Strona wizytówkowa –
dla kogo najlepsza?

Strona wizytówkowa – dla kogo najlepiej?

Trudno wyobrazić sobie obecnie prowadzenie działalności gospodarczej bez posiadania własnego miejsca do przedstawienia oferty w sieci. Niektóre firmy ograniczają się do wykorzystania siły mediów społecznościowych. Takie praktyki mogą sprawdzić się w gastronomii bądź branży beauty. Niemniej własna strona wizytówka zawsze świadczy o profesjonalizmie danej marki. Przedsiębiorcy związani ze wszystkimi profesjami bez wątpienia powinni posiadać własną witrynę.

Jedna strona internetowa nie jest równa drugiej. Na pierwszy rzut oka można dostrzec różnice w układzie i oprawie graficznej. Rozbieżności obejmują jednak znacznie więcej obszarów. Popularnym rozwiązaniem jest strona wizytówkowa. Przekonaj się, czym charakteryzuje się taki wariant i do jakiego rodzaju działalności będzie najodpowiedniejszy.

Co to jest strona internetowa wizytówka?

Na co dzień prawdopodobnie przeglądasz wiele serwisów, które mają wyjątkowo skomplikowaną strukturę. Za przykład mogą posłużyć platformy społecznościowe czy też portale horyzontalne oferujące dostęp do najświeższych informacji i rozrywki w zróżnicowanej postaci. Strony wizytówki stanowią całkowite przeciwieństwo takiego podejścia. Wyróżniają się one przede wszystkim wyjątkowo prostą konstrukcją.

Wizytówka www jest doskonałym sposobem do przedstawienia swojej oferty w przestrzeni wirtualnej. W wielu przypadkach nie ma potrzeby podejmowania skomplikowanych inicjatyw. W zupełności wystarczy bardzo skondensowane rozwiązanie. Podstawową ideą stojącą za takim podejściem jest podniesienie poziomu profesjonalizmu danej firmy. W końcu posiadanie estetycznej strony internetowej wpływa korzystnie na wiarygodność w oczach potencjalnych partnerów biznesowych i klientów.

Czym są strony one page?

Choć wizytówka www wyróżnia się prostotą, nawet w tym kontekście można wyróżnić różne techniki. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest strona one page. Taka witryna nie posiada dodatkowych zakładek. Wszystkie treści zostają zgromadzone na stronie głównej. Wystarczy przewinąć z góry na sam dół, aby zapoznać się z kompletem informacji, które chciał wyeksponować właściciel.

Na korzyść strony one page przemawia przystępna forma dla odbiorców. W tym przypadku nie trzeba obawiać się, że odwiedzający zabłądzą w gąszczu funkcjonalności. Wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki. Ryzyko wiąże się bardziej z niedopowiedzeniami niż nadmiarem informacji. W związku z tym strona one page powinna iść w parze z nienaganną obsługą klienta i systematycznym prowadzeniem mediów społecznościowych. W ten sposób można w pełni zaspokoić ciekawość odbiorców.

Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa wizytówka?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej często wiąże się z natłokiem obowiązków. W związku z tym przedsiębiorcy mają tendencję do przeceniania znaczenia różnych wątków. Okazuje się, że odbiorca oczekuje tylko konkretnych informacji i wskazania potencjalnych korzyści wynikających ze współpracy. W celu ustalenia optymalnego układu warto spróbować spojrzeć na projekt z perspektywy użytkownika.

W związku z tym bez dwóch zdań przydadzą się dane kontaktowe wyszczególnione w widocznym miejscu. Nie ograniczaj się tylko do formularza, ponieważ niektórzy użytkownicy nie przepadają za tym rozwiązaniem. Warto dodać również konkretny adres e-mail oraz numer telefonu. Poza tym przydatne mogą okazać się przekierowania do profili w mediach społecznościowych. W końcu tylko część osób zdecyduje się na skorzystanie z Twoich usług od ręki. Wielu odbiorców może potrzebować czasu, aby podjąć ostateczną decyzję. W tym czasie mogą pozostawać na bieżąco z treściami udostępnianymi na Facebooku, Instagramie bądź na innych platformach.

Warto też umieścić widoczny przycisk z wezwaniem do działania. Dzięki temu odbiorca będzie doskonale wiedzieć jakie masz wobec niego oczekiwania. Bezpośredni komunikat potrafi odegrać bardzo istotną rolę w kontekście realizacji celów biznesowych.

Czy one page to jedyny rodzaj strony wizytówki?

