Projektowanie Graficzne Infografik
Chcesz przekazać klientom najważniejsze informacje, ale ściana tekstu nie wygląda zbyt zachęcająco? Zależy Ci na podkreśleniu niektórych kwestii i chcesz zwrócić na nie szczególną uwagę? A może cenisz sobie oryginalne podsumowania i nie boisz się eksperymentować z nowymi formami? Infografika to sposób na przyciągnięcie uwagi oraz przekazanie treści w atrakcyjny wizualnie sposób. Infografiki coraz częściej pojawiają się w mediach społecznościowych, na stronach internetowych czy w materiałach promocyjnych. Wykorzystaj to rozwiązanie, by lepiej oddziaływać na klientów. Podpowiadamy, na czym polega tworzenie infografik oraz jakie wymagania powinny one spełniać.
Co to jest infografika
Najogólniej mówiąc, infografika to połączenie informacji oraz obrazu, czyli sposób na wizualizację przekazu. Od tradycyjnych plakatów różni się wykorzystaniem map, diagramów, tabel czy wykresów. Nie jest to jednak suche zestawienie przypominające kwartalne prezentacje wyników firmy. Wręcz przeciwnie – infografiki przyciągają uwagę i sprawiają, że nawet odbiorca w żaden sposób niezwiązany z ich tematyką zapozna się z informacjami. To połączenie informacji i grafiki jest formą przekazu wykorzystywaną zarówno do przedstawiania treści naukowych, jak i reklamowych.
Za pomocą infografik możesz przekazać klientom najważniejsze statystyki i osiągnięcia Twojej firmy. Świetnie sprawdzą się również jako atrakcyjna forma przedstawiania historii rozwoju marki. Wykorzystasz je także podczas wprowadzania nowych produktów lub usług do oferty – na infografikach mogą się znaleźć najważniejsze zasady funkcjonowania czy korzyści.
Szacunkowa wycena
- Stopnia skomplikowania,
- Zakresu zadania,
- Czasu realizacji,
- Formy wspłópracy.
Zalety infografik
Atrakcyjne grafiki przyciągają uwagę – warto wykorzystać ten fakt do pozyskiwania nowych klientów. Za pomocą infografik możesz przedstawić najważniejsze informacje o firmie, marce czy konkretnym produkcie w kompaktowej formie. Dzięki temu potencjalny klient nie poczuje się znudzony ani przytłoczony. Nie jest to jednak jedyna zaleta tego rozwiązania. Dlaczego infografiki doskonale sprawdzą się w strategii komunikacji?
Łatwo je zapamiętać
badania wykazują, że informacje przedstawione w formie grafik na dłużej pozostają w naszej pamięci.
Są szybkim sposobem na przekazanie informacji
przeciętny odbiorca treści nie skupia się zbyt długo na jednym tekście, dlatego przedstawienie najważniejszych wiadomości w przystępnej formie ułatwi mu zapoznanie się z nimi.
Stawiają Cię w pozycji eksperta
nawet najtrudniejsze zagadnienia można przedstawić w łatwy, przystępny i atrakcyjny wizualnie sposób.
Media społecznościowe
Doskonale sprawdzają się jako treści do zamieszczenia w mediach społecznościowych
Budują świadomość marki
oprócz informacji możesz umieścić na nich logo firmy.
Rola infografiki
W dobie ciągłego nawału informacji i zalewania użytkowników treścią ściana tekstu – nawet najciekawszego, nie przyciąga niczyjej uwagi. Bardzo często nasz wzrok szybko prześlizguje się po stronie i skupia jedynie na ciekawszych fragmentach. Taką przykuwającą uwagę częścią są zwłaszcza infografiki, ponieważ łączą w sobie informacje oraz atrakcyjne wizualnie ilustracje. Doskonale sprawdzą się w roli podsumowania, streszczenia czy zaprezentowania zalet danego rozwiązania, mogą również zachęcać do zapoznania się z całością artykułu. Infografiki spotykamy niemal na każdym kroku: pojawiają się w ulotkach, na plakatach, banerach reklamowych, stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. Odpowiednio zaprojektowane, mają naprawdę duży potencjał. To forma lekka i przyjemna w odbiorze – zapoznanie się z infografiką nie wymaga dużego zaangażowania i skupienia, a ilość informacji nie przytłacza tak bardzo jak w przypadku artykułów naukowych czy szczegółowych podsumowań i raportów.
Podczas gdy do przeczytania długiego tekstu potrzebne są odpowiednie warunki, z danymi znajdującymi się na infografikach każdy może zapoznać się nawet w kolejce do okienka na poczcie czy na przystanku autobusowym. Ludzka pamięć jest wizualna i bazuje przede wszystkim na obrazach – mózg przetwarza informacje o wiele lepiej, jeśli tekstowi towarzyszą obrazy. Infografiki przedstawiają odbiorcy kontekst, bez którego sama informacja nie jest zbyt użyteczna; zastosowanie graficznej formy zachęca także do dalszego zdobywania wiedzy na dany temat. Nie bez powodu są zatem wykorzystywane w marketingu reklamowym!
Jak zrobić infografikę?
Wbrew pozorom nie jest to wcale takie proste, ponieważ należy skupić się nie tylko na treści, ale również na szacie graficznej. Tworzenie infografiki warto rozpocząć od koncepcji i ustalenia grupy odbiorców. Projektowanie infografiki wymaga także stworzenia wstępnego szkicu uwzględniającego układ przedstawianych treści. Gdy wiesz już, gdzie mają znajdować się poszczególne elementy, pora na właściwy proces tworzenia infografiki, czyli wykorzystanie symboli, grafik i ikon w taki sposób, by połączyły się w spójną całość. Tu zdecydowanie przyda się doświadczenie w pracy z programami graficznymi. Jeśli dopiero zaczynasz tworzyć własne projekty i nie wiesz, jak zrobić infografikę, skorzystaj z usług profesjonalnych grafików. Możesz wówczas skupić się przede wszystkim na doborze przekazywanych treści, a specjaliści zajmą się przedstawieniem ich w jak najatrakcyjniejszy sposób.
Szukasz kompleksowych rozwiązań?
Zapraszamy do współpracy!
Fesido to zespół doświadczonych grafików, którym bez obaw możesz zlecić tworzenie infografik dla Twojej firmy. Nasi specjaliści to kreatywni absolwenci ASP – przygotowane przez nich projekty są nie tylko zgodne z wymogami technicznymi i najnowszymi trendami w branży reklamowej, ale również wyjątkowo estetyczne. Przykładamy ogromną wagę do detali, dzięki czemu wszystkie wykonywane przez nas infografiki i projekty prezentują się doskonale także w większym formacie. Z naszych usług skorzystało już wielu klientów indywidualnych oraz firm – nie tylko z Polski. Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio, w którym znajdziesz część naszych projektów.
Przygotowujesz się do sesji posterowej i potrzebujesz czytelnych, przyciągających uwagę infografik. Chcesz, żeby Twoja firma wyróżniała się na tle konkurencji i szukasz nowoczesnych rozwiązań? A może budujesz od podstaw własną stronę internetową i planujesz zwiększyć jej atrakcyjność? Skontaktuj się z nami! Projektowanie infografiki to także część procesu tworzenia identyfikacji wizualnej. Przygotujemy dla Ciebie spójny system dopasowany do indywidualnych potrzeb oraz wymagań.
Formularz kontaktowy
Napisz do nas!
Telefon
Umów rozmowę poprzez formularz kontaktowy
Adres
ul. Kapelanka 12,
30-347 Kraków
Godziny pracy
Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
Weekend: Zamknięte