Wykorzystanie infografik
w materiałach promocyjnych dla firm

Wykorzystanie infografik w materiałach promocyjnych dla firm

Wykorzystanie infografik w materiałach promocyjnych dla firm to coraz popularniejsza i skuteczna strategia, która nie tylko silnie przyciąga uwagę, ale pomaga w przekazywaniu ważnych informacji w sposób lekki, przyjemny i efektowny. Infografiki będące graficznymi reprezentacjami danych i informacji ? które integrują rozmaite elementy wizualne, tworząc skondensowane prezentacje ? są łatwe do zrozumienia, intrygujące i zapadające w pamięć. Dlatego są wręcz idealnym medium do wizualnego prezentowania kluczowych informacji i treści reklamowych.

Infografiki ? narzędzia wizualne o wielkiej mocy

W konkurencyjnym świecie wyróżnienie się ze swoją ofertą wcale nie jest łatwe. A widoczność to przecież podstawowy warunek zaistnienia na rynku. Dziś klienci niechętnie czytają długie bloki tekstów, a wszechobecna reklama nieco tępi zmysły i zwiększa odporność na perswazję. W tym kontekście infografiki stanowią doskonałe narzędzie pozwalające firmom prezentować swoje produkty, usługi, osiągnięcia czy statystyki w sposób atrakcyjny i przyciągający uwagę. Dzięki nim możliwe jest bowiem wizualizowanie skomplikowanych danych i treści w sposób uproszczony.

    Infografiki nie tylko są estetycznie przyjemne dla oka, ale również mają dużą moc przekazu. Kolorowe ilustracje, wykresy, ikony czy diagramy wzbogacają treść i pomagają w lepszym rozumieniu i zapamiętywaniu informacji. Obecnie dużo chętniej reagujemy na atrakcyjne wizualnie prezentacje, które są łatwe do przyswojenia i sugestywne. Dlatego marki coraz częściej koncentrują się na tworzeniu właśnie takich przyciągających wzrok materiałów reklamowych, atrakcyjnych stron internetowych czy innych form obrazkowej komunikacji. Wizualność stała się ważnym czynnikiem, który często decyduje o wyborze danej marki, usługi czy produktu.

    Wykorzystanie infografik w marketingu ? korzyści

    Wykorzystanie infografik w materiałach promocyjnych ma szereg zalet, m.in. pozwala na:

      Klarowne przekazywanie skomplikowanych informacji

      infografiki pozwalają na uproszczenie złożonych danych
      i informacji i uporządkowanie ich w sposób przejrzysty
      i przystępny; za pomocą grafik, wykresów, ikon, prostych symbolicznych ilustracji i krótkich tekstów można wizualnie przedstawić wiele rzeczy w sposób, który jest łatwy do przyswojenia przez odbiorcę

      Wzmacnianie pozycji i rozpoznawalności marki na rynku

      infografiki mogą być zaprojektowane w zgodzie z identyfikacją wizualną firmy, wykorzystywać logo, firmowe barwy, charakterystyczne grafiki i czcionki; ponieważ silnie zwracają na siebie uwagę, pomaga to w budowaniu rozpoznawalności marki
      i wzmacnianiu jej wizerunku

      Skracanie czasu przyswajania informacji

      kompaktowa, lekka i przystępna forma infografik ułatwia rozumienie treści; odbiorcy zamiast lektury długich bloków tekstów mogą błyskawicznie przyswoić kluczowe informacje

      Zwiększenie atrakcyjności przekazu

       infografiki są bardziej atrakcyjne i przyciągające wzrok niż zwykły tekst; wykorzystując estetyczne układy, kolorystykę
      i wyróżniające się grafiki, zwracają na siebie uwagę; tego rodzaju wizualna atrakcyjność sprawia, że klienci dłużej zatrzymują się na ?obrazku? i bardziej zapamiętują widziane przedstawienie

      Łatwość udostępniania i zdolność do rozprzestrzeniania się w szybki i szeroki sposób

      infografiki są łatwe do udostępniania i rozpowszechniania w mediach społecznościowych, internecie i rozmaitych kanałach komunikacji, jeśli są interesujące i wartościowe szybko stają się popularne, a to ogromna szansa dla firm na zwiększanie zasięgów
      i promowanie

      Infografiki to narzędzia bardzo wszechstronne, które pomagają firmom efektywnie przekazywać informacje, budować markę i skutecznie docierać do klientów. Dobrze wykonane mogą być niezwykle atrakcyjne i chwytliwe, co umożliwia firmom wyróżnienie się na rynku, bycie nie tylko zauważonym,
      ale i zapamiętanym. Dlatego są doskonałym elementem nowoczesnych strategii marketingowych, które przyczyniają się do zwiększenia świadomości marki, budowania pozytywnego wizerunku.

        Przeczytaj Także

        Piktogram w grafice – czym jest?

        Piktogram w grafice – czym jest?

        Każdego dnia mijasz dziesiątki, jeśli nie setki piktogramów. Znajdują się one w sklepach, na ulicach, w miejscach pracy i innych miejscach użyteczności publicznej. Są też powszechnie stosowane w internecie. Towarzyszą ludzkości od zarania dziejów i odpowiadają za...

        czytaj dalej
        HEX – co to jest?

        HEX – co to jest?

        Opisywanie technologii wymaga dokładności. Klasyczny język nie zawsze wystarcza do precyzyjnego określenia poszczególnych kwestii. W związku z tym czasem konieczne okazuje się stworzenie bardziej szczegółowej terminologii. Przykładem takiego rozwiązania jest tytułowy...

        czytaj dalej
        Co to jest render i gdzie go stosujemy?

        Co to jest render i gdzie go stosujemy?

        W cyfrowym świecie można napotkać wiele enigmatycznych pojęć. Warto zapoznać się z nimi, aby lepiej odnajdywać się w rzeczywistości, która jest coraz bardziej uzależniona od technologii. Do takich terminów należy „render”, który na pewno jest doskonale znany grafikom...

        czytaj dalej