Blog
Wartościowe artykuły i poradnikiBlog
Odświeżenie logo – co ile warto to zrobić?
Jak często warto odświeżać logo swojej marki? Dobrze przemyślane logo potrafi mówić do nas bez słów, przyciągać wzrok i zapadać w pamięć na lata. Kiedy jednak mijają kolejne dekady, a trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie, czasem nawet najsilniejsze logo potrzebuje...
Rodzaje logo – jakie wybrać dla swojej marki?
Wyróżniające się i zapadające w pamięci logo to jeden z ważniejszych elementów budowania wizerunku marki. Logo to nie tylko znak, ale też nośnik wartości i emocji, które przekazuje Twoja firma. Dobre logo powinno być estetyczne i atrakcyjne dla grupy docelowej, ale...
Jak działa Canva AI?
Canva zdobyła popularność jako narzędzie do projektowania dla każdego – od początkujących po profesjonalistów. Oprogramowanie od zawsze ułatwiało pracę grafikom, ale teraz dzięki sztucznej inteligencji stwarza użytkownikom jeszcze więcej możliwości. To, co dawniej...
Looka (Logojoy) – jak stworzyć proste logo w kilka minut?
Stworzenie profesjonalnego logo – takiego, które jest ładne, czytelne, zapada w pamięć i oddaje tożsamość marki – może się wydawać zadaniem wymagającym mnóstwa czasu i zaawansowanych umiejętności graficznych. Jednak co zrobić, jeśli potrzebujesz go na już, brakuje Ci...
DeepArt – stwórz grafikę, jak prawdziwy artysta
Czy wiesz, że dziś nie musisz już mieć szczególnych umiejętności, by tworzyć grafiki niczym prawdziwy artysta? W dobie sztucznej inteligencji każdy z nas bez wyjątku ma szansę zostać twórcą. Dzięki platformie DeepArt możesz w prosty sposób przekształcać zdjęcia w...
Jak używać Deep Dream Generator?
Google Deep Dream to idealne narzędzie do odkrywania nowych sposobów na kreatywne wyrażanie siebie. Generator umożliwia tworzenie w bardzo krótkim czasie surrealistycznych obrazów za pomocą AI. Wystarczy chwila, by zamienić zwykłe zdjęcie w pełne kolorów i...
Czym jest Stable Diffusion i do czego służy?
Stable Diffusion AI to jedna z tych technologii, które na dobre zmieniły zasady gry w świecie grafiki komputerowej. Model ten należy do grupy algorytmów dyfuzyjnych, co oznacza, że pozwala na tworzenie obrazów dosłownie „z niczego” – wystarczy dobry prompt, aby...
MidJourney – porady i prompty
MidJourney to jedno z najbardziej fascynujących narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Jego wprowadzenie na rynek poskutkowało prawdziwą rewolucją w świecie grafiki komputerowej. Wyjątkowa technologia pozwala użytkownikom tworzyć obrazy na podstawie jedynie...
Dell-E – jak działa i jak stworzyć idealny prompt?
Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, a jednym z jej najbardziej fascynujących osiągnięć w tej dziedzinie jest DALL-E. Ten stworzony przez OpenAI algorytm jest zaawansowanym modelem sztucznej inteligencji, który z ogromnym „wyczuciem” jest w stanie...
Ilustracje w marketingu – jak je efektywnie wykorzystać?
Ilustracje w marketingu to potężne narzędzie – jeśli jest używane w przemyślany i kreatywny sposób, może znacząco wpłynąć na skuteczność reklamowych i wizerunkowych kampanii. Ilustracjew reklamach mają na celu przede wszystkim przyciągnięcie uwagi odbiorcy,...
Tworzenie komiksów – jak połączyć grafikę z narracją?
Tworzenie komiksów to wyjątkowa sztuka łączenia grafiki i narracji – proces artystyczny obejmujący projektowanie, pisanie, rysowanie i publikację. To doskonała zabawa i angażująca praca, a także wyzwanie, które wiąże się z ogromną satysfakcją. Każda strona i każdy...
Plakaty reklamowe – jak się wyróżnić w przestrzeni publicznej?
