System Identyfikacji Wizualnej

Zakłada się, że nawet 65% populacji stanowią wzrokowcy. Każdego dnia nasze oczy oglądają tysiące obrazów, lecz jedne zapamiętujemy, a inne niemal od razu zapominamy. Spójna identyfikacja wizualna firmy zaprojektowana przez profesjonalne studio graficzne to sposób na stworzenie długotrwałego, a przy tym pozytywnego wrażenia u odbiorcy. W Fesido dysponujemy nowoczesnymi narzędziami, które dostosowujemy do oczekiwań grupy docelowej, do której pragniesz dotrzeć.

Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna to narzędzie przeznaczone do kreowania wizerunku marki na rynku. Jej celem jest zwiększenie rozpoznawalności firmy, a tym samym odróżnienie jej od konkurencji. Narzędzie to skupia się na stworzeniu spójnego systemu, który jest unikalny i charakterystyczny dla danego przedsiębiorstwa.

System identyfikacji wizualnej

Zaczynając budowanie marki od stworzenia identyfikacji wizualnej, możesz bez trudu osiągnąć spójność graficzną. W Fesido projektujemy system identyfikacji wizualnej, analizując wszystkie elementy charakterystyczne dla marki, dzięki czemu jesteśmy w stanie stworzyć materiały graficzne, które będą skutecznie reprezentowały Twoją firmę.

Profesjonalna i bezbłędna identyfikacja wizualna? Co to?

Identyfikacja wizualna to kompleksowy proces definiowania i tworzenia spójnego wizerunku dla firmy lub marki. Obejmuje on projektowanie przy użyciu szczegółowo określonych różnorodnych elementów graficznych, takich jak znak, logo, wybrana, dopasowana kolorystyka, rodzaje czcionek, grafik i wiele innych elementów, które pozwalają na łatwe rozpoznawanie przez przyszłych klientów. Celem identyfikacji jest również przekazanie wartości, osobowości, wizji czy misji firmy za pomocą estetycznych i spójnych elementów wizualnych budujących tożsamość marki i wyróżniających ją na konkurencyjnym rynku.

Jeśli chcesz mieć pewność, że opracowane systemy identyfikacji wizualnej będą skuteczne i przyniosą oczekiwane rezultaty, napisz do Fesido i skorzystaj
z profesjonalnej pomocy! Nasi specjaliści ds. identyfikacji wizualnej i projektowania graficznego mają wiedzę, umiejętności i doświadczenie niezbędne do stworzenia spójnego i atrakcyjnego wizerunku marki. Precyzyjnie zdefiniujemy wartości, przekaz i cele Twojej firmy, które zostaną odzwierciedlone w identyfikacji wizualnej. Projektanci graficzni wykorzystają swoje umiejętności i kreatywność, aby stworzyć elementy skutecznie oddziałujące na klientów i tworzące pozytywne skojarzenia
z marką.

System identyfikacji wizualnej

 

Systemem identyfikacji wizualnej nazywamy skatalogowany opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w firmie. Taki system jest podstawą do tworzenia firmowych dokumentów, stosowania logo i podejmowania działań marketingowych związanych
z wizualną stroną marki. Celem systemu jest wpływanie na wrażenia odbiorców
i kształtowanie pozytywnych skojarzeń.

Prawidłowo stworzony system identyfikacji wizualnej pełni 3 funkcje:

  • identyfikacyjną – wskazuje daną firmę,
  • konkurencyjną – wyróżnia markę spośród konkurencji,
  • informacyjną – przekazuje podstawowe informacje na temat firmy.

Aby system identyfikacji wizualnej przyniósł marce oczekiwane efekty, powinien być unikalny, zapamiętywalny i wywołujący pozytywne skojarzenia. Nie można również zapomnieć o tym, że skuteczny system jest zgodny z polityką, tożsamością i wartościami firmy.

projektowanie logo Fesido
projekt logo przykłady

Elementy identyfikacji wizualnej

Na to, czy firma będzie rozpoznawalna przez odbiorców, wpływają odpowiednio dobrane elementy identyfikacji wizualnej, z których składa się cały system. Wyróżniamy:

wizualne elementy identyfikacji – oddziałujące na wzrok: m.in. logo, logotyp, materiały firmowe i promocyjne, kolorystyka i typografia firmowa, strona internetowa, design produktów/siedziby/opakowań itp.,

pozawizualne elementy identyfikacji – oddziałujące na inne zmysły: m.in. aromamarketing, marketing muzyczny, obsługa klientów, sposób prowadzenia rozmów telefonicznych itp.

