Skrót DTP może wydawać się enigmatyczny z perspektywy osób niemających większej styczności z poligrafią albo projektowaniem graficznym. Tytułowe pojęcie odnosi się jednak do czynności, której rezultat mógł podziwiać właściwie każdy. Otóż za pięknie wydane książki oraz...
Brand Hero, czy potrzebuje
go Twoja firma?
Brand Hero, czy potrzebuje go Twoja firma?
Udany projekt brand hero powstaje w zgodzie ze strategią firmy i rodzajem oferowanych produktów. Bohater marki to fikcyjna postać, która odgrywa rolę maskotki firmowej. Taka postać może być obecna w identyfikacji wizualnej, reklamach i innych materiałach związanych z produktami i usługami oferowanymi przez daną firmę. Potrzeba nie tylko graficznych umiejętności, ale i wiedzy marketingowej, doświadczenia, rozeznania rynku oraz kreatywności, by powołać brand hero do życia i nadać mu osobowość.
Brand hero z ludzkimi cechami
Kojarzymy maskotki brand hero, które przyciągają uwagę dzieci w reklamach płatków śniadaniowych, słodyczy, czipsów czy innych produktów skierowanych głównie do dzieci. Przykład znanej maskotki w Polsce to Mały Głód marki Danio. Brand hero w założeniu skupia w sobie ludzkie cechy (odczuwa głód). Kiedy odbiorca widzi podobne elementy charakteru w sobie, wytwarza się empatia lub połączenie emocjonalne z postacią. W najgorszym razie odbiorca nie utożsamia się z przekazem, ale jest mniej obojętny, niż na klasyczną reklamę. Rozwój storytellingu w reklamie i marketingu spowodował, że powstało zapotrzebowanie na kogoś, kto opowiada historię na swój specyficzny sposób. Będzie mówił językiem grupy docelowej i będzie przez nią lepiej zauważany, a przede wszystkim słuchany.

Znane przykłady hero brand
Inne znane przykłady brand hero, które zdobyły popularność na całym świecie to Michelin Man. Ta maskotka, znana również jako Bibendum, została stworzona w 1894 roku i reprezentuje człowieka zbudowanego z opon. Mr. Peanut i The Laughing Cow pojawiają się na opakowaniach produktów spożywczych od ponad wieku, a Mickey Mouse z Disney Company jest oficjalnym przedstawicielem giganta rozrywkowego od momentu powstania
w 1928 roku. Oryginalny, zapadający w pamięć głos lektora jest ważnym elementem wizerunku brand hero. Za pomocą prostego i dowcipnego przekazu docieraz informacjami do odbiorców. Obecnie brand hero jest doskonałym pomocnikiem przy tworzeniu contentu i strategii marketingowej na social media, wdzięcznym tematem postów i sprawnym twórcą, narratorem i uczestnikiem wciągających historii. Maskotka pomaga w organizowaniu imprez i eventów. Jej zadanie to zwiększanie widoczności i rozpoznawalności marki. Brand hero sprawdza się doskonale w formie animacji, nadruku na markowych gadżetach
i jako maskotka podczas branżowych wystaw, konkursów i prezentacji.
Projektowanie brand hero
W projektowaniu brand hero doświadczenie i intuicja to niezbędne atrybuty agencji reklamowej. Projektowanie maskotki firmowej to proces, który wymaga dobrego planu i kreatywności. Firmowa maskotka powinna pomagać zdobywać rynek, a jak wskazują badania, sama obecność brand hero w przestrzeni marki znacząco poprawia wizerunek firmy i zwiększa zasięgi oddziaływania. Tego typu maskotka sprawdza się szczególnie w przedsiębiorstwach o profilu sprzedażowym, gdzie poza produktem brakuje pola do budowania firmowej narracji. Jeśli posiadasz towar o parametrach niemal identycznych,
jak u konkurencji, postawienie na brand hero może być kluczowe w zwiększaniu udziału w rynku.
Proces projektowania maskotki wymaga starannego zaplanowania i obejmuje takie działania jak:
Zrozumienie osobowości marki i poznanie grupy docelowej
Analiza badań rynku i przeprowadzenie własnych testów
Kreatywna burza mózgów
Finalizacja projektu postaci maskotki z zestawem emocji, strojów i sytuacji
Planowanie strategii marketingu treści wizualnych
Sama obecność postaci w spotach reklamowych czy na opakowaniach nie wystarcza. Potrzebna jest odpowiednia strategia marketingowa, która ożywi brand hero, tworząc z niego niejako ambasadora marki. Ważne, by postać nawiązywała relacje z klientami oraz aby dzięki niej wokół produktów tworzyła się opowieść angażująca uwagę i emocje. Gdy klient stanie przed sklepową półką, chętniej wybierze towar, który wydaje się znajomy i budzi pozytywne skojarzenia.

Cechy atrakcyjnego hero brand
Hero brand powinien być z jednej strony wyjątkowy, a z drugiej wzbudzać wiarygodność. Wygląd maskotki musi reprezentować spójność z kolorystyką
i charakterem marki, a także reklamowanych produktów. Stworzenie skutecznego brand hero, dzięki któremu sprzedażowe słupki zaczną rosnąć, a marka pojawiać się na ustach coraz to większych rzesz klientów, jest stosunkowo skomplikowanym procesem. Musi uwzględniać wiele parametrów jednocześnie, ściśle związanych z identyfikacją wizualną marki. Maskotkę marki powinno charakteryzować posiadanie cech ludzkich, odczuwanie potrzeb i umiejętność skupiania emocji oraz rozładowywania napięcia. Idealny hero brand szybko zdobywa biegłość w nawiązywaniu relacji z klientem. Czy Twojej marce jest potrzebny charakterystyczny brand hero? Odpowiedź na to pytanie może pomóc w dynamicznym rozwinięciu działalności.
Przeczytaj Także
Co to jest prepress?
Wysoka klasa wydruku wynika nie tylko z zastosowania zaawansowanej technologii. Sekret jakości tkwi również kompleksowym podejściu do całego procesu. Jednym z elementów tej operacji jest tzw. prepress. Dowiedz się, co oznacza to pojęcie i jak istotną rolę odgrywa w...
Proces tworzenia animacji 2D – od storyboardu do finalnego wideo
Animacja 2D to sztuka, która wymaga kreatywności, umiejętności technicznych oraz odpowiednich narzędzi. Każdy, kto chce dowiedzieć się, jak stworzyć animację, powinien zrozumieć proces jej powstawania – od pierwszego pomysłu po finalne wideo. Tworzenie animacji to nie...