Jak stworzyć folder reklamowy w kilku krokach?

Każda firma musi nieustannie szukać atrakcyjnych sposobów na wyeksponowanie swojej oferty. Jedną z dostępnych metod jest folder reklamowy. Taki katalog może przyjąć drukowaną albo elektroniczną formę. W środku znajdują się informacje dotyczące produktów lub usług. Broszura umożliwia utrwalenie relacji z aktualnymi klientami, a także zawiązanie współpracy z zupełnie nowymi odbiorcami. Przekonaj się, jak zrobić katalog reklamowy.

Jakie możliwości zapewnia folder reklamowy?

Branża w tym przypadku nie jest żadnym ograniczeniem. Katalog może z powodzeniem przybliżać ofertę zarówno od strony estetycznej, jak i funkcjonalnej. Takie podejście przyda się w modzie, architekturze wnętrz czy też motoryzacji. Z drugiej jednak strony nic nie stoi na przeszkodzie, aby folder reklamowy koncentrował się tylko na względach technicznych. Taka formuła stanowi odpowiedź na potrzeby firm związanych z przemysłem. Sam format jest bardzo uniwersalny, dzięki czemu może zostać zaadaptowany do różnorodnych potrzeb.

Obecnie coraz więcej firm decyduje się na stworzenie katalogu w wydaniu elektronicznym. Takie rozwiązanie jest znacznie tańsze, ponieważ unikasz kosztów związanych z drukiem dużego nakładu broszur. Poza tym jesteś w stanie uciąć też wydatki wynikające z opłat za przesłanie materiałów pocztą. Cyfrowy folder reklamowy może zostać łatwo umieszczony na stronie internetowej, portalach branżowych. Jesteś w stanie również szybko przesłać go do klientów, posługując się e-mailem.

Jak zrobić folder w kilku krokach?

Przymierzasz się do stworzenia swojego pierwszego folderu reklamowego? Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami. Z przedstawionych porad dowiesz się, jak zrobić folder od podstaw, a także o czym należy pamiętać w toku realizacji.

    Określenie celów i grupy docelowej

    Za stworzeniem katalogu musi stać konkretna koncepcja. Należy określić grupę docelową oraz cele, które chcesz osiągnąć, promując firmę w takiej formie. Odpowiedz sobie na następujące pytania zanim przystąpisz do realizacji. Czy katalog ma służyć promocji nowego produktu? Czy jego zadaniem jest kreowanie wizerunku firmy? Do kogo powinien trafić? W zależności od odpowiedzi na te pytania należy dostosować treść folderu. Dzięki precyzyjnie określonym celom będziesz w stanie sprawdzić wyniki i dowiedzieć się, czy kampania przyniosła w ogóle zamierzone rezultaty. Jeśli katalog służyłby wszystkim celom po trochu, koncepcja byłaby zbyt rozdrobniona, aby ocenić skuteczność.

    Wybór zdjęć i treści

    Tekst oraz oprawa graficzna muszą reprezentować wysoki poziom, aby stały się świadectwem profesjonalizmu Twojej firmy. Z całą pewnością przyda Ci się wsparcie specjalistów. Główną zaletą współpracy z fachowym fotografem jest nie tylko dostęp do sprzętu wysokiej klasy. Taka osoba przede wszystkim postrzega otoczenie w zupełnie inny sposób niż przeciętny obserwator. Uzdolniony fotograf sprawnie dostrzega okazje do uchwycenia nietuzinkowych kadrów, a następnie umiejętnie wykorzystuje drzemiący w nich potencjał. Poza tym możesz liczyć na rzetelną obróbkę surowych materiałów.

    Przy realizacji projektu nie należy też bagatelizować znaczenia oprawy tekstowej. Umiejętność plastycznego opisywania rzeczywistości jest zarezerwowana dla wąskiego grona osób. W tej sytuacji potrzebujesz wsparcia kogoś, kto potrafi wręcz ?malować? słowem, a jednocześnie przekazać konkretne informacje w przystępny sposób. W ten sposób uzyskasz narrację, która stworzy idealną symbiozę z obrazem.

    Folder reklamowy ? wzór i format

    Katalog reklamowy może przyjąć różne formy, w zależności od potrzeb i możliwości finansowych firmy. Może to być tradycyjny drukowany katalog, katalog elektroniczny czy też hybrydowa forma. Mieszana koncepcja polega na przygotowaniu papierowej broszury z możliwością pobrania wersji elektronicznej. Jeśli bierzesz pod uwagę opracowanie drukowanego folderu, zwróć szczególną uwagę na format. Dobrym wyborem będzie A4 albo A5, które są przystępne w odbiorze ze względu na swój optymalny rozmiar.

    Projektowanie folderu

    Po zebraniu odpowiedniego materiału należy przystąpić do projektowania katalogu. Do przygotowania efektu końcowego przyda się profesjonalne oprogramowanie takie jak Adobe InDesign. Zadbaj o układ, kolorystykę, czytelność tekstu i zdjęć. Pamiętaj, że folder musi wyświetlać się dobrze na różnych urządzeniach, czyli komputerach, tabletach i smartfonach.

    Drukowanie lub publikacja folderu

    Jeśli wybór padł na tradycyjną formę katalogu, należy zadbać o druk i dystrybucję. Można skorzystać z usług drukarni lub wydawnictw specjalizujących się w tego typu publikacjach. W przypadku elektronicznego katalogu można umieścić go na stronie internetowej firmy lub udostępnić klientom w formie pliku do pobrania.