Jak zaprojektować etykietę na produkt?

Wielu klientów to wzrokowcy. Podejmują oni decyzje zakupowe na podstawie walorów wizualnych. Właśnie z tego względu zaprojektowanie estetycznego opakowania może działać na Twoją korzyść. Ten aspekt osiąga największe znaczenie w przypadku produktów, których nie da się w żaden sposób ocenić przed zakupem. Taka sytuacja występuje chociażby w przypadku alkoholu. Możesz zapytać inną osobę o opinię. Zazwyczaj jednak kierujesz się renomą marki albo podejmujesz decyzję na podstawie wyglądu butelki.

Umiejętne projektowanie etykiet na wino w dużym stopniu decyduje zatem o powodzeniu danego produktu. Przekonaj się, o czym należy pamiętać, aby osiągnąć jak najlepszy efekt w tej materii.

Jak zrobić etykietę na butelkę?

Projektowanie etykiet na butelki stanowi złożony proces wymagający uwzględnienia wielu czynników. Poznaj kluczowe zasady, które zwiększą Twoje szanse na sukces.

    Odkryj na nowo swoją markę i produkt

    Narracja często bywa czynnikiem odróżniającym przeciętne produkty od wyjątkowych. To dzięki niej artykuły spożywcze przestają być postrzegane wyłącznie przez pryzmat smaku, a stają się elementem stylu życia. Spróbuj spojrzeć na swoją markę z dystansu. Nawet jeśli pozostajesz obecny na rynku już od dłuższego czasu, na pewno nie zaszkodzi nieco odświeżyć swój wizerunek. Postaraj się ugruntować swoją tożsamość. Zwróć uwagę na historię i wartości stojące za marką. Z tych aspektów wyłoni się zarys wizerunku, z którym odbiorcy mogą się bardziej identyfikować. Etykieta na butelce stanowi świetne miejsce do wyeksponowania tych aspektów.

    Zachowaj spójną identyfikację wizualną

    Etykiety na butelki są elementem Twojej strategii marketingowej. Projekt powinien być zatem dopasowany do stylu, którym posługujesz się już w innych miejscach. Zadbaj o to, by etykieta na butelkę nawiązywała do estetyki obecnej na Twojej stronie internetowej, w rozmaitych broszurach i innych materiałach promocyjnych. Możesz pokusić się o wprowadzenie nowych elementów, ale rdzeń projektu musi nadal przywodzić na myśl dotychczasowe poczynania Twojej marki.

    Umieść istotne informacje

    Oryginalny projekt etykiety na butelki pozwoli Ci na zwrócenie uwagi odbiorcy. Gdy już uda Ci się osiągnąć taki efekt, konieczne jest utrzymanie zainteresowania. W tym celu należy umiejętnie balansować na granicy kreatywności i rzeczowości. Twórcza narracja będzie pozycjonować Cię jako intrygującą markę. Z kolei konkretne informacje pozwolą na zdobycie zaufania odbiorcy. Postaraj się zatem uprzedzić wszystkie pytania, jakie mogą zrodzić się w głowie osoby, która właśnie ogląda butelkę przy sklepowym regale. Podaj wyczerpujący opis, skład, a także dane producenta.

    Użyj prostych i czytelnych grafik

    Niech pociąg do artyzmu nie odwiedzie Cię za bardzo od praktycznego podejścia. Zainteresowanie odbiorcy jest istotne, ale jeszcze ważniejszą rolę odgrywa utrzymanie jego uwagi. Zadbaj zatem o czytelne przedstawienie wszystkich zgromadzonych informacji. Miej to na uwadze przy tworzeniu oprawy graficznej i typografii. Pamiętaj też, że etykieta na butelkę do druku ma inną rozdzielczość niż kreacje przeznaczone do udostępnienia w internecie.

    Zwróć uwagę na dobór materiałów

    Dobór materiałów jest ważny, ponieważ wpływa na jakość i trwałość etykiety na butelki do wydruku. Miej na uwadze, że Twój produkt będzie przetestowany pod tym względem. Wiele czasu spędzi w lodówce, a poza tym pewnie nie uniknie kontaktu z wilgocią. Poza tym warto też uwzględnić odporność nadruku na światło słoneczne. Miej na uwadze wszystkie te elementy, aby nienaganna trwałość etykiety podkreślała renomę Twojej firmy.

    Testuj i udoskonalaj

    Praca nie dobiega końca, gdy zapisujesz ostateczną wersję przez program do tworzenia etykiet. Później konieczne jest sumienne sprawdzenie uzyskanych efektów zanim produkt trafi na rynek. Im bardziej przyłożysz się do przeprowadzenia testów, tym mniejsze będzie prawdopodobieństwo wystąpienia niepowodzeń, gdy wino znajdzie się na półkach sklepowych. Możesz zatem przeprowadzić testy weryfikujące trwałość etykiety, a także czytelność i zrozumiałość umieszczonych informacji.

    Dostosuj się do obowiązujących przepisów

    Pamiętaj, że projekt musi być całkowicie zgodny z literą prawa. Należy zatem dokładnie zapoznać się z obowiązującymi regulacjami, jeszcze zanim na dobre ruszą prace koncepcyjne oraz późniejsza realizacja. Uwzględnij zarówno normy krajowe, jak i te wytyczane przez organa Unii Europejskiej.

    Aspekty Techniczne

    Przygotowanie projektu do druku rządzi się swoimi prawami. Powyżej pojawiła się już wzmianka dotycząca rozdzielczości, która jest inna niż w przypadku kreacji przeznaczonych do wyeksponowania w internecie. Poza tym trzeba jeszcze spełnić szereg kryteriów. Zadbaj o odpowiedni format, dostosowany obszar wydruku. Przy planowaniu przestrzeni uwzględnij też tzw. spady drukarskie, czyli miejsce wokół kreacji, które zostają odcięte przy realizacji. Kreator etykiet na butelki może okazać się nieocenioną pomocą przy przestrzeganiu wymogów.

    Przeczytaj Także

    Tworzenie komiksów – jak połączyć grafikę z narracją?

    Tworzenie komiksów – jak połączyć grafikę z narracją?

    Tworzenie komiksów to wyjątkowa sztuka łączenia grafiki i narracji – proces artystyczny obejmujący projektowanie, pisanie, rysowanie i publikację. To doskonała zabawa i angażująca praca, a także wyzwanie, które wiąże się z ogromną satysfakcją. Każda strona i każdy...

    czytaj dalej
    Znaczenie layoutu w projektowaniu materiałów firmowych

    Znaczenie layoutu w projektowaniu materiałów firmowych

    Materiały firmowe odgrywają niezwykle istotną rolę w budowaniu pozytywnego i spójnego wizerunku oraz rozpoznawalności marki. Ich jakość i profesjonalny wygląd mają istotny wpływ na percepcję marki przez klientów i partnerów biznesowych. Jednak atrakcyjny wygląd to nie...

    czytaj dalej