    Wszystkie elementy gromadzi się i opisuje w księdze identyfikacji wizualnej (księdze znaku) danego przedsiębiorstwa. Księga ta stanowi oficjalny zapis sposobu prezentacji firmy i zawiera zarówno elementy identyfikacji wizualnej, jak i zasady ich wdrażania.

    Dotyczy to takich elementów jak: symbole i kolory firmy, typografia, szata graficzna materiałów drukowanych (firmowych i promocyjnych), wygląd strony WWW i mediów społecznościowych, dress code pracowników, aranżacja wnętrz firmowych, oznakowanie firmowej floty, szyldy czy upominki dla klientów. Elementy te można poszerzyć o księgę komunikacji werbalnej obejmującą m.in. nazwę, slogany, hasła i teksty reklamowe.

    Elementy identyfikacji wizualnej
    i ich wpływ na klienta

    Odpowiednio zaprojektowane i konsekwentnie stosowane elementy identyfikacji wizualnej marki mają znaczący wpływ na sposób, w jaki firma komunikuje się z klientami i otoczeniem biznesowym, jak oddziałuje na pamięć
    i w jaki sposób buduje zaufanie konsumentów. Dobrej jakości identyfikacja wizualna przyciąga uwagę, tworząc tak istotne dla dalszych losów brandu świetne pierwsze wrażenie. Następnie zachęca klientów do bliższego zapoznania się z marką. Dzięki trafnie rozpoznanym potrzebom i odpowiednio zaprojektowanym elementom firma zaczyna być postrzegana jako wyraźna, spójna i przyjazna. Wszystko to znacząco ułatwia klientom identyfikację marki i budowanie jej świadomości.

    Kluczowym aspektem wizualnej identyfikacji firmy jest spójność
    i konsekwencja. Gdy klienci wielokrotnie widzą te same elementy wizualne
    w różnych kontekstach, jak choćby strona internetowa, materiały marketingowe, opakowania czy reklamy, wzrasta ich zaufanie do marki. Stała obecność i powtarzalność graficznych elementów potęgują wrażenie profesjonalizmu, wiarygodności i solidności marki. Ponadto identyfikacja wizualna odgrywa istotną rolę w tworzeniu silnej zapamiętywalności marki, dobrze zaprojektowane logo i unikalne elementy graficzne są łatwiejsze do rozpoznania, bywają kojarzone z konkretnymi wartościami, produktem lub doświadczeniem i dłużej utrzymują się w świadomości klientów, budując w ten sposób lojalność.

    logo

    Dlaczego identyfikacja wizualna jest potrzebna Twojej firmie?

    Identyfikacja wizualna to znacznie więcej niż projekt logo i materiałów reklamowych: to cały system złożony z wielu elementów, które przyciągają uwagę, zwiększają wiarygodność firmy
    i oddziałują na emocje odbiorcy, tym samym zwiększając jego zaufanie.

    Identyfikacja wizualna marki

    Czy wiesz, że jedną z pierwszych polskich firm, które zdecydowały się na stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, były Polskie Linie Lotnicze LOT? Dziś trudno znaleźć osobę, która nie kojarzyłaby słynnego biało-niebieskiego logo. Spójność marki widoczna jest na każdym kroku: od logo, przez design biletów lotniczych, aż po wygląd samolotów czy strojów personelu.

    Identyfikacja wizualna marki to narzędzie, z którego korzystają zarówno początkujący, jak i doświadczeni przedsiębiorcy. Firmy, które dopiero zaczynają pozyskiwać klientów, mogą w ten sposób wyróżnić się spośród konkurencji i zyskać rozpoznawalność w branży. Warto pamiętać o tym, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego odpowiednio dobrane elementy identyfikacji wizualnej to sposób na zaistnienie w świadomości docelowych odbiorców.

