalogów firmowych 2024
Jak zaprezentować dane w prezentacjach firmowych?
Różnice między drukiem tradycyjnym a drukiem cyfrowym
Jak wykorzystać multimedia w prezentacjach dla firm?
Rola materiałów promocyjnych w budowaniu marki firmy
Jak mierzyć skuteczność materiałów promocyjnych?
Skuteczne strategie dystrybucji materiałów firmowych
Jak dostosować materiały firmowe do różnych grup docelowych?
Jak stworzyć atrakcyjny informator dla swojej firmy?
Emotikony w projektowaniu – jak je stosować?
Grafika rastrowa – co to jest i jakie ma cechy?
Grafika komputerowa stanowi bardzo pojemne pojęcie, które ulega podziałowi w oparciu o różne kryteria. W ten sposób można dokonać klasyfikacji na podstawie charakteru danych, cyklu generacji obrazu czy też stosowanych technik. Z tej ostatniej formy podziały wyłania...