Identyfikacja wizualna
Poznaj szczegóły!Identyfikacja wizualna
Zakłada się, że nawet 65% populacji stanowią wzrokowcy. Każdego dnia nasze oczy oglądają tysiące obrazów, lecz jedne zapamiętujemy, a inne niemal od razu zapominamy. Spójna identyfikacja wizualna firmy zaprojektowana przez profesjonalne studio graficzne to sposób na stworzenie długotrwałego, a przy tym pozytywnego wrażenia u odbiorcy. W Fesido dysponujemy nowoczesnymi narzędziami, które dostosowujemy do oczekiwań grupy docelowej, do której pragniesz dotrzeć.
Czym jest identyfikacja wizualna firmy?
Identyfikacja wizualna
Identyfikacja wizualna to narzędzie przeznaczone do kreowania wizerunku marki na rynku. Jej celem jest zwiększenie rozpoznawalności firmy, a tym samym odróżnienie jej od konkurencji. Narzędzie to skupia się na stworzeniu spójnego systemu, który jest unikalny i charakterystyczny dla danego przedsiębiorstwa.
System identyfikacji wizualnej
Systemem identyfikacji wizualnej nazywamy skatalogowany opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w firmie. Taki system jest podstawą do tworzenia firmowych dokumentów, stosowania logo i podejmowania działań marketingowych związanych z wizualną stroną marki. Celem systemu jest wpływanie na wrażenia odbiorców i kształtowanie pozytywnych skojarzeń.
Prawidłowo stworzony system identyfikacji wizualnej pełni 3 funkcje:
- identyfikacyjną – wskazuje daną firmę,
- konkurencyjną – wyróżnia markę spośród konkurencji,
- informacyjną – przekazuje podstawowe informacje na temat firmy.
Aby system identyfikacji wizualnej przyniósł marce oczekiwane efekty, powinien być unikalny, zapamiętywalny i wywołujący pozytywne skojarzenia. Nie można również zapomnieć o tym, że skuteczny system jest zgodny z polityką, tożsamością i wartościami firmy.
Elementy identyfikacji wizualnej
elementy identyfikacji wizualnej
Na to, czy firma będzie rozpoznawalna przez odbiorców, wpływają odpowiednio dobrane elementy identyfikacji wizualnej, z których składa się cały system. Wyróżniamy:
- wizualne elementy identyfikacji – oddziałujące na wzrok: m.in. logo, logotyp, materiały firmowe i promocyjne, kolorystyka i typografia firmowa, strona internetowa, design produktów/siedziby/opakowań itp.,
- pozawizualne elementy identyfikacji – oddziałujące na inne zmysły: m.in. aromamarketing, marketing muzyczny, obsługa klientów, sposób prowadzenia rozmów telefonicznych itp.
Wszystkie elementy gromadzi się i opisuje w księdze identyfikacji wizualnej (księdze znaku) danego przedsiębiorstwa. Księga ta stanowi oficjalny zapis sposobu prezentacji firmy i zawiera zarówno elementy identyfikacji wizualnej, jak i zasady ich wdrażania.
Dotyczy to takich elementów jak: symbole i kolory firmy, typografia, szata graficzna materiałów drukowanych (firmowych i promocyjnych), wygląd strony WWW i mediów społecznościowych, dress code pracowników, aranżacja wnętrz firmowych, oznakowanie firmowej floty, szyldy czy upominki dla klientów. Elementy te można poszerzyć o księgę komunikacji werbalnej obejmującą m.in. nazwę, slogany, hasła i teksty reklamowe.
Dlaczego identyfikacja wizualna jest potrzebna Twojej firmie?
Identyfikacja wizualna marki
Czy wiesz, że jedną z pierwszych polskich firm, które zdecydowały się na stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, były Polskie Linie Lotnicze LOT? Dziś trudno znaleźć osobę, która nie kojarzyłaby słynnego biało-niebieskiego logo. Spójność marki widoczna jest na każdym kroku: od logo, przez design biletów lotniczych, aż po wygląd samolotów czy strojów personelu.
Identyfikacja wizualna marki to narzędzie, z którego korzystają zarówno początkujący, jak i doświadczeni przedsiębiorcy. Firmy, które dopiero zaczynają pozyskiwać klientów, mogą w ten sposób wyróżnić się spośród konkurencji i zyskać rozpoznawalność w branży. Warto pamiętać o tym, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego odpowiednio dobrane elementy identyfikacji wizualnej to sposób na zaistnienie w świadomości docelowych odbiorców.
Zastanów się, co zaważyło na tym, że czytasz ten tekst. Atrakcyjna szata graficzna? Wytłuszczenia? Krótkie akapity? Podział na nagłówki tematyczne?
