Mockup

Poznaj szczegóły!

Mockup

Mockup narzędziem ułatwiającym realizację projektów graficznych

Realizacja projektów graficznych opiera się na współpracy klienta z wykonawcą. Finalny rezultat jest ściśle uzależniony od wcześniej nakreślonych wytycznych, ale często zdarza się, że w trakcie prac wprowadzane są poprawki, pozwalające osiągnąć satysfakcjonujący efekt. Jednym z rozwiązań, które pomaga uzyskać ostateczny wygląd obrazu, jest mockup. Wbrew pozorom pod tą dziwnie brzmiącą nazwą kryje się łatwa do rozszyfrowania metoda.

Animacja 2D

Co to jest mockup?

Jak wykonać animację 2D

W dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego wyraz mockup oznacza makietę. W żargonie grafików definiuje się go jednak nieco inaczej. Mockup to zaawansowana wersja grafiki przedstawiana zamawiającemu w postaci cyfrowego modelu 3D. Prezentacja jest przeprowadzana zanim zadanie zostanie oficjalnie zamknięte i wdrożone do produkcji.

Mockup to udogodnienie zarówno dla projektanta, jak i zleceniodawcy. Pierwszy ma szansę pokazania koncepcji w interesujących konfiguracjach, dzięki czemu uwypukla walory propozycji. Drugi natomiast otrzymuje możliwość oceny zamówienia oraz zgłoszenia swoich uwag na wczesnym etapie. Wprowadzenie korekt pozwala uchronić się przed wycofywaniem ze sprzedaży już wydrukowanych materiałów. Tym sposobem minimalizuje się ryzyko poniesienia strat finansowych oraz marnowania zasobów.

Gdy już wiadomo, co to jest mockup, możemy skupić się na jego zastosowaniu w praktyce.

Mockup strony internetowej

Stworzenie interesującej witryny internetowej to nie lada wyzwanie. Domena nie tylko musi wyróżniać się wizualnie, ale także powinna charakteryzować się intuicyjną obsługą. Zanim właściciel udostępni ją w sieci, tworzony jest mockup strony internetowej. Dzięki temu istnieje możliwość skorygowania poszczególnych parametrów oraz wprowadzenia poprawek optycznych.

Mockup strony internetowej dzielimy na 2 rodzaje. Pierwszy z nich to lo-fi mockup. To podstawowa wersja witryny, bardziej przypominająca jej szkielet. Sygnalizuje, gdzie znajdą się najważniejsze informacje, wokół których będzie budowana pozostała otoczka. Drugi typ to hi-fi mockup. Tutaj mamy już do czynienia praktycznie z końcową adaptacją. Hi-fi mockup obejmuje swoim zakresem nie tylko główną domenę, ale też towarzyszące jej podstrony.

Człowiek to typowy wzrokowiec, dlatego generując mockup www, należy patrzeć na projekt całościowo. Kluczowe jest ukazanie nadrzędnej tematyki w sposób przyciągający uwagę, ale nie wolno także zapominać o pomniejszych elementach, gdyż to one będą poddawane analizie w dalszej kolejności. Precyzyjność popłaca, z czego doskonale zdajemy sobie sprawę.

Brand
Konsultacja przed tworzeniem grafiki 2D

Smartfonowa aplikacja i jej mockup – co to jest i na czym polega?

Aktualnie coraz większą popularnością cieszą się smartfonowe aplikacje. Korzystają z nich nie tylko medialni giganci, ale i przedstawiciele wielu innych branż w ogóle niezwiązanych z serwisami społecznościowymi i informacyjnymi. Aplikacja na Androida bądź iOS jest nie tylko świetną formą promocji swoich usług, ale również pomaga szybciej nawiązać bezpośredni kontakt z klientem i lepiej poznać jego preferencje.

Również w temacie aplikacji mobilnych istnieje możliwość utworzenia mechanizmu mock up. Co to dokładnie jest w tym przypadku? Zasada działania jest podobna, jak w kontekście stron internetowych. Sporządzana jest swego rodzaju próbka demonstracyjna ukazująca najważniejsze funkcje przyszłej aplikacji. Następnie budowany jest zaawansowany mockup uwzględniający wszystkie parametry programu wraz z pełnym modelem wizualnym 3D wyświetlanym na ekranie urządzenia.

Mockup jako użyteczna wizualizacja

Co równie istotne, mockup wizytówki lub innego przedmiotu można zestawić z wirtualnym otoczeniem i sprawdzić, jak na nie oddziałuje. Dla przykładu nienaganna stylistyka jest nieodzownym atrybutem wizytówki reklamującej kancelarię prawniczą. Dobrze dobrana konwencja sprawi, że bilecik rewelacyjnie zaprezentuje się w trójwymiarowym wizytowniku czy na blacie drewnianego biurka.

Z kolei kubek umieszczony na cyfrowej półce sklepowej wśród innych podobnych produktów musi przykuwać wzrok, by właśnie po niego kupujący sięgnął w pierwszej kolejności. Ta faza projektu przyczynia się do znalezienia wszystkich walorów wizualnych obiektu, które mogły umknąć przy wcześniejszych mniej rozbudowanych projekcjach. Mockup został stworzony po to, by umożliwiać takie testy.

