Poligrafia to dziedzina, która niejednego zaskoczy swoją wszechstronnością i historią. Choć termin brzmi technicznie i nieco tajemniczo, jest ona wszędzie wokół nas – od kolorowych magazynów i ulubionej książki, przez widziany na mieście baner, eleganckie wizytówki i...
Brand Hero, czy potrzebuje
go Twoja firma?
Brand Hero, czy potrzebuje go Twoja firma?
Udany projekt brand hero powstaje w zgodzie ze strategią firmy i rodzajem oferowanych produktów. Bohater marki to fikcyjna postać, która odgrywa rolę maskotki firmowej. Taka postać może być obecna w identyfikacji wizualnej, reklamach i innych materiałach związanych z produktami i usługami oferowanymi przez daną firmę. Potrzeba nie tylko graficznych umiejętności, ale i wiedzy marketingowej, doświadczenia, rozeznania rynku oraz kreatywności, by powołać brand hero do życia i nadać mu osobowość.
Brand hero z ludzkimi cechami
Kojarzymy maskotki brand hero, które przyciągają uwagę dzieci w reklamach płatków śniadaniowych, słodyczy, czipsów czy innych produktów skierowanych głównie do dzieci. Przykład znanej maskotki w Polsce to Mały Głód marki Danio. Brand hero w założeniu skupia w sobie ludzkie cechy (odczuwa głód). Kiedy odbiorca widzi podobne elementy charakteru w sobie, wytwarza się empatia lub połączenie emocjonalne z postacią. W najgorszym razie odbiorca nie utożsamia się z przekazem, ale jest mniej obojętny, niż na klasyczną reklamę. Rozwój storytellingu w reklamie i marketingu spowodował, że powstało zapotrzebowanie na kogoś, kto opowiada historię na swój specyficzny sposób. Będzie mówił językiem grupy docelowej i będzie przez nią lepiej zauważany, a przede wszystkim słuchany.

Znane przykłady hero brand
Inne znane przykłady brand hero, które zdobyły popularność na całym świecie to Michelin Man. Ta maskotka, znana również jako Bibendum, została stworzona w 1894 roku i reprezentuje człowieka zbudowanego z opon. Mr. Peanut i The Laughing Cow pojawiają się na opakowaniach produktów spożywczych od ponad wieku, a Mickey Mouse z Disney Company jest oficjalnym przedstawicielem giganta rozrywkowego od momentu powstania
w 1928 roku. Oryginalny, zapadający w pamięć głos lektora jest ważnym elementem wizerunku brand hero. Za pomocą prostego i dowcipnego przekazu docieraz informacjami do odbiorców. Obecnie brand hero jest doskonałym pomocnikiem przy tworzeniu contentu i strategii marketingowej na social media, wdzięcznym tematem postów i sprawnym twórcą, narratorem i uczestnikiem wciągających historii. Maskotka pomaga w organizowaniu imprez i eventów. Jej zadanie to zwiększanie widoczności i rozpoznawalności marki. Brand hero sprawdza się doskonale w formie animacji, nadruku na markowych gadżetach
i jako maskotka podczas branżowych wystaw, konkursów i prezentacji.
Projektowanie brand hero
W projektowaniu brand hero doświadczenie i intuicja to niezbędne atrybuty agencji reklamowej. Projektowanie maskotki firmowej to proces, który wymaga dobrego planu i kreatywności. Firmowa maskotka powinna pomagać zdobywać rynek, a jak wskazują badania, sama obecność brand hero w przestrzeni marki znacząco poprawia wizerunek firmy i zwiększa zasięgi oddziaływania. Tego typu maskotka sprawdza się szczególnie w przedsiębiorstwach o profilu sprzedażowym, gdzie poza produktem brakuje pola do budowania firmowej narracji. Jeśli posiadasz towar o parametrach niemal identycznych,
jak u konkurencji, postawienie na brand hero może być kluczowe w zwiększaniu udziału w rynku.
Proces projektowania maskotki wymaga starannego zaplanowania i obejmuje takie działania jak:
Zrozumienie osobowości marki i poznanie grupy docelowej
Analiza badań rynku i przeprowadzenie własnych testów
Kreatywna burza mózgów
Finalizacja projektu postaci maskotki z zestawem emocji, strojów i sytuacji
Planowanie strategii marketingu treści wizualnych
Sama obecność postaci w spotach reklamowych czy na opakowaniach nie wystarcza. Potrzebna jest odpowiednia strategia marketingowa, która ożywi brand hero, tworząc z niego niejako ambasadora marki. Ważne, by postać nawiązywała relacje z klientami oraz aby dzięki niej wokół produktów tworzyła się opowieść angażująca uwagę i emocje. Gdy klient stanie przed sklepową półką, chętniej wybierze towar, który wydaje się znajomy i budzi pozytywne skojarzenia.

Cechy atrakcyjnego hero brand
Hero brand powinien być z jednej strony wyjątkowy, a z drugiej wzbudzać wiarygodność. Wygląd maskotki musi reprezentować spójność z kolorystyką
i charakterem marki, a także reklamowanych produktów. Stworzenie skutecznego brand hero, dzięki któremu sprzedażowe słupki zaczną rosnąć, a marka pojawiać się na ustach coraz to większych rzesz klientów, jest stosunkowo skomplikowanym procesem. Musi uwzględniać wiele parametrów jednocześnie, ściśle związanych z identyfikacją wizualną marki. Maskotkę marki powinno charakteryzować posiadanie cech ludzkich, odczuwanie potrzeb i umiejętność skupiania emocji oraz rozładowywania napięcia. Idealny hero brand szybko zdobywa biegłość w nawiązywaniu relacji z klientem. Czy Twojej marce jest potrzebny charakterystyczny brand hero? Odpowiedź na to pytanie może pomóc w dynamicznym rozwinięciu działalności.
Przeczytaj Także
Co to interlinia i kiedy ją stosować?
Tworzenie treści wizualnych, czy to na potrzeby reklamy, czy publikacji drukowanych, to sztuka balansowania między tekstem a przestrzenią. Jednym z ważniejszych elementów tego procesu jest interlinia — niby mały, ale jakże istotny szczegół, który wpływa na odbiór...
Litografia – co to?
Litografia to technika druku, która od ponad dwóch stuleci zachwyca swoją precyzją i artystycznym wyrazem. Jej niezwykłość polega na możliwości tworzenia grafik pełnych detali, a jednocześnie przepełnionych ekspresją, a wszystko na specjalnie przygotowanych kamieniach...