Key visual
Świetne, wysokiej klasy projekty graficzne każdego typu
Wykorzystanie key visual jest dzisiaj standardem zarówno wśród dużych, jak i mniejszych firm. W połączeniu z logo, a jeszcze częściej jako nawiązanie do niego lub w pełni samodzielnie, visual key ma za zadanie budować rozpoznawalność marki. Zajmujemy się projektowaniem key visual, które zapewniają wzrost znaczenia marki na rynku.
CO TO JEST KEY VISUAL?
Warto zacząć od tego, co to jest kv (skrót od key visual). Szczególnie, że narosło wokół tego terminu wiele wątpliwości. Dosyć często visual key bywa mylony z logo. Zwykle elementy te są ze sobą blisko związane, jednak nie jest to koniecznością. Poza tym, nawet w przypadku bliskości graficznej i znaczeniowej, key visual to coś innego niż logo. Na czym innym polega tworzenie key visual, nieco odmienne są również pożądane cechy oraz cele projektu. Zatem, co to jest key visual?
Według definicji jest to graficzny motyw przewodni marki. Występuje wszędzie tam, gdzie celem jest zaznaczenie obecności marki. Są to jej produkty, oddziały firmowe, przestrzeń publiczna oraz oczywiście materiały reklamowe. Mowa tutaj o cesze konstytucjonalnej – key visual to zawsze grafika i w każdym przypadku pełni funkcję motywu przewodniego.
Szacunkowa wycena
- Symbole graficzne,
- Znaki typograficzne,
- Zdjęcia,
- Wzory.
CECHY KEY VISUAL
Nawiązywanie do logo
W wielu przypadkach logo i key visual występują razem. Nie jest to jednak reguła, gdyż istotą tworzenia klucza wizualnego jest między innymi możliwość zaznaczenia obecności marki tam, gdzie logo nie występuje. Mimo to oba elementy zwykle są do siebie podobne, ponieważ oba muszą się wpisywać w identyfikację wizualną marki.
Unikalność
Jednym z etapów tworzenia key visual jest sprawdzanie unikalności wybranej symboliki. Nie można powielać już istniejących rozwiązań z dwóch powodów. Po pierwsze jest to niezgodne z prawem. Po drugie natomiast, jedna z odpowiedzi na pytanie, czym jest key visual, to wyróżnik marki. Nie ma mowy o jej wyróżnieniu, jeśli key visual jest taki sam, jak propozycja innej firmy. Niemniej jednak, nie zawsze motyw graficzny musi być bardzo oryginalny. Często wykorzystuje się całkiem proste formy – na przykład figury geometryczne. Ważne jest jednak ich wyróżnienie, na przykład poprzez kolorystykę.
Prostota. Key visual
ma być łatwy do skojarzenia i zapamiętania. Warunek ten łatwiej spełnić poprzez realizację prostego projektu. Jednak nie w każdej sytuacji prostota jest obligatoryjna. Oryginalny visual key, jednak dobrze skojarzony z firmą, charakterystyczny i przyciągający wzrok, może być w wielu sytuacjach lepszym rozwiązaniem. Istnieje wiele takich kluczy wizualnych, które spisują się doskonale.
Stały
Niezmienność klucza wizualnego niezależnie od miejsca zastosowania to dosyć często spotykana cecha. Niemniej jednak drobne zmiany są dopuszczalne, a czasami wręcz wskazane. Motyw można modyfikować i należy go dostosowywać do medium, jednak zawsze powinien on zachować swoje cechy konstytucjonalne. Przykładowo, dwukolorowa figura geometryczna może być rozciągana, zmieniać proporcje kolorów itd. Jednak zawsze należy zachować jej ogólny kształt i barwy.


Z CZEGO SKŁADA SIĘ VISUAL KEY?