    Identyfikacja wizualna marki

    pełni niezwykle istotną funkcję w kształtowaniu rozpoznawalności firmy oraz daje narzędzia, dzięki którym nareszcie możesz sprawnie wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Ten nieodłączny element nada Twojej firmie i jej produktom unikatowego charakteru i wyjątkowego estetycznego wyrazu. Dzięki starannie zaprojektowanym elementom wizualnym, jak logo, kolorystyka, czcionki czy grafiki, marka nie tylko zaistnieje, wyróżni się
    i stanie się łatwo rozpoznawalna przez klientów, ale i zbuduje swoją niepowtarzalną tożsamość.

    Identyfikacja wizualna firmy nie jest kosztem, lecz inwestycją

    Z raz stworzonego systemu identyfikacji można korzystać przez lata, rozwijając go w razie potrzeby. Pomyśl tylko o salonach fryzjerskich
    w Twoim mieście. Do którego wolisz chodzić: tego z szyldem z lat 90.
    i numerem zamieszczonym wyłącznie w książce telefonicznej, czy tego
    z profesjonalną stroną internetową, efektownym szyldem, gadżetami, wizytówkami i nowoczesną aranżacją? Twoi klienci myślą w ten sam sposób, a raz zapamiętane logo zostanie w pamięci na długo. Konkurencja nie dba
    o identyfikację wizualną? Tym lepiej! Potraktuj to jako szansę na wyjście przed szereg.

    Identyfikacja wizualna firm

    czyli kompleksowy proces obejmujący tworzenie spójnego i unikalnego wizerunku przedsiębiorstw i brandów, to nasza specjalność! Zdefiniujemy sposób prezentacji graficznej Twojej firmy i pomożemy w jasny i atrakcyjny sposób komunikować firmowe wartości, prezentować wizję i przesłanie. Pomagamy zaistnieć w branży, w szybki sposób umocnić rynkową pozycję
    i pozyskać zasięgi. Poprzez skrupulatne dopasowywanie przez nas elementów identyfikacji graficznej do wartości i osobowości firmy, oprawa wizualna marki stanie się odzwierciedleniem charakteru i przekazu Twojej działalności. Projektowanie identyfikacji wizualnej w Fesido zawsze odbywa się na najwyższym poziomie z zachowaniem standardów jakościowych i indywidualnego podejścia do potrzeb klienta, z dbałością nawet o najmniejsze detale.

    Identyfikacja wizualna z Fesido

    Powierzając tworzenie identyfikacji wizualnej jednej firmie, możesz liczyć na kompleksowe i spójne projekty graficzne. Zamawiając logo, wizytówki, katalogi i strony internetowe u różnych grafików, ryzykujesz, że materiały, które miały identyfikować markę, będą niespójne i postrzegane jako przypadkowe. W Fesido tworzymy system identyfikacji wizualnej złożony z szerokiej gamy produktów, które dopasowujemy do Twoich potrzeb.

    Współpracę rozpoczynamy od szczegółowego wywiadu, dzięki któremu jesteśmy w stanie poznać wizję i preferencje klienta. Nie bazujemy na szablonach,
    a nasze prace są w pełni zindywidualizowane
    . Przygotowujemy zarówno projekty graficzne na potrzeby stron WWW, jak i te przeznaczone do druku.

    Interesuje Cię identyfikacja wizualna marki od zera? A może masz już logo, lecz nie wiesz, jak je wykorzystać do komunikacji z Klientem? Dzięki narzędziom, jakimi dysponujemy, jesteśmy w stanie stworzyć identyfikację wizualną od podstaw oraz pomóc firmom, które nie mają pomysłu na dalszą aktywność w tym zakresie.

    Stworzymy kompletny system identyfikacji wizualnej, który ułatwi Ci prowadzenie działań marketingowych, zwiększy rozpoznawalność marki i pozwoli Ci się wyróżnić lokalnie oraz online.

    Gotowy na inwestycję w rozwój firmy? Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły współpracy!

    Formularz kontaktowy

    Napisz do nas!

    Cel

    Zgoda na kontakt

    Telefon

    Umów rozmowę poprzez formularz kontaktowy

    Adres

    ul. Kapelanka 12,
    30-347 Kraków

    }

    Godziny pracy

    Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
    Weekend: Zamknięte