Jak często warto odświeżać logo swojej marki? Dobrze przemyślane logo potrafi mówić do nas bez słów, przyciągać wzrok i zapadać w pamięć na lata. Kiedy jednak mijają kolejne dekady, a trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie, czasem nawet najsilniejsze logo potrzebuje...
Rodzaje opakowań.
Jakie wybrać?
Opakowania odgrywają istotną rolę z kilku powodów. Gdy produkt znajdzie się na półce, atrakcyjna szata graficzna pozwala na przyciągnięcie uwagi klienta. Zanim jednak asortyment w ogóle dotrze do sklepu, trzeba wziąć pod uwagę warunki panujące w transporcie oraz w magazynach. Na tych etapach potrzebne są zupełnie inne cechy związane z trwałością i wytrzymałością. W związku z tym można przyjąć, że opakowanie powinno łączyć w sobie walory estetyczne i funkcjonalne. Przekonaj się, jak osiągnąć taki rezultat i jakimi kryteriami kierować się przy podejmowaniu ostatecznej decyzji.
Jakie są rodzaje opakowań?
Klasyfikacja opakowań wykorzystywanych w logistyce absolutnie nie jest kwestią umowną. W tej materii występują bardzo konkretne normy, które wynikają bezpośrednio z unijnej dyrektywy. Dowiedz się, jakie są podstawowe kategorie opakowań.
Opakowania handlowe ? charakterystyka
Opakowania handlowe bywają też określane mianem jednostkowych ze względu na ich przeznaczenie. Zostały one stworzone z myślą o przechowywaniu i transporcie pojedynczych produktów. Głównym celem w tym przypadku jest zabezpieczenie zawartości przed uszkodzeniem w trakcie przewożenia.
Opakowania handlowe wykonywane są z różnych materiałów. Najczęściej wykorzystuje się papier, tekturę, tworzywa sztuczne czy też aluminium. Do kategorii opakowań jednostkowych zaliczają się pudełka, torebki, słoiki czy też butelki.
Pudełka z tektury są jednym z najczęściej spotykanych rodzajów opakowań handlowych. Są one stosowane do przechowywania i transportowania różnych produktów, takich jak zabawki, książki, ubrania albo artykuły spożywcze. Zastosowana tektura charakteryzuje się lekką konstrukcją przy zachowaniu sporej trwałości. Dzięki temu możliwa staje się skuteczna ochrona zawartości przed uszkodzeniem.
Opakowania blistrowe składają się z plastikowej tacy i nakładki z tektury lub folii. W tej formie występują często leki, maszynki do golenia, baterie, kosmetyki, ale również produkty spożywcze. Blistry są przezroczyste, więc można przyjrzeć się zawartości bez konieczności odpakowania pudełka. Jednocześnie plastikowa konstrukcja dobrze sprawdza się jako zabezpieczenie.
Opakowania zbiorcze ? przykłady zastosowania i opis
Do tej kategorii zaliczają się rozwiązania pozwalające na komfortowy i bezpieczny transport większej liczby produktów. W użyciu występują zatem kartony, worki, pojemniki. Opakowania zbiorcze czasem wykonane są z bardziej wytrzymałych materiałów, takich jak drewno, metal czy też tworzywa sztuczne.
Kartony stanowią jedną z najczęściej występujących form opakowań zbiorczych. Do ich wytwarzania stosowana jest tektura. Dopuszczalne są różne rozmiary i kształty, co pozwala na dopasowanie opakowania do różnorodnych potrzeb.
Worki to opakowania wykonane z tkaniny lub folii. Służą do przechowywania i transportowania sypkich produktów, takich jak ziarna, piasek czy węgiel. Na ich korzyść przemawia wytrzymała konstrukcja, która wytrzymuje spore obciążenia.
Mianem pojemników określane są opakowania wykonane z tworzyw sztucznych bądź metalu. Najczęściej można spotkać warianty plastikowe. Ich mocną stroną jest niewielka waga ułatwiająca transport. Pojemniki metalowe zazwyczaj stosowane są do transportu produktów o większej masie, np. maszyn bądź elementów konstrukcyjnych.
Opakowania transportowe ? czym się wyróżniają?
Długie podróże wymagają specjalnego podejścia do zabezpieczenia asortymentu. W takich okolicznościach doskonale sprawdzi się opakowanie transportowe. Pozwalają one na połączenie wariantów handlowych i zbiorczych w ramach spójnych jednostek. Palety, kontenery, pojemniki to podstawowe rodzaje opakowań transportowych. W takiej formie zawartość jest doskonale zabezpieczona przed uszkodzeniami podczas transportu przy użyciu statków, samolotów bądź pociągów.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze opakowań?
Key visual często bywa statyczną grafiką, ale wcale nie musi tak być. Czasem przybiera również formę filmu, animacji czy też ilustracji. Istotniejsze od przybranej postaci są wykorzystane elementy. Key visual może być skonstruowany przy pomocy:
Rodzaj asortymentu
Po pierwsze weź pod uwagę rodzaj asortymentu, który zamierzasz zapakować. Niektóre produkty wymagają specjalnego podejścia, aby zachować swoje walory. Na szczególną uwagę zasługują rodzaje opakowań żywności. W tym przypadku trzeba dobrać sposób przechowywania z myślą o utrzymaniu świeżości, konsystencji oraz aromatu. Warto wspomnieć też o produktach chemicznych.
Właściwości opakowania
Niebagatelną rolę odgrywają również właściwości opakowania. Do kluczowych cech należy szczelność, wodoodporność, trwałość oraz odporność na uderzenia. Nie wszystkie produkty wymagają traktowania z uwzględnieniem wszystkich wymienionych aspektów. Trzeba zatem przeanalizować potrzeby każdego rodzaju asortymentu i dobrać do nich odpowiednie rozwiązania.
Względy środowiskowe
Przy kompletowaniu wyposażenia musisz uwzględnić również względy środowiskowe. To nie tylko dodatkowy atut, ale coraz częściej również obowiązek. Coraz więcej firm przywiązuje wagę do ochrony natury i wybiera rozwiązania, które nie są szkodliwe dla środowiska. Warto zatem uwzględnić tę kwestię, aby nie ustępować pola konkurencji. Twoi klienci na pewno też docenią zaangażowanie w tej materii. Wybierz zatem opakowania wykonane z biodegradowalnych materiałów albo takie, które można łatwo przetworzyć.
Przeczytaj Także
Rodzaje logo – jakie wybrać dla swojej marki?
Wyróżniające się i zapadające w pamięci logo to jeden z ważniejszych elementów budowania wizerunku marki. Logo to nie tylko znak, ale też nośnik wartości i emocji, które przekazuje Twoja firma. Dobre logo powinno być estetyczne i atrakcyjne dla grupy docelowej, ale...
Jak działa Canva AI?
Canva zdobyła popularność jako narzędzie do projektowania dla każdego – od początkujących po profesjonalistów. Oprogramowanie od zawsze ułatwiało pracę grafikom, ale teraz dzięki sztucznej inteligencji stwarza użytkownikom jeszcze więcej możliwości. To, co dawniej...