Wiemy już, czym jest key visual. Wyjaśniliśmy w kwestii kv co to znaczy, że grafika spełnia wymagania definicyjne motywu graficznego. Przejdźmy zatem do tego, jakie elementy tworzą visual key. Okazuje się, że mogą one być bardzo różnorodne. Są to przede wszystkim:
- symbole graficzne – określone kształty w konkretnych barwach, na przykład figury geometryczne, występujące pojedynczo lub w większych kompozycjach,
- znaki typograficzne – oryginalnie zawinięte litery lub całe słowa,
- zdjęcia – czasem jedna fotografia, a czasem różne, jednak zawsze z tej samej kategorii znaczeniowej lub estetycznej,
- wzory – kreski, kółka, kropki i tym podobne, ułożone w konkretną kompozycję.
Powyższe elementy z różnych kategorii często są ze sobą łączone. Zdjęcia ze wzorami lub symbolami, znaki typograficzne z symbolami graficznymi itd. Mowa tutaj o łączeniu konkretnych elementów, o określonych kształtach czy kolorach. Jednak może też być tak, że łączone ze sobą elementy przy każdym zastosowaniu są nieco inne. Przykładowo, za każdym razem wykorzystuje się inny symbol i inne zdjęcie. Jeśli połączenie jest bardzo charakterystyczne, a w dodatku towarzyszą mu zwykle te same kolory lub występuje na tym samym tle, samo w sobie może być uznane za visual key. Projektowanie key visual tego typu jest stosunkowo rzadkie, jednak dobrze przygotowane i zrealizowane może przynieść znakomite rezultaty.

PO CO TWORZYĆ KEY VISUAL?
Wiemy już w kwestii kv, co to znaczy motyw graficzny oraz z czego się składa. Jednak po co w ogóle należy go tworzyć? Otóż przede wszystkim chodzi o wyróżnienie marki i umożliwienie jej łatwego zapamiętania przez odbiorcę. Dzisiaj żyjemy w natłoku informacji, przez co starannie je dobieramy, wiele rzeczy przeglądając pobieżnie. Dobry visual key to taki, który zostanie zauważony wszędzie tam, gdzie niedostrzeżone pozostałoby nawet logo.
JAKI POWINIEN BYĆ KEY VISUAL?
Tworzenie key visual to niełatwe zadanie, wymagające dużej wiedzy i doświadczenia. Każdy dobry motyw graficzny spełnia pewne konkretne warunki. Powinien on być:
Elastyczny technicznie
Klucz wizualny pojawia się na wielu różnorodnych nośnikach, w różnych kanałach komunikacji i w rozmaitych kontekstach, dlatego niezbędna jest możliwość dostosowania go do wielu sytuacji,
Trafiający do określonej grupy odbiorców
Ustalenie optymalnej grupy odbiorców to jeden z pierwszych etapów tworzenia strategii marketingowej, natomiast podczas tworzenia key visual należy cały czas uwzględniać charakterystykę tej grupy,
Elastyczny prezencyjne
Tym, co odróżnia key visual od logo, jest między innymi możliwość modyfikacji. Klucz powinien być zawsze podobny, jednak drobne zmiany są wskazane dla lepszego zwrócenia uwagi odbiorców.
Spójny komunikacyjnie
o tym, czym jest key visual, w znacznym stopniu decyduje jego spójność z innymi znakami oraz ogółem narzędziami marketingowymi marki. Jeśli nie będzie budził łatwych skojarzeń z marką, niestety stanie się bezużyteczny. Warunkiem koniecznym jest wpisanie charakteru key visual w identyfikację wizualną.
Szukasz kompleksowych rozwiązań?
Zapraszamy do współpracy!
Wyjaśniliśmy, co to jest key visual, czemu należy go tworzyć i jakie cechy posiada ten, który został dobrze zaprojektowany. Zapraszamy do kontaktu, abyśmy mogli wykonać projekt spełniający wszystkie wymagania, o których powyżej napisaliśmy.
Formularz kontaktowy
Napisz lub zadzwoń!
Telefon
Adres
ul. Kapelanka 12,
30-347 Kraków
Godziny pracy
Weekend: Zamknięte