Wszystko, co powinieneś wiedzieć o key visual

Przekaz graficzny odgrywa niebagatelną rolę w marketingu. Umożliwia on utrwalenie świadomości marki już na bardzo powierzchownym poziomie. Odbiorca nie musi zagłębiać się w przekaz. Wystarczy rzucić okiem na kreację, aby pewne elementy zapisały się w pamięci. Ogół elementów odpowiadających za ten proces określanych jest mianem identyfikacji wizualnej. Każda marka powinna opracować spójną strategię w tym zakresie i konsekwentnie ją realizować. Identyfikacja wizualna nie sprowadza się wyłącznie do logotypu. Ten termin jest znacznie pojemniejszy. Jednym z jego elementów są key visuals. Dowiedz się więcej na temat tego pojęcia.

Key visual ? co to?

Celem identyfikacji wizualnej jest stworzenie unikalnego i chwytliwego wizerunku podkreślającego tożsamość marki. Umiejętnie prowadzona kampania w tym zakresie sprawia, że odbiorca nie musi zobaczyć nazwy, aby domyślić się jaka marka stoi za daną kreacją. W zupełności wystarczą mu poszczególne elementy graficzne, które w jego świadomości są już przypisane do konkretnej firmy.

Key visual stanowi motyw przewodni identyfikacji wizualnej. Pełni on rolę wyróżnika przybierającego różne formy. Key visual stanowi integralną część kampanii reklamowej. Wykorzystywany jest we wszystkich materiałach promocyjnych, takich jak banery, plakaty, ulotki, broszury czy reklamy w internecie.

Czym jest key visual w praktyce?

Key visual często bywa statyczną grafiką, ale wcale nie musi tak być. Czasem przybiera również formę filmu, animacji czy też ilustracji. Istotniejsze od przybranej postaci są wykorzystane elementy. Key visual może być skonstruowany przy pomocy:

    Typografii

    Koloru

    Stylu projektowania

    c

    Charakterystycznego układu poszczególnych elementów na kreacji

    Elementów graficznych,

    Key visual ? przykłady

    Wiele firm opanowało do perfekcji posługiwanie się identyfikacją wizualną. Key visuals w ich wykonaniu stanowią często majstersztyk pod względem artystycznym i marketingowym. W poszukiwaniu inspiracji do stworzenia własnego projektu, warto wzorować się właśnie na najlepszych w tym fachu. Poznaj wyjątkowo udane przykłady key visuals.

    Key Visual Sunprofi

    Opracowaliśmy key visual dla prężnie rozwijającej się firmy Sunprofi Sp. z o.o. z branży fotowoltaicznej. Zbudowaliśmy zasadę konstrukcji layoutów, aby wspierać dział marketingu Klienta w prowadzaniu działań promocyjnych firmy.

    Więcej na temat Key visual Sunprofi

    Key visual Clima Living

    Projekt opierał się na stworzeniu kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej dla firmy ClimaLiving związanej z branżą klimatyzacji i wentylacji. W tym Key Visual Clima Living

    Key Visual ZUT

    W 2021 roku zrealizowała opracowanie koncepcji graficznej dla Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z nawiązaniem do hasła Europejski Zielony Ład.

    Więcej na temat Key visual EkoZUT

    Od czego zacząć tworzenie key visuals?

    Przede wszystkim warto pamiętać, że o sukcesie kampanii decydują działania podejmowane jeszcze zanim zabierzesz się do rysowania. Kluczowa jest koncepcja i przygotowania. Proces twórczy musi być poprzedzony wnikliwą analizą. Trzeba poznać swoją grupę odbiorców. Wykorzystaj nowoczesne narzędzia do sprawdzenia danych demograficznych, zainteresowań, charakterystycznych postaw przyjmowanych w sieci. Dzięki temu będziesz w stanie poznać potrzeby potencjalnych klientów i dostosować do nich przekaz.

    Poza tym musisz pogłębić kształtowanie tożsamości własnej marki. Konieczne jest wypracowanie konkretnych wartości oraz określenie celów, które chcesz osiągnąć za pośrednictwem kampanii marketingowej. Identyfikacja wizualna musi charakteryzować się maksymalną spójnością z wypracowanym wizerunkiem.

    Zbadanie powyższych obszarów posłuży jak drogowskaz. Wraz z postępem prac nad koncepcją dostrzeżesz, że wizja coraz bardziej się klaruje. Dzięki temu będziesz dysponować bardzo solidnym fundamentem, który przyda się już na etapie projektowania kreacji graficznych. 

      Przeczytaj Także

      Odświeżenie logo – co ile warto to zrobić?

      Odświeżenie logo – co ile warto to zrobić?

      Jak często warto odświeżać logo swojej marki? Dobrze przemyślane logo potrafi mówić do nas bez słów, przyciągać wzrok i zapadać w pamięć na lata. Kiedy jednak mijają kolejne dekady, a trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie, czasem nawet najsilniejsze logo potrzebuje...

      czytaj dalej
      Rodzaje logo – jakie wybrać dla swojej marki?

      Rodzaje logo – jakie wybrać dla swojej marki?

      Wyróżniające się i zapadające w pamięci logo to jeden z ważniejszych elementów budowania wizerunku marki. Logo to nie tylko znak, ale też nośnik wartości i emocji, które przekazuje Twoja firma. Dobre logo powinno być estetyczne i atrakcyjne dla grupy docelowej, ale...

      czytaj dalej
      Jak działa Canva AI?

      Jak działa Canva AI?

      Canva zdobyła popularność jako narzędzie do projektowania dla każdego – od początkujących po profesjonalistów. Oprogramowanie od zawsze ułatwiało pracę grafikom, ale teraz dzięki sztucznej inteligencji stwarza użytkownikom jeszcze więcej możliwości. To, co dawniej...

      czytaj dalej