Mockup daje szansę zestawienia opracowywanego przedmiotu z praktycznie każdym środowiskiem. Warto podkreślić fakt, że obserwator może oglądać rzecz z różnych perspektyw. Zabieg ten unaocznia odbijanie się światła oraz ukazuje, z której strony wygląda ona najkorzystniej. Ważnym udogodnieniem jest też wizualizacja trzymania przedmiotu w ręku. Odtworzenie detali w tej konfiguracji zachwyca realizmem.

Etap budowy projektu animacji 2D
Konsultacja przed tworzeniem grafiki 2D

Mockup w modelu trójwymiarowym

Nawet najlepiej wykonana grafika inaczej wygląda w wersji roboczej programu niż w wykreowanej rzeczywistości trójwymiarowej. Mockup doskonale ilustruje to zjawisko.

Zanim dany koncept zostanie wdrożony do produkcji, wcześniej jest on nanoszony na różnego rodzaju akcesoria w modelu 3D. Świetnym przykładem jest logo. Najczęściej z jego udziałem komponowany jest mockup wizytówki. Ten niewielki bilecik stanowi podstawowy element promocji każdej firmy, więc obraz musi dobrze prezentować się na tego typu formacie.

Jednak logo czy pokrewna grafika jest też nierzadko umieszczana na innych przedmiotach. Tworzenie mockupu obejmuje wizualizację na takich obiektach, jak:

  • plakaty,
  • ulotki,
  • książki,
  • torebki reklamowe,
  • teczki,
  • banery,
  • smycze,
  • pamięci USB,
  • kubki,
  • termosy

i wiele, wiele innych. Projektowanie mockupu i następnie odzwierciedlanie go na przyborach 3D pomaga określić jego finalne oblicze. Inaczej proporcje rozkładają się na równej płaszczyźnie, a inaczej na przykład na walcowatej powierzchni kubka bądź termosu. Symetryczne rozplanowanie poszczególnych akcentów przyczynia się do otrzymania spójnego wizualnie produktu, który będzie nie tylko ładny, ale i praktyczny. Mockup wydatnie przyczynia się do osiągnięcia tych celów.

Projektowanie mockupu pod okiem profesjonalistów

Jak zrobić mockup satysfakcjonujący zarówno dla wykonawcy, jak i zamawiającego? Projektowanie mockupu wymaga odpowiedniego programu graficznego. Im wydajniejszy software ma do dyspozycji projektant, tym bardziej zaawansowane modele 3D tworzy. W Fesido stawiamy na sprawdzone oprogramowania umożliwiające pełną swobodę działań, wskutek czego ogranicza nas tylko wyobraźnia. Dzięki temu kreatywnie podchodzimy do każdego zadania, uzyskując najlepszy dostępny efekt.

Tworzenie mockupu oparte jest także na umiejętnościach. Trzon naszego zespołu stanowią doświadczeni profesjonaliści biegle odnajdujący się w różnych typach plików graficznych. Ich wiedza pomaga dobrać optymalny program do danego zlecenia, a doskonałe rozeznanie w poszczególnych opcjach przyczynia się do przygotowywania olśniewających grafik pod konkretne przeznaczenie.

Nasi specjaliści stworzą dla Ciebie wysokiej jakości mockup, który będzie podstawą do wygenerowania funkcjonalnej strony internetowej bądź oryginalnej linii produktów Twojej marki. Zapraszamy do kontaktu!

Etap budowy projektu animacji 2D
N

Jakość

N

Terminowość

N

Unikalny design

N

Otwartość na zmiany

N

Kompleksowość

N

Stawiamy na rozwój

Zobacz nasze portfolio

Kliknij w obrazek i dowiedz się więcej!

„Powierzyliśmy Fesido kompleksową obsługę graficzną konferencji naukowej „Wojna i morze…” Profesjonalizm w kontaktach z klientem, elastyczność, kreatywne projekty, terminowość i konkurencyjne ceny, to atuty które sprawiły, że jesteśmy niezwykle zadowoleni ze współpracy z tą firmą.”

 

Wirginia Węgilińska,

Kustosz, Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni

„Powierzyliśmy Fesido kompleksową obsługę graficzną konferencji naukowej „Wojna i morze…” Profesjonalizm w kontaktach z klientem, elastyczność, kreatywne projekty, terminowość i konkurencyjne ceny, to atuty które sprawiły, że jesteśmy niezwykle zadowoleni ze współpracy z tą firmą.”

 

dr Daria Pakulska

Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra med. Jerzego Nofera

„Osobiście współpracowałam z Panem Franciszkiem, który kompleksowo ze zwykłego pomysłu naszkicowanego na kartce stworzył idealny katalog przedstawiający Naszą firmę i partnerów. Nigdy nie było żadnego problemu lub zwlekania z poprawkami - niezależnie od tego czy była to zmiana całej koncepcji, wymiana jednego słowa, przecinka, przesunięcia zdjęcia itp. Jeszcze raz dziękuję za cierpliwość i szczerze polecam :)”

 

Julia Gąsior,

Specjalista ds. administracji

PSG EKOENERGIA

Formularz kontaktowy

Napisz lub zadzwoń!

Zgoda na kontakt

Telefon

Adres

ul. Kapelanka 12,
30-347 Kraków

}

Godziny pracy

Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
Weekend: Zamknięte