Key visual – Świetne, wysokiej klasy projekty graficzne każdego typu

Wykorzystanie key visual jest dzisiaj standardem zarówno wśród dużych, jak i mniejszych firm. W połączeniu z logo, a jeszcze częściej jako nawiązanie do niego lub w pełni samodzielnie, visual key ma za zadanie budować rozpoznawalność marki. Zajmujemy się projektowaniem key visual, które zapewniają wzrost znaczenia marki na rynku.

CO TO JEST KEY VISUAL?

Warto zacząć od tego, co to jest kv (skrót od key visual). Szczególnie, że narosło wokół tego terminu wiele wątpliwości. Dosyć często visual key bywa mylony z logo. Zwykle elementy te są ze sobą blisko związane, jednak nie jest to koniecznością. Poza tym, nawet w przypadku bliskości graficznej i znaczeniowej, key visual to coś innego niż logo. Na czym innym polega tworzenie key visual, nieco odmienne są również pożądane cechy oraz cele projektu. Zatem, co to jest key visual?

Według definicji jest to graficzny motyw przewodni marki. Występuje wszędzie tam, gdzie celem jest zaznaczenie obecności marki. Są to jej produkty, oddziały firmowe, przestrzeń publiczna oraz oczywiście materiały reklamowe. Mowa tutaj o cesze konstytucjonalnej – key visual to zawsze grafika i w każdym przypadku pełni funkcję motywu przewodniego.

CECHY KEY VISUAL

Nawiązywanie do logo

W wielu przypadkach logo i key visual występują razem. Nie jest to jednak reguła, gdyż istotą tworzenia klucza wizualnego jest między innymi możliwość zaznaczenia obecności marki tam, gdzie logo nie występuje. Mimo to oba elementy zwykle są do siebie podobne, ponieważ oba muszą się wpisywać w identyfikację wizualną marki.

Unikalność

Jednym z etapów tworzenia key visual jest sprawdzanie unikalności wybranej symboliki. Nie można powielać już istniejących rozwiązań z dwóch powodów. Po pierwsze jest to niezgodne z prawem. Po drugie natomiast, jedna z odpowiedzi na pytanie, czym jest key visual, to wyróżnik marki. Nie ma mowy o jej wyróżnieniu, jeśli key visual jest taki sam, jak propozycja innej firmy. Niemniej jednak, nie zawsze motyw graficzny musi być bardzo oryginalny. Często wykorzystuje się całkiem proste formy, na przykład figury geometryczne. Ważne jest jednak ich wyróżnienie, na przykład poprzez kolorystykę.

Prostota. Key visual

ma być łatwy do skojarzenia i zapamiętania. Warunek ten łatwiej spełnić poprzez realizację prostego projektu. Jednak nie w każdej sytuacji prostota jest obligatoryjna. Oryginalny visual key, jednak dobrze skojarzony z firmą, charakterystyczny i przyciągający wzrok, może być w wielu sytuacjach lepszym rozwiązaniem. Istnieje wiele takich kluczy wizualnych, które spisują się doskonale.

Stały

Niezmienność klucza wizualnego niezależnie od miejsca zastosowania to dosyć często spotykana cecha. Niemniej jednak drobne zmiany są dopuszczalne, a czasami wręcz wskazane. Motyw można modyfikować i należy go dostosowywać do medium, jednak zawsze powinien on zachować swoje cechy konstytucjonalne. Przykładowo, dwukolorowa figura geometryczna może być rozciągana, zmieniać proporcje kolorów itd. Jednak zawsze należy zachować jej ogólny kształt i barwy.

CO TO JEST KEY VISUAL?
key visual

Z CZEGO SKŁADA SIĘ VISUAL KEY?