Plakaty reklamowe to klasyczna forma marketingu, która mimo upływu lat, wciąż sprawdza się doskonale. Dobrze zaprojektowany plakat ma ogromny potencjał – może przyciągać uwagę, zapadać w pamięć i skutecznie promować markę. W dobie wszechobecnych reklam internetowych...
Znaczenie layoutu w projektowaniu materiałów firmowych
Materiały firmowe odgrywają niezwykle istotną rolę w budowaniu pozytywnego i spójnego wizerunku oraz rozpoznawalności marki. Ich jakość i profesjonalny wygląd mają istotny wpływ na percepcję marki przez klientów i partnerów biznesowych. Jednak atrakcyjny wygląd to nie...
Logo minimalistyczne vs. złożone – co wybrać dla swojej marki?
Logo bez wątpienia jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej każdej marki. Decyduje ono o pierwszym wrażeniu, jakie firma robi na swoich klientach, a także o jej rozpoznawalności na rynku. Z tego powodu warto zadbać o jego estetykę, unikatowość i...
Jakie narzędzia wykorzystać do projektowania logo?
Dziś, jeśli chcesz zaistnieć, musisz zadbać przede wszystkim o wizualną identyfikację swojej marki. Na początek koniecznie zadbaj o dobre logo – proste i estetyczne, odzwierciedlające wartości Twojej firmy. Jego zaprojektowanie wymaga nie tylko kreatywności, ale także...
Jakie są cechy dobrego logo dla e-commerce?
W świecie e-commerce logo jest wizytówką – pierwszą rzeczą, którą widzą klienci i powodem, dla którego pozostają na naszej stronie bądź szybko ją opuszczają. To dlatego powinno być ono wyjątkowe, a nade wszystko po prostu skuteczne. Dobre logo dla e-commerce...
Identyfikacja wizualna w kontekście międzynarodowym – co warto wiedzieć?
Identyfikacja wizualna to podstawa budowania wizerunku każdej firmy, a w kontekście międzynarodowym jej znaczenie rośnie jeszcze bardziej. By rozwijać działalność i zwiększać zasięgi na różnych rynkach, potrzeba wiedzy na temat tego, jak umiejętnie dostosować wizualny...
Jakie elementy składają się na kompletną identyfikację wizualną?
Każdy przedsiębiorca prędzej czy później stanie przed pytaniem, co zrobić, aby jego marka przetrwała, zbudowała silną pozycję na rynku i była rozpoznawalna w oczach klientów. Najważniejszym narzędziem w tym procesie – takim, które umożliwia konsekwentne budowanie i...
Reklamy graficzne w Google Ads – formaty, wymiary, rozmiary
W cyfrowym świecie reklamy graficzne są nieodzownym elementem kampanii marketingowych. Szczególnie istotne stają się w kontekście Google Ads, gdzie właściwe wykorzystanie banerów może stanowić klucz do osiągnięcia sukcesu w promocji produktów czy usług w sieci. Jako...
Facebook – wymiary grafik 2024
Wymiary grafik na Facebooka są niezwykle ważne. Bez ich znajomości przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej dla firmy czy osoby prywatnej jest niemal niemożliwe. Co ważne, zmieniają się one dynamicznie, dlatego warto być na bieżąco z najnowszymi danymi....
Storytelling – co to jest i jak go wykorzystać w grafice?
Każdego dnia jesteśmy bombardowani całą masą obrazów i informacji, co sprawia, że walka o naszą uwagę staje się coraz trudniejsza. W takiej rzeczywistości kluczową umiejętnością staje się skuteczne przekazywanie treści. Do osiągnięcia sukcesu w budowaniu trwałej więzi...
Wpływ grafiki na skuteczność marketingową firmy
Elementy systemu identyfikacji wizualnej mają niezwykłą zdolność przyciągania uwagi i wywoływania emocji u odbiorców. Od kolorystyki i kompozycji logotypu przez typografię i aż po zdjęcia – grafika stanowi nieodłączny element każdej strategii marketingowej, wpływając...
Rebranding – co to jest i jak go przeprowadzić?
