Profesjonalne projektowanie komiksów

Obraz jest nieodłączną częścią opowiadania historii, które wprawiają w zachwyt odbiorców. Zwłaszcza marketingowcy wykorzystują kreatywne treści wizualne w swoich kampaniach. Istnieje wiele narzędzi, takich jak infografiki i inne formy graficzne umożliwiające opowiedzenie historii. Jednak czy te formy zadziałają u Ciebie? Chcesz, aby twoja marka miała nieco bardziej eksperymentalny charakter i pragniesz zaryzykować? Dowiedz się, w jaki sposób tworzenie komiksów może Ci pomóc zawojować rynek – to działa!

Jak narysować komiks?

Media drukowane obecnie zanikają, lecz zaliczany do nich komiks nadal cieszy się dużym powodzeniem. Nadal kochamy je czytać i te skierowane zarówno do dzieci, jak i non-fiction czy mangę. Projektowanie komiksów narodziło się już pod koniec XIX wieku. Były krótkimi wstawkami zamieszczonymi w prasie publicznej, a ich tematyka dotyczyła najczęściej sytuacji panującej w kraju. Ich głównym zadaniem było rozbawianie odbiorców. Czytelnicy wyczekiwali z niecierpliwością kolejnych sezonów serii.

Niedługo było trzeba czekać, aby historyjki obrazkowe trafiły do sieci, na ekrany kin i telewizorów. Przystępna forma wypowiedzi zyskała wielu fanów na całym świecie. Szkice opatrzone chmurkami zdominowały nie tylko rynek wydawniczy, ale coraz częściej zaczęły być wykorzystywane w reklamie i promocji. Okazało się, że wystarczy kilka okienek z zabawnymi obrazkami, aby zdobyć serca klientów! W czym projektować komiks? Czy warto używać kreatora komiksów?

    Masz komiks do narysowania? Od czego zacząć?

    W przypadku reklamy komiksowej możesz w całości użyć konwencji historii obrazkowej lub tylko  na niej bazować. Można wymienić kilka form komiksu, które ubarwią Twoje kampanie reklamowe:

    • ulotki z paskiem komiksowym;
    • plakaty komiksowe;
    • rysunki satyryczne;
    • grafiki z bohaterami marek wraz z powiązanymi postaciami.

    Jak stworzyć komiks

    idealnie dopasowany do grupy docelowej? Musisz wziąć pod uwagę potrzeby swoich klientów i ich wiek. Projektowanie komiksów nie musi służyć tylko dzieciom. Tego typu rysunki cieszą się największą popularnością u odbiorców w wieku 30-40 lat. To ci konsumenci docenią najbardziej grę słów, wykonanie rysunków i dowcip haseł reklamowych. Zanim pomyślisz, jak zrobić komiks, warto wybrać jego typ:

    • komiks reklamowy – to historyjki, które mają zainteresować konsumentów konkretnymi usługami i produktami;
    • komiks brandingowy – pozwalają tworzyć pozytywny wizerunek marki, wykorzystując charakterystyczną cechę głównego bohatera. Cechy Twojej organizacji mają być uosobione w rozpoznawalnej postaci. W tym przypadku stosuje się grę słów i ukryty przekaz.

    Komiks można zawrzeć w wielu materiałach marketingowych m.in. folderach reklamowych, na bilboardach, rollupach czy w sieci w postaci animacji 2D, grafik w mediach społecznościowych itp.

    komiks
    projekt komiks

    Komiks ? jak stworzyć, aby się nie natrudzić?

    Zanim wybierzesz oprogramowanie, które pozwoli Ci na tworzenie komiksów, stwórz koncepcję swojego dzieła, zarys fabuły i charakterystykę występujących w niej postaci. To skomplikowany proces, którego nie wykona za Ciebie żaden program graficzny. Przemyśl treści oraz dopilnuj, aby były rzetelne i spójne. Zespół mający komiks do narysowania powinien zadbać nie tylko o wiedzę merytoryczną, ale i o fascynująca fabułę. Operowanie słowem, konstruowanie puenty, tworzenie anegdot i wstawek satyrycznych sprawi, że Twoja historyjka obrazkowa zostanie zapamiętana na długo!