Wiemy już, czym jest key visual. Wyjaśniliśmy w kwestii kv co to znaczy, że grafika spełnia wymagania definicyjne motywu graficznego. Przejdźmy zatem do tego, jakie elementy tworzą visual key. Okazuje się, że mogą one być bardzo różnorodne. Są to przede wszystkim:

  • symbole graficzne – określone kształty w konkretnych barwach, na przykład figury geometryczne, występujące pojedynczo lub w większych kompozycjach,
  • znaki typograficzne – oryginalnie zawinięte litery lub całe słowa,
  • zdjęcia – czasem jedna fotografia, a czasem różne, jednak zawsze z tej samej kategorii znaczeniowej lub estetycznej,
  • wzory – kreski, kółka, kropki i tym podobne, ułożone w konkretną kompozycję.

Powyższe elementy z różnych kategorii często są ze sobą łączone. Zdjęcia ze wzorami lub symbolami, znaki typograficzne z symbolami graficznymi itd. Mowa tutaj o łączeniu konkretnych elementów, o określonych kształtach czy kolorach. Jednak może też być tak, że łączone ze sobą elementy przy każdym zastosowaniu są nieco inne. Przykładowo, za każdym razem wykorzystuje się inny symbol i inne zdjęcie. Jeśli połączenie jest bardzo charakterystyczne, a w dodatku towarzyszą mu zwykle te same kolory lub występuje na tym samym tle, samo w sobie może być uznane za visual keyProjektowanie key visual tego typu jest stosunkowo rzadkie, jednak dobrze przygotowane i zrealizowane może przynieść znakomite rezultaty.

key visual

PO CO TWORZYĆ KEY VISUAL?

Wiemy już w kwestii kv, co to znaczy motyw graficzny oraz z czego się składa. Jednak po co w ogóle należy go tworzyć? Otóż przede wszystkim chodzi o wyróżnienie marki i umożliwienie jej łatwego zapamiętania przez odbiorcę. Dzisiaj żyjemy w natłoku informacji, przez co starannie je dobieramy, wiele rzeczy przeglądając pobieżnie. Dobry visual key to taki, który zostanie zauważony wszędzie tam, gdzie niedostrzeżone pozostałoby nawet logo.

JAKI POWINIEN BYĆ KEY VISUAL?

Tworzenie key visual to niełatwe zadanie, wymagające dużej wiedzy i doświadczenia. Każdy dobry motyw graficzny spełnia pewne konkretne warunki. Powinien on być:

Elastyczny technicznie

Klucz wizualny pojawia się na wielu różnorodnych nośnikach, w różnych kanałach komunikacji i w rozmaitych kontekstach, dlatego niezbędna jest możliwość dostosowania go do wielu sytuacji,

Trafiający do określonej grupy odbiorców

Ustalenie optymalnej grupy odbiorców to jeden z pierwszych etapów tworzenia strategii marketingowej, natomiast podczas tworzenia key visual należy cały czas uwzględniać charakterystykę tej grupy,

Elastyczny prezencyjne

Tym, co odróżnia key visual od logo, jest między innymi możliwość modyfikacji. Klucz powinien być zawsze podobny, jednak drobne zmiany są wskazane dla lepszego zwrócenia uwagi odbiorców.

Spójny komunikacyjnie

o tym, czym jest key visual, w znacznym stopniu decyduje jego spójność z innymi znakami oraz ogółem narzędziami marketingowymi marki. Jeśli nie będzie budził łatwych skojarzeń z marką, niestety stanie się bezużyteczny. Warunkiem koniecznym jest wpisanie charakteru key visual w identyfikację wizualną.

Key visual dla Twojej marki – profesjonalnie i unikatowo

Szukasz profesjonalnej firmy graficznej, która stworzy całkowicie unikatowy key visual budowany od początku i na podstawie doświadczenia, umiejętności i wiedzy z zakresu marketingu? Fesido to idealny wybór dla świadomych klientów, stawiających na skuteczne narzędzia, ceniących wysoką jakość i gotowych na inwestycje w profesjonalne projekty, które nie tylko ładnie się prezentują, ale też realnie wpływają na rozwój. Nasze portfolio jest pełne udanych projektów. Przykłady realizacji key visual, który skutecznie wspiera kampanie reklamowe liczących się graczy, pozwoliły nam zdobyć zaufanie i uznanie wielu klientów.