Przeprowadzenie skutecznego rebrandingu wymaga więcej niż tylko zmiany logotypu czy nazwy firmy. Nie uda się bez starannego planowania, dogłębnej analizy sytuacji rynkowej oraz świadomego podejścia do zmian wizerunkowych. Dokonanie rebrandingu w przemyślany i...
Inspiracje dla grafika – skąd czerpać?
Skąd czerpać inspiracje do projektowania logo? Tworzenie logo, które jest wizytówką firmy, odzwierciedla jej wartości oraz charakterystyczne cechy – to jedno z największych wyzwań dla każdego grafika. By wesprzeć markę i poprowadzić ją do sukcesu, ten tylko pozornie...
Print on demand – co to za usługa i jakie produkty obejmuje?
W świecie, gdzie elastyczność, szybkość i personalizacja stają się najważniejszymi czynnikami sukcesu, print on demand jest coraz atrakcyjniejszą opcją – zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla klientów. Ten model, opierający się na druku i produkcji wyrobów dopiero w...
Grafik na etacie, freelancer czy studio graficzne – zalety i wady każdej ze ścieżek
Wybór między pracą jako grafik na etacie, freelancerem a pracą w studiu graficznym może być nie lada wyzwaniem dla osób zainteresowanych karierą w grafice komputerowej. Każda z tych opcji ma swoje zalety i wady, które warto rozważyć przed podjęciem decyzji. Choć praca...
Jak zostać grafikiem komputerowym? [Poradnik Fesido]
Uwielbiasz programy graficzne, spędzanie czasu przy komputerze i tablecie, budowanie, konstruowanie i tworzenie projektów i animacji? Z pewnością zawód grafika komputerowego to coś, co Cię zainteresuje. Jednak by pracować w zawodzie potrzeba znacznie więcej niż samej...
5. Międzynarodowe Konfrontacje Plakatu Studenckiego
Konfrontacje Plakatu Studenckiego, które odbędą się w dniach 15 czerwca–17 lipca 2024 roku, to coroczna międzynarodowa wystawa prezentująca najciekawsze projekty plakatów studenckichz Polski i świata. W tym roku podczas wydarzenia, będącego już piątą odsłoną tej...
Jak rozpoznać grafiki generowane przez AI?
Ile kosztuje logo w 2024? Od czego zależy cena?
Font a czcionka! Co to jest font i gdzie występuje?
Instrukcja obsługi, a instrukcja montażu. Różnice!
8. międzynarodowa konferencja i 15. Przegląd projektowy AGRAFA ’24
Wayfinding, czym jest system oznaczeń czytelny dla każdego?
Brand Hero, czy potrzebuje go Twoja firma?
Na czym polega druk DTG? Co to jest i jak wygląda?
Najważniejsze elementy skutecznego katalogu firmowego
Grafika 2D i 3D. Jakie są najważniejsze różnice?
Czym się różni 2D od 3D? Grafika 2D składa się z dwóch wymiarów: szerokości i wysokości, a 3D dodaje trzeci wymiar tzw. głębię. Grafika 3D i 2D to dwa rodzaje grafiki, które służą do tworzenia obrazów i animacji. Grafika 2D jest używana do tworzenia ilustracji w...
Dlaczego logo jest ważne dla Twojej firmy?
Jak wygląda tworzenie instrukcji montażu?
Fullprint, czym jest? Projektowanie i produkcja!
Z jakich programów graficznych warto korzystać?
Czy sztuczna inteligencja może zastąpić grafika?
Jak wykorzystać materiały promocyjne do zwiększenia sprzedaży?
Jak zintegrować materiały firmowe z działaniami marketingowymi?
Wykorzystanie infografik w materiałach promocyjnych
Narzędzia i technologia do tworzenia materiałów firmowych
Jakie informacje powinny znaleźć się w raporcie dla klientów?
Trendy w projektowaniu i tworzeniu katalogów firmowych 2024
Jak zaprezentować dane w prezentacjach firmowych?
Różnice między drukiem tradycyjnym a drukiem cyfrowym
Jak wykorzystać multimedia w prezentacjach dla firm?
Rola materiałów promocyjnych w budowaniu marki firmy
Jak mierzyć skuteczność materiałów promocyjnych?