Odpowiedź na pytanie jest negatywna. Strona one page stanowi tylko jeden z dostępnych wariantów. Nie trzeba jednak ograniczać się do niego, jeżeli potrzeba więcej przestrzeni do zaprezentowania istotnych informacji. Alternatywą dla strony one page jest wizytówka www, na której występuje kilka zakładek. Dzięki temu można posegregować treści. Z kolei użytkownik przechodzi od jednej sekcji do drugiej, w zależności od swoich oczekiwań.

W tym kontekście kluczową rolę odgrywa branża. To ona będzie zasadniczo decydować o układzie strony wizytówki. W uproszczeniu można jednak stwierdzić, że przydadzą się następujące segmenty:

    Informacje o swojej działalności, czyli popularna zakładka ?O mnie/O Nas?,

    Oferta

    Zrealizowane projekty

    kontakt

    Strona wizytówka – przykład najważniejszych zalet

    W modzie czy architekturze wnętrz trendy zmieniają się regularnie. W przypadku projektowania stron internetowych od kilku lat utrzymuje się pewna konwencja, ciesząca się  niesłabnącą popularnością. Mowa oczywiście o minimalistycznej stylistyce. Taka estetyka doskonale komponuje się z ideą, która legła u podstaw strony one page. Oszczędna forma jest wyrażana zarówno poprzez układ, jak i szatę graficzną.

    Strona wizytówkowa sprzyja prezentowaniu treści w skondensowanej formie. Nie ma zbyt wiele miejsca na opisy, więc warto ograniczyć się do krótkich i chwytliwych haseł. Poza tym bardzo korzystną praktyką jest przedstawianie poszczególnych elementów oferty pod postacią obrazów oraz materiałów wideo.

    Strona wizytówka na pewno będzie przystępniejsza w obsłudze dla odbiorców. Nie trzeba przechodzić pomiędzy wieloma oddzielnymi sekcjami. Wszystkie kluczowe segmenty znajdują się pod ręką. Wszystkie powyższe czynniki sprawiają też, że witryna będzie tańsza w opracowaniu niż klasyczna strona internetowa.

    Dla kogo będzie odpowiednia strona internetowa wizytówka?

    Witryna w opisywanej formie doskonale nadaje się dla osób zachowujących duży stopień niezależności na rynku pracy. W tej grupie można wymienić dziennikarzy, artystów, ale też prawników czy lekarzy świadczących usługi we własnych gabinetach.

    Poza tym idea strony wizytówki świetnie komponuje się z firmami działającymi na mniejszą skalę. Za przykład mogą posłużyć chociażby start-upy. 

    Strona internetowa wizytówka będzie też świetnym wyborem dla przedsiębiorców, którzy do tej pory ograniczali się do prezentowania oferty w mediach społecznościowych. Mogą to być salony kosmetyczne i fryzjerskie, restauracje, kawiarnie itp. Platformy social media nadal mogą pozostać podstawowym kanałem komunikacji. Niemniej strona wizytówkowa utrwali wiarygodność marki i pozwoli na zyskanie przewagi konkurencyjnej.

    Strona wizytówka – przykład efektu

    W sieci można znaleźć wiele gotowych projektów. Niejedna przykładowa wizytówka została wyeksponowana na platformie Behance.

    Mówi się, że jeśli uczyć się, to tylko od najlepszych. Gdy interesuje Cię przykładowa wizytówka w nietuzinkowym wydaniu, doskonałym źródłem inspiracji okaże się strona agregująca wyjątkowo udane projekty.

    W poszukiwaniu natchnienia oraz informacji z całą pewnością warto też zerknąć do naszego portfolio. Znajdziesz tam szeroką gamę realizacji, które zapisaliśmy na swoim koncie i do tej pory napawają nas dumą.

    Strona wizytówka – przykład drogi od koncepcji do realizacji

    Projektowanie witryn internetowych wymaga technicznych kompetencji oraz rozeznania w dostępnych możliwościach. W związku z tym proces może okazać się zbyt wymagający dla początkujących. Jeżeli zależy Ci na uzyskaniu spektakularnego rezultatu, warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Skontaktuj się z nami, aby wspólnymi siłami stworzyć Twoją wymarzoną stronę wizytówkową. W ten sposób zyskujesz absolutną pewność, że wszystkie elementy znajdą się na właściwym miejscu. Z kolei witryna będzie bez zakłóceń służyć realizacji Twoich celów biznesowych.