Jeśli Twoja firma chce znaleźć się wśród nich, zapraszamy do współpracy! Napisz do nas, zadzwoń, odwiedź nas i przekonaj się, jakie efekty możemy razem osiągnąć! Kreatywne podejście, duże umiejętności i profesjonalizm pozwalają nam stworzyć key visual, który wyróżni Twoją markę spośród konkurencji. Niezależnie od branży, rozmiaru przedsiębiorstwa czy celu kampanii, nasz zespół doświadczonych projektantów graficznych zadba o to, aby Twój przekaz był jedyny w swoim rodzaju, efektowny, skuteczny i niepowtarzalny.

Kluczowa rola, jaką odgrywa key visual w komunikacji marketingowej

Jak już wiemy, key visual to kluczowy element wizualny, który reprezentuje Twoją markę, kampanię reklamową lub wydarzenie, ale nie tylko. To również silne narzędzie przyciągające uwagę i na długo zapadające w pamięć odbiorców. Nie ma więc wątpliwości co do tego, że należy przywiązać do niego dużą uwagę! Nawet jeśli jest on stosunkowo atrakcyjny wizualnie i poprawny formalnie, może to nie wystarczyć, by odpowiednio mocno oddziaływał na klienta. W Fesido doskonale rozumiemy, jakie znaczenie ma key visual i potrafimy skutecznie wykorzystać naszą wiedzę w celu zbudowania wysokiej rozpoznawalności i sugestywnego przekazu Twojego brandu.

Niezależnie od branży czy celu kampanii, klucz wizualny jest niezwykle przydatny dla wszystkich, którzy są zorientowani na sukces i zamierzają inwestować w budowę rozpoznawalności marki. Bez względu na to, czy budujesz nową markę, która chce zaistnieć na rynku, czy chcesz odświeżyć wizerunek swojej firmy, która już od jakiegoś czasu jest na nim obecna, key visual będzie nieodzownym narzędziem w budowaniu pozytywnego wrażenia i emocjonalnego związku z marką. Potrzebujesz projektu dla kampanii reklamowej, produktu, wydarzenia czy całego brandu? Jesteśmy gotowi przyjąć wyzwanie i zaprojektować efektywny key visual, który przemówi do Twojej grupy docelowej!

Najlepsze key visuals – projekty na miarę Twojej marki!

Wiemy, że Twoja marka jest unikatowa i wymaga wizualnego klucza, który będzie jak najlepiej odpowiadać jej wartościom. Dlatego każdy projekt klucza wizualnego, jaki tworzymy, jest opracowywany indywidualnie, całkowicie od podstaw i z uwzględnieniem Twoich potrzeb i celów oraz poparty szczegółowymi konsultacjami i dogłębnym researchem. Nasz zespół doświadczonych grafików i projektantów zawsze dba o to, aby stworzony przez Fesido key visual idealnie oddawał tożsamość Twojej marki i przyciągał uwagę odbiorców.

Specjalizujemy się w projektowaniu kompleksowych strategii identyfikacji wizualnej marki, które obejmują logo, kolorystykę, typografię i wiele innych elementów. Dzięki temu zapewniamy spójność i rozpoznawalność we wszystkich komunikacjach wizualnych marki. Jesteś gotowy podjąć decyzję? Wybierz naszą profesjonalną firmę graficzną i zobacz, jak klucz wizualny może wzmocnić wizerunek Twojej marki. Skontaktuj się z nami już dziś, aby rozpocząć swoją najprzyjemniejszą i najbardziej efektywną współpracę!

Szukasz kompleksowych rozwiązań?
Zapraszamy do współpracy!

Wyjaśniliśmy, co to jest key visual, czemu należy go tworzyć i jakie cechy posiada ten, który został dobrze zaprojektowany. Zapraszamy do kontaktu, abyśmy mogli wykonać projekt spełniający wszystkie wymagania, o których powyżej napisaliśmy.

Formularz kontaktowy

Napisz do nas!

Cel

Zgoda na kontakt

Telefon

Umów rozmowę poprzez formularz kontaktowy

Adres

ul. Kapelanka 12,
30-347 Kraków

}

Godziny pracy

Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
Weekend: Zamknięte