    Komiksowa twórczość jest solidnym przykładem cyfrowej aktywności. W Internecie z łatwością można znaleźć dowolny kreator komiksów, który ułatwi i przyspieszy pracę. Budowa postaci, kształtów, dymków i dźwięków może bazować na użyciu gotowych już szablonów. To idealne rozwiązanie dla osób niemających umiejętności projektowania graficznego oraz duża oszczędność czasu i pieniędzy. Jak stworzyć komiks z dbałością o najmniejsze detale? Można skorzystać z płatnego oprogramowania, które przy realizacji dobrego pomysłu może wkrótce się zwrócić.

        jak stworzyć komiks

        Nie potrzebujesz ołówka czy kolorowych akwareli – jak zrobić komiks na komputerze?

        Skuteczność komiksu reklamowego uzależniona jest od doświadczenia i talentu artysty. Możesz mieć dużo szczęścia i mieć na pokładzie swojej firmy utalentowanego pracownika. Jednak ilustrator komiksów powinien ściśle współpracować ze specjalistami od marketingu. Wszystko po to, aby komiks przybrał formę komunikatu, który wesprze działania marketingowe Twojej firmy.

        W czym projektować komiks? Można zrobić to już w Canvie, która ma dużo szablonów z możliwą personalizacją. Uzupełnianie dymków, jak i eksperymentowanie z jej funkcjami jest proste. Podobnie jak Comic Master z równie bogatą biblioteką tła i postaci, które można wykorzystać do graficznych opowieści. Komiksy te można łatwo udostępniać na portalach społecznościowych. Ciekawym rozwiązaniem jest Comic Life pozwalający na łatwe przechodzenie od robienia zdjęć do tworzenia komiksów w pełnej krasie. Można je też tworzyć od podstaw, używając Adobe Photoshop, Illustrator czy Inkscape. Jednak będzie to czasochłonny proces dla osób mniej zaawansowanych w projektowaniu graficznym.

        Dlaczego komiksy marketingowe idealnie pasują do kampanii treści?

        Artyści komiksowi potrafią wprowadzić postaci, które przez wiele lat będą bawić swoich odbiorców. Wartka akcja, punkt kulminacyjny i zakończenie w kilku krótkich scenach. Właśnie w ten sposób działa komiks reklamowy. Bez zbędnych słów, kilka obrazków jest w stanie przedstawić Twoją markę lub produkt.

        To medium z ograniczoną przestrzenią może pobudzić publiczność do śmiechu lub autorefleksji. Chcesz, aby Twoi klienci zatrzymali się na chwilę i zwrócili uwagę na każdy obraz? Przedstaw nam swój pomysł, przesłanie, a my we współpracy z Tobą będziemy w stanie przyciągnąć czyjąś uwagę dowcipem lub, wykorzystując poważniejsze motywy. Oferujemy dobrą kreskę, czytelny line art i zwracające uwagę kolory. Pomożemy Ci utrzymać równowagę między prostymi rysunkami, które mogłyby okazać się nieprofesjonalne, a tymi zbyt szczegółowymi męczącymi wzrok.

        Szukasz kompleksowych rozwiązań?
        Zapraszamy do współpracy!

        Fesido to studio graficzne z dużym doświadczeniem. Zajmujemy się nie tylko tworzeniem grafik, ale również między innymi przygotowywaniem identyfikacji wizualnej dla firm czy projektowaniem gadżetów reklamowych. W ofercie mamy także pakiety graficzne, dzięki którym możesz zapewnić swojej firmie kompleksową obsługę graficzną na najwyższym poziomie. Nasi specjaliści nieustannie poszerzają wiedzę oraz podążają za najnowszymi trendami – doskonale radzą sobie z przygotowaniem zarówno nowoczesnych grafik na witryny WWW, jak i tradycyjnych ulotek reklamowych lub banerów. Dokładamy wszelkich starań, by świadczone przez nas usługi łączyły w sobie najwyższą jakość i atrakcyjną cenę. Dla naszych stałych klientów przygotowaliśmy również atrakcyjne rabaty. Nasze produkty cenią firmy nie tylko polskie, ale również zagraniczne. Grono zadowolonych klientów stale rozrasta się o kolejne lokalne firmy, międzynarodowe korporacje i instytucje publiczne. Dołącz do niego, jeśli zależy Ci na kompleksowej obsłudze graficznej.

        Formularz kontaktowy

        Napisz do nas!

        Wersja

        Format

        Zgoda na kontakt

        Telefon

        Umów rozmowę poprzez formularz kontaktowy

        Adres

        ul. Kapelanka 12,
        30-347 Kraków

        }

        Godziny pracy

        Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
        Weekend: Zamknięte