Skuteczne strategie dystrybucji materiałów firmowych
Jak dostosować materiały firmowe do różnych grup docelowych?
Jak stworzyć atrakcyjny informator dla swojej firmy?
Emotikony w projektowaniu – jak je stosować?
Grafika rastrowa – co to jest i jakie ma cechy?
Grafika komputerowa stanowi bardzo pojemne pojęcie, które ulega podziałowi w oparciu o różne kryteria. W ten sposób można dokonać klasyfikacji na podstawie charakteru danych, cyklu generacji obrazu czy też stosowanych technik. Z tej ostatniej formy podziały wyłania...
Logo w krzywych – jak jest wykonane? Na czym polega różnica?
Jak stworzyć folder reklamowy w kilku krokach?
Jak dobrze zaprojektować etykietę na produkt?
Jak stworzyć ilustrację? 5 praktycznych rad
Rodzaje opakowań. Jakie wybrać? Na co zwrócić uwagę?
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o key visual
Storyboard – co to jest? Jak tworzyć krok po kroku?
Kody kolorów – nazwy kolorów w projektach graficznych
10 najczęstszych błędów przy tworzeniu logo
Co powinien zawierać brandbook? Przykłady zastosowania
Jak zaprojektować grę planszową od podstaw?
Jak stworzyć stronę internetową? (Usługi/Sklep)
Ile kosztuje dobry projekt logo w polskich realiach?
Strona wizytówkowa – dla kogo najlepsza?
Druku offsetowy – czym jest i do czego służy?
Emotikony – znaki graficzne – czym są, co oznaczają?
Niepozorne emotikony? Znaki graficzne o wielkiej mocy Pamiętasz sytuację, w której po otrzymaniu wiadomości tekstowej nie miałeś pojęcia, o co Twojemu rozmówcy może chodzić? Czy przysłany komunikat to ostrzeżenie, deklaracja, a może ironiczna uwaga albo zwykły żart? W...
Papier kredowy – właściwości, zastosowanie
Ulotka wymiary – jakie są rozmiary ulotek?
Co to jest reklama? Rodzaje reklam internetowych
Nowoczesna i skuteczna reklama internetowa – rodzajeWraz z gwałtownym rozwojem Internetu i przeniesieniem części sprzedaży (oraz większości aktywności) do sieci, wzrosło zainteresowanie rzeczywistością wirtualną jako doskonałym podłożem dla działań marketingowych. W...
Symbol TM – co tak naprawdę oznacza ten skrót?
Co to jest favicon i Open Graph? Czym jest i za co odpowiada?
Co wybrać – projektowanie płaskie czy warstwowe?
Jak zaprojektować wizytówkę? Co powinna zawierać?
Co to jest lakier wybiórczy? Czym jest, a czym nie jest?
Wyszukiwanie obrazem – co to jest i jak działa?
Co to jest proof cyfrowy? Praktyczne rady!
Typografia – co to jest? Proste wyjaśnienie!
Typografia – co to jest? Typografia ma wiele definicji. Poszukiwania znaczenia tego słowa można rozpocząć od dziedziny tradycyjnego druku. Typografia może oznaczać sposób stosowania czcionek drukarskich lub układu graficznego zadrukowywanej strony. Współcześnie to...
Po co, gdzie i jak zarejestrować logo i nazwę firmy?
Co to jest i dlaczego warto wybrać hot-stamping?
CMYK, RGB, PANTONE ? różnice w przestrzeniach barw
Gdzie szukać fontów do projektów graficznych?
Kreatory logo online, a indywidualny projekt logo
Co to jest oraz co powinna zawierać księga znaku?
Co to jest, jak działa oraz jak wygląda wykrojnik?
Rola grafiki w wojnie informacyjnej – Zagrożenie dla wszystkich!
Kolory oraz rzeczy, których nie należy umieszczać w logo
W jakim formacie zapisywać pliki graficzne?
Przygotowując projekty w programach graficznych możemy zapisywać i eksportować je w przeróżnych formatach. Jakie z nich możemy lub powinniśmy stosować w konkretnych sytuacjach? Od czego zależy dobór parametrów przy eksporcie?Wektor czy raster? Głównym czynnikiem,...