Brand Hero, czy potrzebuje
go Twoja firma?

Brand Hero, czy potrzebuje go Twoja firma?

Udany projekt brand hero powstaje w zgodzie ze strategią firmy i rodzajem oferowanych produktów. Bohater marki to fikcyjna postać, która odgrywa rolę maskotki firmowej. Taka postać może być obecna w identyfikacji wizualnej, reklamach i innych materiałach związanych z produktami i usługami oferowanymi przez daną firmę. Potrzeba nie tylko graficznych umiejętności, ale i wiedzy marketingowej, doświadczenia, rozeznania rynku oraz kreatywności, by powołać brand hero do życia i nadać mu osobowość.

    Brand hero z ludzkimi cechami

    Kojarzymy maskotki brand hero, które przyciągają uwagę dzieci w reklamach płatków śniadaniowych, słodyczy, czipsów czy innych produktów skierowanych głównie do dzieci. Przykład znanej maskotki w Polsce to Mały Głód marki Danio. Brand hero w założeniu skupia w sobie ludzkie cechy (odczuwa głód). Kiedy odbiorca widzi podobne elementy charakteru w sobie, wytwarza się empatia lub połączenie emocjonalne z postacią. W najgorszym razie odbiorca nie utożsamia się z przekazem, ale jest mniej obojętny, niż na klasyczną reklamę. Rozwój storytellingu w reklamie i marketingu spowodował, że powstało zapotrzebowanie na kogoś, kto opowiada historię na swój specyficzny sposób. Będzie mówił językiem grupy docelowej i będzie przez nią lepiej zauważany, a przede wszystkim słuchany.

      Znane przykłady hero brand

      Inne znane przykłady brand hero, które zdobyły popularność na całym świecie to Michelin Man. Ta maskotka, znana również jako Bibendum, została stworzona w 1894 roku i reprezentuje człowieka zbudowanego z opon. Mr. Peanut i The Laughing Cow pojawiają się na opakowaniach produktów spożywczych od ponad wieku, a Mickey Mouse z Disney Company jest oficjalnym przedstawicielem giganta rozrywkowego od momentu powstania
      w 1928 roku. Oryginalny, zapadający w pamięć głos lektora jest ważnym elementem wizerunku brand hero. Za pomocą prostego i dowcipnego przekazu docieraz informacjami do odbiorców. Obecnie
      brand hero jest doskonałym pomocnikiem przy tworzeniu contentu i strategii marketingowej na social media, wdzięcznym tematem postów i sprawnym twórcą, narratorem i uczestnikiem wciągających historii. Maskotka pomaga w organizowaniu imprez i eventów. Jej zadanie to zwiększanie widoczności i rozpoznawalności marki. Brand hero sprawdza się doskonale w formie animacji, nadruku na markowych gadżetach
      i jako maskotka podczas branżowych wystaw, konkursów i prezentacji.

        Projektowanie brand hero

        W projektowaniu brand hero doświadczenie i intuicja to niezbędne atrybuty agencji reklamowej. Projektowanie maskotki firmowej to proces, który wymaga dobrego planu i kreatywności. Firmowa maskotka powinna pomagać zdobywać rynek, a jak wskazują badania, sama obecność brand hero w przestrzeni marki znacząco poprawia wizerunek firmy i zwiększa zasięgi oddziaływania. Tego typu maskotka sprawdza się szczególnie w przedsiębiorstwach o profilu sprzedażowym, gdzie poza produktem brakuje pola do budowania firmowej narracji. Jeśli posiadasz towar o parametrach niemal identycznych,
        jak u konkurencji, postawienie na
        brand hero może być kluczowe w zwiększaniu udziału w rynku.

        Proces projektowania maskotki wymaga starannego zaplanowania i obejmuje takie działania jak:

          Zrozumienie osobowości marki i poznanie grupy docelowej

          Analiza badań rynku i przeprowadzenie własnych testów

          Kreatywna burza mózgów

          Finalizacja projektu postaci maskotki z zestawem emocji, strojów i sytuacji

          Planowanie strategii marketingu treści wizualnych

          Sama obecność postaci w spotach reklamowych czy na opakowaniach nie wystarcza. Potrzebna jest odpowiednia strategia marketingowa, która ożywi brand hero, tworząc z niego niejako ambasadora marki. Ważne, by postać nawiązywała relacje z klientami oraz aby dzięki niej wokół produktów tworzyła się opowieść angażująca uwagę i emocje. Gdy klient stanie przed sklepową półką, chętniej wybierze towar, który wydaje się znajomy i budzi pozytywne skojarzenia.

            Cechy atrakcyjnego hero brand

            Hero brand powinien być z jednej strony wyjątkowy, a z drugiej wzbudzać wiarygodność. Wygląd maskotki musi reprezentować spójność z kolorystyką
            i charakterem marki, a także reklamowanych produktów. Stworzenie skutecznego
            brand hero, dzięki któremu sprzedażowe słupki zaczną rosnąć, a marka pojawiać się na ustach coraz to większych rzesz klientów, jest stosunkowo skomplikowanym procesem. Musi uwzględniać wiele parametrów jednocześnie, ściśle związanych z identyfikacją wizualną marki. Maskotkę marki powinno charakteryzować posiadanie cech ludzkich, odczuwanie potrzeb i umiejętność skupiania emocji oraz rozładowywania napięcia. Idealny hero brand szybko zdobywa biegłość w nawiązywaniu relacji z klientem. Czy Twojej marce jest  potrzebny charakterystyczny brand hero? Odpowiedź na to pytanie może pomóc w dynamicznym rozwinięciu działalności.