A może czcionka, która nie męczy oczu? Nawet najlepszy tekst potrzebuje odpowiedniej oprawy – w innym razie nie znajdzie odbiorcy. Podobnie jest z identyfikacją wizualną marki: Twoi klienci chcą współpracować z nowoczesną firmą, która jest atrakcyjna, wyróżnia się na tle konkurencji i dba o swój wizerunek. Takie firmy są postrzegane jako bardziej wiarygodne i zaangażowane w komunikację z klientem.
Identyfikacja wizualna to znacznie więcej niż projekt logo i materiałów reklamowych: to cały system złożony z wielu elementów, które przyciągają uwagę, zwiększają wiarygodność firmy i oddziałują na emocje odbiorcy, tym samym zwiększając jego zaufanie.
Identyfikacja wizualna – korzyści dla Twojej firmy
System identyfikacji wizualnej
Zaczynając budowanie marki od stworzenia identyfikacji wizualnej, możesz bez trudu osiągnąć spójność graficzną. W Fesido projektujemy system identyfikacji wizualnej, analizując wszystkie elementy charakterystyczne dla marki, dzięki czemu jesteśmy w stanie stworzyć materiały graficzne, które będą skutecznie reprezentowały Twoją firmę.
Dzięki systemowi identyfikacji wizualnej możesz:
- zwiększyć rozpoznawalność, atrakcyjność i wiarygodność marki,
- zbudować długofalową relację z klientem,
- otrzymać wizualną spójność dzięki księdze znaku,
- otrzymać unikalne projekty graficzne dopasowane do charakteru marki,
- zrobić dobre pierwsze wrażenie,
- wyróżnić się spośród konkurencji,
- zainwestować w rozwój marki.
Identyfikacja wizualna firmy nie jest kosztem, lecz inwestycją
Z raz stworzonego systemu identyfikacji można korzystać przez lata, rozwijając go w razie potrzeby. Pomyśl tylko o salonach fryzjerskich w Twoim mieście. Do którego wolisz chodzić: tego z szyldem z lat 90. i numerem zamieszczonym wyłącznie w książce telefonicznej, czy tego z profesjonalną stroną internetową, efektownym szyldem, gadżetami, wizytówkami i nowoczesną aranżacją? Twoi klienci myślą w ten sam sposób, a raz zapamiętane logo zostanie w pamięci na długo. Konkurencja nie dba o identyfikację wizualną? Tym lepiej! Potraktuj to jako szansę na wyjście przed szereg.
Identyfikacja wizualna z Fesido – dlaczego my?
Identyfikacja wizualna marki
Powierzając tworzenie identyfikacji wizualnej jednej firmie, możesz liczyć na kompleksowe i spójne projekty graficzne. Zamawiając logo, wizytówki, katalogi i strony internetowe u różnych grafików, ryzykujesz, że materiały, które miały identyfikować markę, będą niespójne i postrzegane jako przypadkowe. W Fesido tworzymy system identyfikacji wizualnej złożony z szerokiej gamy produktów, które dopasowujemy do Twoich potrzeb.
Poznaj nasze specjalizacje:
- grafika 2D – m.in. infografiki, wizytówki, ulotki, pieczątki, katalogi firmowe i reklamowe, raporty finansowe i sprzedażowe,
- projektowanie graficzne – m.in. projektowanie logo, folderów reklamowych, broszur, katalogów, opakowań, plakatów, x-banerów,
- materiały promocyjne – m.in. broszury, foldery, banery, gadżety, naklejki, teczki, ulotki.
Nasz zespół w dużej mierze tworzą utalentowani absolwenci Akademii Sztuk Pięknych z doświadczeniem w pracy dla zagranicznych firm, których projekty doceniono w wielu konkursach graficznych. Wyróżniają nas kreatywne pomysły, świeże podejście i chęć rozwoju.
Współpracę rozpoczynamy od szczegółowego wywiadu, dzięki któremu jesteśmy w stanie poznać wizję i preferencje klienta. Nie bazujemy na szablonach, a nasze prace są w pełni zindywidualizowane. Przygotowujemy zarówno projekty graficzne na potrzeby stron WWW, jak i te przeznaczone do druku.
Interesuje Cię identyfikacja wizualna marki od zera? A może masz już logo, lecz nie wiesz, jak je wykorzystać do komunikacji z klientem? Dzięki narzędziom, jakimi dysponujemy, jesteśmy w stanie stworzyć identyfikację wizualną od podstaw oraz pomóc firmom, które nie mają pomysłu na dalszą aktywność w tym zakresie.
Stworzymy kompletny system identyfikacji wizualnej, który ułatwi Ci prowadzenie działań marketingowych, zwiększy rozpoznawalność marki i pozwoli Ci się wyróżnić – lokalnie oraz online.
Gotowy na inwestycję w rozwój firmy? Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły współpracy!
Formularz kontaktowy
Napisz lub zadzwoń!
Telefon
Godziny pracy
Pon. – Pt.: 8.00 – 17.00
Weekend: Zamknięte